Gå til innhold

i mitt neste liv vil jeg heller ha nebb

Anbefalte innlegg

hei

plagene mine begynte for 2 år siden med moderat tannverk..tannlegen fant ikke noe galt med tennene jeg hadde vondt i men rotfyllte ei annen tann. roten var litt trang og tannen ble ikke ferdig rotfyllt (noe jeg fikk vite først da tannlegen var ferdig) jeg valgte å gå til en annen tannlege da han ikke fant noe galt lenger og bare kunne anbefale meg å trekke. jeg fant tilslutt en tannlege (etter at jeg hadde vært hos 2 andre tannleger som bare skiftet fyllinger uten at det hjalp) som opererte ut ei visdomstann som presset på, gjorde ferdig tanna som ikke var ferdig rotfyllt, ga meg ei porselenskrone på ei tann med stor sprekk i og jeg fikk rotfyllt ei annen tann også.

mitt problem nå er at jeg ofte har ubehag i tanna med porselen..og i tanna som ble rotfyllt sist. hvordan kan jeg ha smerter i ei tann uten nerver? smerten flytter seg også til kinnbenet..kan det hjelpe med antibiotika og får jeg det hos tannlegen?

jeg ønsker å rotfylle tanna jeg har porselen på siden den er vond men tannlegen sier jeg er for ung til å ha så mange rotfyllte tenner...er ikke rotfyllingene holdbare?

jeg har også ei visdomstann til som vil ut..kan det være like greit å operere den ut eller bør jeg vente til den kommer frem selv?

jeg har brukt nesten 20 000 kr hos tannleger

(mange akuttbehandlinger som ikke har hjelpet meg)og har hørt at om skadene kommer av at jeg har bitt tennene sammen og jeg har brukt mer

enn 5 800 kr kan jeg få deler av summen tilbake på skatten.

jeg har hatt mye vondt og håper du kan gi meg noen gode råd før jeg blir så blakk at jeg må leve på brød og vann..eller kanskje jeg skulle si lunken grøt og vann?

håper du har tid til å svare meg.

på forhånd tusen takk :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23373-i-mitt-neste-liv-vil-jeg-heller-ha-nebb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Rotfyllinger er ikke alltid vellykkede. Av og til må de gjøres om. Grunnene kan være flere og mens dette står på mister pasientene av og til tålmodigheten.

Det er ikke noen grense for hvor mange rotfylinger et ungt menneske kan ha og tannlegen kan vel ha ment at du har mange rotfyllte tenner til å være så ung?

Ta en ny runde med tannlegen din og gi dere begge tid til å finne ut hva det feiler deg.

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...