Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Reiser på sydentur med vennene mine på tirsdag og det kommer til å bli mye festing. Mandag skal jeg teste om jeg er gravid (ikke planlagt, men ingen krise). Hva sier jeg viss den er positiv? Kan jo ikke si noe så tidlig, men om jeg ikke drikker et eneste glass vin hele uka kommer de jo til å skjønne det. Kan jo late som jeg ikke er i form, men da blir det jo ikke noe morro heller. Så hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233569-hvordan-unng%C3%A5-mistanke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest et par ting

Du trenger vel ikke si noe? Du tar allergitabletter/pencilikur eller noe kan du jo si. Eller at du har en avtale med en person om å ikke drikke på noen måneder. Eller du kan si at du vil vente litt, og så når de er godt i gang kan du drikke brus og så tror de det er drink eller noe.

Du trenger vel ikke si noe? Du tar allergitabletter/pencilikur eller noe kan du jo si. Eller at du har en avtale med en person om å ikke drikke på noen måneder. Eller du kan si at du vil vente litt, og så når de er godt i gang kan du drikke brus og så tror de det er drink eller noe.

uff ja, er ikke noe flink til å lyve, kommer sikkert til å rødme, men får prøve. Men hva om testen er negativ. Kan jeg trygt feste på turen selv om jeg tar testen bare en dag etter uteblitt mens? Da er den vel ikke helt sikker...? Men kjipt å vere avholds hele turen dersom det er helt usannsynlig at jeg er gravid

Annonse

Jeg har vært på en langtur med venninner mens jeg mistenkte å være gravid. Løste det sånn at jeg gikk i alene til baren og ba om alkoholfritt øl, og tømte det over i et glass.

Du kan jo også be om alkoholfrie drinker, virgin drinks kan de lage overalt :-)

Ingen fattet mistanke til meg, hvertfall, de fleste tenker ikke så nøye over hva/hvor mye de andre drikker. Lykke til!

Jeg ville sannsynligvis bare sagt det, så lenge det var vennene mine hadde jeg sagt det til de uansett om det gikk galt, og om det går bra så får de jo også vite det. ;)

Da jeg var nygravid sa jeg at jeg hadde vondt i halsen og litt vondt i hodet og trodde at en fyllekule ville utløse flere sengeliggende dager. Ingen fattet mistanke, sa bare at de syns jeg var smart og skulle ønske de sjøl var så lure. ;)

Jeg ville fortalt det jeg. Ikke bruke hele ferien på å finne på unskyldninger og skjule at du ikke drikker... Slitsomt.

Takk for alle svar.

Hadde nok fortalt det dersom det var besteveninnene mine jeg skulle på tur med, men det er snakk om en haug med folk fra jobben, ikke alle kjenner jeg like godt. Og om noen får vite det får alle vite det, og det vil jo vere snakk om veeldig tidlig og før jeg får tid til å samle tankene mine selv. Så jeg kan IKKE fortelle det.

Vet ikke om jeg klarer å finne på en teit grunn heller. Da blir det vel å gå rundt og drikke alkoholfritt, men f.eks når vi skal spise ute kommer vi jo til å bestille øl eller vin og det vil virke kjemperart om jeg ikke vil ha.

Får vel ta den testen før jeg begynner å grue meg, men er det ingen vits å ta den før en dag etter IKM? Blir så stress å finne ut dagen før vi reiser!

Vet jo at dette er en liten bagatell i forhold til alt jeg må tenke på viss jeg er gravid, men resten får jeg jo tid til å tenke på etterhvert..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...