Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei. jeg er ei jente på 20 år. har slitt med infeksjoner i sjeden i over et år nå. har fått påvist både sopp og baktriell infeksjon. i det siste halve året har jeg fått veldig sviende vondt etter samleie, men etter en behandling mot en baktriell infeksjon forsvant svien. problemet mitt er at utfloden min er ikke helt tilbake til vanlig. den legger seg mellom kjønnsleppene og blir tykk, hvit og osteaktig (som er et tegn på sopp), kan skarpe det vekk med neglene. har jeg fortsatt sopp? utfloden er det eneste syptomet jeg har, og den lukter ikke spesielt vondt heller. jeg vil ikke tilate kjærsten min til å gjøre som han vil der nede enda, siden jeg synes utfolden er ekkel. jeg er flink og vasker meg kun med vann, bruker ikke tamponger eller tettsittende undertøy. bruker i tilegg loette p-piller og astma medisin, har også laktose intoleranse. hadde blitt velding gla om du kunne hjelpe meg.. er lei av medisiner og leger, og dette er en veldig dyr sykdom for en fattig student..

på forhånd takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233790-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det du beskriver som belegg mellom kjønnsleppene er helt normalt, det er talg (et fettstoff) som dannes av små kjertler og som gir en beskyttelse mot uttørking. (Det er samme type sekret som dannes under forhuden på menn). Egentlig behøver du ikke å fjerne det, men hvis du synes det er ubehagelig (for eksempel ved oral sex) kan du tørke det bort med litt bomull eller med neglen som du har erfart. Sopp gir svie og sårhet, og det har du ikke lenger etter hva jeg kan forstå. Fint at du bare bruker vann, det er tilstrekkelig rensning i de fleste tilfeller. Babyolje kan brukes hvis du føler ekstra behov for rensning og vil unngå uttørking.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233790-sopp/#findComment-1787528
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...