akicha Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Jeg er nå 100% sikker på at jeg IKKE er gravid, men kjæresten min klarer ikke slappe helt av, selv om jeg har fått mensen. Han har hørt at enkelte får mensen selv om de er gravide, og det kan jo hende jeg er en av dem... Jeg prøver å fortelle han at det ikke er snakk om samme type blødning som mensen men en annen blødning, slik at hvis min mensen er akkurat like ille som vanlig, så er jeg ikke gravid. Noen som har erfaring med dette? Stemmer det jeg sier? Kan man ha kraftig mens med menssmerter selv om man er gravid? Jeg har fått mensen, og det er litt verre enn vanlig. Blør en del og har mer smerter enn vanlivis, men likevel ikke mer enn jeg har innimellom- så det er ikke helt uvanlig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233628-mensen-under-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjolahopp Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg har ikke erfaring med dette selv. Men jeg vet at enkelte har mensen regelmessig nesten gjennom hele svangerskapet før de skjønner at de er gravide. Ei venn av meg hadde det til 6.måned. Hennes mens var mindre og av kortere varighet, men likvel ikke nok til at hun fatta mistanke om noe unormalt. Vet ikke hvrodan den så ut, og heller ikke angående menssmerter, men antar at de uansett var som de pleide å være. Grunnen til at noen får mensen og menssmerter i hvertfall ved første mens etter befruktning, er at kroppen ikke helt forstår at den er gravid, og at den ikke produserer nok hormoner til å stoppe blødningen helt. Hvor mye mensen da eventuelt endres vet jeg ikke. (om den ser annerledes ut osv). Det sikreste er å ta en test eller to, det skulle gi svar. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233628-mensen-under-graviditet/#findComment-1785173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.