Gå til innhold

Den eneste store forbrytelse! ;-)

Anbefalte innlegg

Gjest Settlers
Skrevet

Det BURDE være individuellt..Jeg mener det langt på vei er en vedtatt størrelse, og snikinnført som uslåelig argument. Da ER en en drittsekk og sånn er det bare..;-)

Selvsagt må folk føle som de vil og jeg forsår at det ytterst individuelt hvordan man reager på seksuell utroskap, men å sette på linje med landsforæderi og tortur er mye vanligere (så vidt jeg kan bedømme) enn å ta det litt kaldere..(Ihvertfall i følge hva folk SIER..Hva de gjør er kanskje noe annet;-))

Og jeg personlig kan ikke helt følge den der..Jeg hadde ikke applaudert at noen kjæreste haddehoppet til køys med noen andre, men jeg ville neppe kastet ham ut, og jeg ville forstått at det finnes nyanser av utroskap, og jeg ville følt han kunne gjort verre ting mot meg.

Og jeg blir ofte regna som helt skrudd på dette temaet..Av ellers vettuge folk..Bare fordi jeg ikke autmatisk ville kaldkvele noen jeg faktisk elsket samt frata meg selv et utmerket kjærlighetsforhol, fordi fyren min kom til å være teit!

:-)

"og jeg ville følt han kunne gjort verre ting mot meg."

Det at utroskap er et svik og totalt respektløst, betyr ikke at det IKKE finnes andre ting som også er like store svik.

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

40

• Prozak

10

• flisa

8

• ShitDiddelyDo

5

Skrevet

Fordi jeg har store problemer med tillit, så ville utroskap føre til at jeg aldri ville klart å opparbeide meg tillit til fyren om jeg prøvde aldri så hardt.

Med andre ord, om jeg hadde kunne tilgitt han, så ville forholdet vært slutt uansett ettersom han aldri ville opplevd tillit fra meg igjen.

Sånn sett er den en enkel sak for min del.

.

laguna1365380434
Skrevet

"Overse meg, ikke gidde å høre på meg, stenge meg ute, ikke hjelpe meg om jeg trengte hjelp med noe.."

Å være utro er jo nettopp dette som du ramser opp også da, på en måte..

Nei, det er ikke sånn det vanligvis blir definert. Her på dette forumet for eksempel, ser tunger på aveier eller fremmed kuk i fremmed fitte ut til å være det eneste problemet et er tilnærma massiv enighet om at ikke går ann. Alt annet kan diskuters. Seksull utroskap er et tema mange ser ut til å være svært villige til så mye som å tenke på nyansere.

Når det er sagt ville jeg følt meg mye mere utsatt for "utroskap" om noe av nevnte i forrige innlegg intraff, enn om puling inntraff. Og det er nettopp poenget mitt.

laguna1365380434
Skrevet

Fordi jeg har store problemer med tillit, så ville utroskap føre til at jeg aldri ville klart å opparbeide meg tillit til fyren om jeg prøvde aldri så hardt.

Med andre ord, om jeg hadde kunne tilgitt han, så ville forholdet vært slutt uansett ettersom han aldri ville opplevd tillit fra meg igjen.

Sånn sett er den en enkel sak for min del.

.

Det er akkurat det der jeg har problemer med å forstå..At tillit kan skrus brått av med akkurat den bryteren for aldri å kunne bygges opp igjen..Det er selvsagt helt i orden at andre føler det sånn, det er en individuell greie, men det er veldig fremmed for meg.

En fyr, eller for øvrig en god venn eller venninne også, ville få flere sjanser av meg, selvom h*n dreit seg ut.

laguna1365380434
Skrevet

"og jeg ville følt han kunne gjort verre ting mot meg."

Det at utroskap er et svik og totalt respektløst, betyr ikke at det IKKE finnes andre ting som også er like store svik.

Jeg synes ofte det blir satt totalt ut av proposjon, og jeger forbauset over den bastante uviljen til nyansering temaet ofte møtes med.

Skrevet

Det er akkurat det der jeg har problemer med å forstå..At tillit kan skrus brått av med akkurat den bryteren for aldri å kunne bygges opp igjen..Det er selvsagt helt i orden at andre føler det sånn, det er en individuell greie, men det er veldig fremmed for meg.

En fyr, eller for øvrig en god venn eller venninne også, ville få flere sjanser av meg, selvom h*n dreit seg ut.

Uhm, mitt problem med tillit er ikke helt normalt da så jeg regner med det er annerledes for folk flest.

Gjest Settlers
Skrevet

"Og jeg blir ofte regna som helt skrudd på dette temaet..Av ellers vettuge folk..Bare fordi jeg ikke autmatisk ville kaldkvele noen jeg faktisk elsket samt frata meg selv et utmerket kjærlighetsforhol, fordi fyren min kom til å være teit!"

Vel, skrudd er du jo ikke. Jrf. den tidligere nevnte individualiteten :-)

Men det sier jo også noe om deg. At du selv kanskje ikke ville tatt fullt så nøye på å hoppe til køys med en annen som enkelte andre vil. Og det blir jo også en viktig faktor for andre.

"..........................................."

"At du selv kanskje ikke ville tatt fullt så nøye på å hoppe til køys med en annen som enkelte andre vil. Og det blir jo også en viktig faktor for andre."

Hvis jeg forstår Prozak riktig her nå, så skal jeg innrømme at tanken slo meg og. Jeg tenkte at jeg er jammen meg glad jeg har en samboer som er helt lik i sin tankegang og følelser, som jeg er. Hvis ikke hadde jeg følt meg utsikker på hvor jeg hadde vedkommende.

Jeg kunne ikke hatt en samboer som deler lagunas syn. Håper du har det da, laguna? :-)

Hvis ikke, stakkars mann ;-)

Neida, folk får gjøre som de vil, jeg trenger ikke å forstå alt :->

laguna1365380434
Skrevet

Uhm, mitt problem med tillit er ikke helt normalt da så jeg regner med det er annerledes for folk flest.

Allright! Håper du har en fin kjæreste da, som ikke tuller opp ting for deg! :-)

Gjest Settlers
Skrevet

Nei, det er ikke sånn det vanligvis blir definert. Her på dette forumet for eksempel, ser tunger på aveier eller fremmed kuk i fremmed fitte ut til å være det eneste problemet et er tilnærma massiv enighet om at ikke går ann. Alt annet kan diskuters. Seksull utroskap er et tema mange ser ut til å være svært villige til så mye som å tenke på nyansere.

Når det er sagt ville jeg følt meg mye mere utsatt for "utroskap" om noe av nevnte i forrige innlegg intraff, enn om puling inntraff. Og det er nettopp poenget mitt.

For meg er puling med andre enn meg, nettopp det å stenge meg ute, å ikke se meg, å ikke ta hensyn til meg og å ikke respektere meg og livet vi deler. Puling rundt omkring er ikke forenlig med mitt syn og mine følelser angående et partnerskap. Alt som vi har sammen, det tilhører oss, og sex er en del av det. Men utroskap berører flere områder enn akkurat sexen.

Selvsagt er det sånn. For meg. Og, heldigvis (for meg), også for kjæresten min.

Gjest sansa
Skrevet

Jeg hadde aldri følt meg elsket av en mann som var utro. Hadde aldri orket å leve sammen med en som ikke elsket meg. Jeg kunne tilgitt mye men ikke utroskap. Man kan selvsagt ikke tvinge et annet mennske til å være sammen med en. Men en må forvente at inngår man et forhold så må en kunne stole på at den andre elsker deg spesielt og ikke bare er en liten brikke av flere.

Gjest Settlers
Skrevet

Nei..Det MÅ det da ikke..! Klart ting kan skjære seg i forhold der folk er 150% monogame og ikke tener en eneste utenomekteskapelig tanke.

Det er massevis av dritt som kan skje mellom folk, og for meg personig, ville det overhodet ikke være at typen ga etter for noen dum impuls og pulte noen andre i fylla. for eksempel. Det kommer ikke opp på lista engang, selvom jeg ikke hadde applaudert det akkurat.

"ville det overhodet ikke være at typen ga etter for noen dum impuls og pulte noen andre i fylla"

Men si meg; hva forteller det der om typen da? Bare at han var kåt og full? Hva synes du det der forteller om blant annet egenskapene fyren innehar? Ingenting? Forteller meg ganske mye, gitt :-)

laguna1365380434
Skrevet

"At du selv kanskje ikke ville tatt fullt så nøye på å hoppe til køys med en annen som enkelte andre vil. Og det blir jo også en viktig faktor for andre."

Hvis jeg forstår Prozak riktig her nå, så skal jeg innrømme at tanken slo meg og. Jeg tenkte at jeg er jammen meg glad jeg har en samboer som er helt lik i sin tankegang og følelser, som jeg er. Hvis ikke hadde jeg følt meg utsikker på hvor jeg hadde vedkommende.

Jeg kunne ikke hatt en samboer som deler lagunas syn. Håper du har det da, laguna? :-)

Hvis ikke, stakkars mann ;-)

Neida, folk får gjøre som de vil, jeg trenger ikke å forstå alt :->

Jeg føler ikke at jeg TRENGER å være helt enig med kjæresten min i alt. Så usikker er jeg ikke.

Men for å bli det minste tiltrukket av hverandre finner man nok ut om man deler syn på diverse fundamntale ting. Meg får de ta eller la være, jeg forandrer ikke meninger og prinsipper for å tekkes kjærester. Å modifisere HANDLINGER for ikke å såre er noe helt annet.

Og..som du bekrefter hva jeg mener. Fordi jeg har et litt annerledes syn enn majoriteten skal det ligge implisitt at jeg er lett på tråden..;-)

Uten at det egentlig har med saken å gjøre, vil kanskje ikkert enkelte kalle meg det, jeg trenger ikke gifte meg eller flytte sammen med noen for å pule, men jeg kjenner noen som deler min oppfattning helt og holdent som ikke har hatt mange i det hele tatt, og slettes ikke flere på engang.

Det er det jeg mener. syne du ikke at utrofolk alltid og uten unntk bør henges etter pungn eller puppene eller what ever, er du ikke bare rar og skummel, det sier seg selv at da er du jaggu en slut i tillegg. Jaja. Dere er noen raringer!

laguna1365380434
Skrevet

"ville det overhodet ikke være at typen ga etter for noen dum impuls og pulte noen andre i fylla"

Men si meg; hva forteller det der om typen da? Bare at han var kåt og full? Hva synes du det der forteller om blant annet egenskapene fyren innehar? Ingenting? Forteller meg ganske mye, gitt :-)

Nei. Det forteller meg at han var dum og kåt. Lite eller ingenting annet.

laguna1365380434
Skrevet

For meg er puling med andre enn meg, nettopp det å stenge meg ute, å ikke se meg, å ikke ta hensyn til meg og å ikke respektere meg og livet vi deler. Puling rundt omkring er ikke forenlig med mitt syn og mine følelser angående et partnerskap. Alt som vi har sammen, det tilhører oss, og sex er en del av det. Men utroskap berører flere områder enn akkurat sexen.

Selvsagt er det sånn. For meg. Og, heldigvis (for meg), også for kjæresten min.

Det er det som forundrer meg. Hvordan du leser alt det inn. Og hvordan mnge ser ut til å mene at det både bør og skal være eneste og riktige fortolkningsmulighet.

Gjest Settlers
Skrevet

Jeg synes ofte det blir satt totalt ut av proposjon, og jeger forbauset over den bastante uviljen til nyansering temaet ofte møtes med.

Og jeg er forbauset over hvordan du får til å se på utroskap - som noe som ikke har med manglende respekt å gjøre.

Da snakker jeg om _utroskap_. Ikke åpne forhold og swingers, og slike ting.

Jeg er også forbauset over at du ikke ser sammenhengen når det gjelder det å bli stengt ut, ikke bli sett osv (som jo er noe du er redd for). For det henger jo, i høyeste grad, sammen med utroskap...

Gjest Settlers
Skrevet

Det er det som forundrer meg. Hvordan du leser alt det inn. Og hvordan mnge ser ut til å mene at det både bør og skal være eneste og riktige fortolkningsmulighet.

Fordi for de fleste av oss, så henger dette nøye sammen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke om det er den største synden man kan gjøre. Enkelte shaver seg jo ikke engang.

Men for min del går det nok mer på tilliten enn på selve sexen. Jeg kunne ikke vært sammen med noen jeg ikke stolte på, og ei som løp rundt og feide over folk i fylla - eller når det måtte være, er ikke en person jeg ville vært sammen med.

- Ups, jeg var full. Sorry.

Den ville funka dårlig på meg. Ikke vil jeg ha et kvinnfolk som ikke vet hva hun gjør i fylla - hvem veit; kanskje hun en dag finner en saks mens jeg ligger og sover min fortjente skjønnhetssøvn når hun kommer hjem fra byen, ei heller føler jeg unnskyldningen duger med mindre dama er full og sklir og lander på en pikk.

Men jeg forstår egentlig ikke poenget med å feie rundt når man er i et forhold. Det har aldri engang falt meg inn. Når jeg er sammen med noen fantaserer jeg til og med om partneren min. Det er jo hun jeg har lyst på. Hvis ikke hadde jeg ikke vært sammen med henne.

Jeg er muligens veldig monogam når jeg er i et forhold, og jeg ville nok foretrukket en kvinne som var som meg på akkurat det området der.

Jeg ville takla dårlig at hun delte noe så intimt som sex med andre enn meg.

Pule fra seg kan man gjøre før man etablerer seg, og på ferier. :)

Neida... det siste var kødd. :)

Gjest Settlers
Skrevet

Nei. Det forteller meg at han var dum og kåt. Lite eller ingenting annet.

"Nei. Det forteller meg at han var dum og kåt. Lite eller ingenting annet."

Mener du virkelig det, laguna? Betyr det at gir etter for alt du føler for, i livet ditt? Uten å tenke på konsekvenser?

laguna1365380434
Skrevet

Og jeg er forbauset over hvordan du får til å se på utroskap - som noe som ikke har med manglende respekt å gjøre.

Da snakker jeg om _utroskap_. Ikke åpne forhold og swingers, og slike ting.

Jeg er også forbauset over at du ikke ser sammenhengen når det gjelder det å bli stengt ut, ikke bli sett osv (som jo er noe du er redd for). For det henger jo, i høyeste grad, sammen med utroskap...

Det gjør ikke nødvendigvis det. Nå tror jeg forresten jeg har forklart deg det mange nok ganger - at andre både kan tilgi og se nyanser i utroskap, og hvorfor. Så er det mere du lurer på nå får du lese deg frem i svarene jeg allerede har gitt deg. Det står rett ut flere ganger.

Du har neppe eneste fasit selvom du føler deg i majoritet.

laguna1365380434
Skrevet

"Nei. Det forteller meg at han var dum og kåt. Lite eller ingenting annet."

Mener du virkelig det, laguna? Betyr det at gir etter for alt du føler for, i livet ditt? Uten å tenke på konsekvenser?

Nei, det betyr det sevfølgelig ikke, og det tror jeg de fleste uten massiv sement mellom øra faktisk greier å fortså! ;-P Og selvfølgelg MENER jeg det. Hvis ikke hadde jeg ikke laget et langt innlegg om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...