tolsen Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 hei. jeg er ei jente på 20 år. har slitt med infeksjoner i sjeden i over et år nå. har fått påvist både sopp og baktriell infeksjon. i det siste halve året har jeg fått veldig sviende vondt etter samleie, men etter en behandling mot en baktriell infeksjon forsvant svien. problemet mitt er at utfloden min er ikke helt tilbake til vanlig. den legger seg mellom kjønnsleppene og blir tykk, hvit og osteaktig (som er et tegn på sopp), kan skarpe det vekk med neglene. har jeg fortsatt sopp? utfloden er det eneste syptomet jeg har, og den lukter ikke spesielt vondt heller. jeg vil ikke tilate kjærsten min til å gjøre som han vil der nede enda, siden jeg synes utfolden er ekkel. jeg er flink og vasker meg kun med vann, bruker ikke tamponger eller tettsittende undertøy. bruker i tilegg loette p-piller og astma medisin, har også laktose intoleranse. hadde blitt velding gla om du kunne hjelpe meg.. er lei av medisiner og leger, og dette er en veldig dyr sykdom for en fattig student.. på forhånd takk:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233790-sopp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Det du beskriver som belegg mellom kjønnsleppene er helt normalt, det er talg (et fettstoff) som dannes av små kjertler og som gir en beskyttelse mot uttørking. (Det er samme type sekret som dannes under forhuden på menn). Egentlig behøver du ikke å fjerne det, men hvis du synes det er ubehagelig (for eksempel ved oral sex) kan du tørke det bort med litt bomull eller med neglen som du har erfart. Sopp gir svie og sårhet, og det har du ikke lenger etter hva jeg kan forstå. Fint at du bare bruker vann, det er tilstrekkelig rensning i de fleste tilfeller. Babyolje kan brukes hvis du føler ekstra behov for rensning og vil unngå uttørking. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233790-sopp/#findComment-1787528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.