Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Jeg er etter min beregning 6,5 uker på vei. Og nå er jeg ordentlig bekymret. Jeg har i flere år misbrukt avføringstabeletter for å holde meg slank. Jeg vet at dette ikke er bra for kroppen min og har flere ganger prøvd å slutte. Men dette har resultert i at jeg har fått forstoppelse, uutholdelige luftsmerter og det som værre er, og jeg har derfor bare fortsatt å bruke de. er dette skadelig for fosteret? Jeg har trappet ned betraktelig siden jeg fant ut om graviditeten, men jeg klarer ikke å slutte helt. Jeg har virkelig prøvd det, men tarmene mine er tydeligvis blitt avhengige av denne hjelpen. Hva gjør jeg?? Jeg er veldig bekymret for fosteret og om det tar skade av dette. Jeg vil jo selvsagt skape et velskapt barn. Og ikke minst er jeg redd for å spontanabortere. Brukte en del før jeg fant ut at jeg var gravid men bruker veldig få nå. Om dette gir skade vil fosteret allerede ha tatt skade av det da? Jeg klarer ikke å snakke med fastlegen min om dette da jeg synes det er flaut så jeg håper du kan gi meg råd og veiledning. På forhånd takk! med vennlig hilsen bekymret vordende mor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233723-graviditet-og-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må tenke på barnet ditt og kontakte legen for å få råd og hjelp til hvordan du kan slutte med disse pillene. Svisker og maltekstrakt virker avførende på små barn, kanskje dette kan hjelpe deg å få igang magen når du slutter med pillene.

Får håpe det går bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...