Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann !

Venter mensen idag, den er enda ikke kommet. Noen bekjente spurte om jeg kunne passe barna deres i ettermiddag, han ene har fått kusma (for to dager siden). Stemmer det at kusma kan øke faren for spontanabort ? Mener å ha hørt det, men finner ingen artikler om dette på nettet.

Har hatt 2 spontanaborter på rad, 4 mnd siden forrige, og en økt sjans for spontanabort er noe jeg ABSOLUTT ikke trenger.

Hva gjør jeg; sier nei til å passe barna eller lar det stå til og håper på det beste ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233663-farlig-med-kusma-ved-tidlig-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kusma er helt ufarlig for alle voksne som ikke har testikler. Jeg har lest mange artikler om barnesykdommer hvor det hadde vært naturlig at det hadde stått om det, dersom gravide bør unngå kusma.

Men egentlig synes jeg ikke du skal utsette deg for smitte med vitende og vilje akkurat nå. Det ville være fælt hvis du ble syk og det gikk galt igjen, selv om de to tingene ikke hadde noe med hverandre å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...