Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet

Jeg har nettopp tatt lap.scopi, og det viste seg at jeg hadde tette eggledere, og fikk vite at prøverørs er eneste løsning.

Så nå har jeg vært hos gynekologen for å sette meg på venteliste, men hun var nå ikke så sikker på om de var tette, da det ikke viste noen cyster eller sammenvoksning osv.

Det var kanskje tegn på endometriose, men venter på svar fra vevsprøven. Så nå ville hun ha meg på røngten for å sjekke, og ville ikke sette meg på venteliste før jeg har svar på denne prøven.

Det går nok 1-2 måneder, og da synes jeg det er veldig fortvilende at hun ikke kan sette meg på venteliste, jeg har jo fått påvist tette eggledere. Det virker så likegyldig, for henne er ikke 1-2 måneder lenge, men for meg som må vente er det veldig fortvilende.

Jeg er 27 år, og er jo selvfølgelig glad for at jeg har funnet dette ut i ung alder, og har god tid på meg, men ulykkelig er jeg.

Hva synes du, er det ikke litt rart at hun ikke kan sette meg på venteliste?? Hun skyldte på at det blir så mye papirarbeid når man ikke er helt sikker, men for meg så hadde det betydd så uendelig mye!!!

Også, hva synes du vedr. å både ta lap.scopi og røngten. Er ikke lap.scopien sikker???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23354-barnl%C3%B8shet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes ikke det er noen dårlig ide med en røntgenundersøkelse. Iblant kan det være vanskelig å se om det er åpning ved laparoskopi, og en rtg. us. kan åpne opp ved små sammenvoksninger.

Uansett synes jeg du skal få henvisning til prøverør, det går alltid an å avbestille timen hvis den ikke er nødvendig. Jeg synes du skal anmode legen om å sende søknad.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23354-barnl%C3%B8shet/#findComment-99477
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...