Niros Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Hei Jeg er 30 år og har brukt p-piller i 13 år. Først Mavelon, så et annet merke (husker ikke hvem),så tilbake til Marvelon igjen, så Yasmin og nå fikk jeg enda et nytt merke. Alle gangene har jeg måtte bytte fordi jeg hadde jevnlig blødninger utenom mensperioden. Er det smart av meg og begynne på enda et nytt p-pillemerke eller kan det noen ganger være smart med en pause? Ble litt usikker hos legen i dag da han sa at det kanskje var kroppen min sin måte å si stopp på.(Passer ikke å bli gravid akkurat nå, men kan gjerne finner andre prevensjonsmetoder. feks. kondom. Vil jo ikke gå på piller for en hver pris) Hvor lenge kan man gå på p-piller uten at det er skadelig for om jeg senere ønsker å bli gravid 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233866-b%C3%B8r-jeg-ta-en-pause-med-p-piller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Se forrige svaret til ’starfish’, at den mest sannsynlige årsaken er blødning fra livmorhalsen pga av at slimhinnen fra livmorhalsen vokser ut på overflaten. Det skyldes østrogen som du enten selv produserer eller får tilført med p-pille. Det er ikke tegn på at ’kroppen sier stopp’ til p-pille, men en naturlig reaksjon. Hvis du skal endre p-pille, vil jeg anbefale den lavdoserte Loette eller den svakere Yasmin som kommer til høsten. Hvis det heller ikke hjelper, kan du prøve en stund uten p-piller. P-pille er ikke på noen måte skadelig for senere å bli gravid, men er du over 30 år begynner alderen å gjøre sitt til at sjansen reduseres, men det har ikke noe med pillen å gjøre, men at dine egg blir eldre. De fornyes ikke. Når det blir aktuelt med å forsøke å bli gravid, vil jeg anbefale deg å stoppe noen måneder før for å se om du fungerer normalt. I løpet av 13 år kan ha skjedd noe med kroppen, for eksempel hormonforstyrrelser som påvirker eggløsning og menstruasjon, og det vil ikke vise seg mens du bruker p-pille. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/233866-b%C3%B8r-jeg-ta-en-pause-med-p-piller/#findComment-1787565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.