Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest cooco

Jeg hadde ubeskyttet sex dag 13 etter første mensdag. 29 timer etter tok jeg angrepille. På dag 17 og 20 hadde jeg ubeskyttet sex igjen. Jeg tok ikke flere angrepiller.

Vanligvis har jeg 28 dagers syklus. Nå er jeg 3 dager over tiden, og mensen har ikke kommet.

Er det vanlig at angrepillen forskyver mensen noen dager? Er det mulig at jeg har blitt gravid på dag 17 eller 20, d.v.s. bare noen dager etter at jeg tok angrepillen?

Hvis jeg ikke får mensen innen fredag, kommer jeg til å teste meg.

Noen her som har blitt gravide i samme syklus som dere tok angrepillen?

Vet jeg kan få noen krasse svar her. Jeg er fullstendig klar over at jeg har vært dum. Men jeg skal ta ansvar uansett hva som har skjedd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/233870-ubeskyttet-sex-etter-angrepillen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cooco

Da mensen ikke kom i dag heller, fikk jeg en ekkel følelse. Skulle hatt mensen på mandag.

Jeg brukte derfor testen jeg har kjøpt. Den var sterkt positiv. Regner med jeg ble gravid dag 17, altså kun 2 døgn etter at jeg tok angrepillen. I mitt tilfelle utsatte altså angrepillen eggløsningen ett par dager.

Er i sjokk nå, men det skal nok ordne seg på et vis.

Annonse

Da mensen ikke kom i dag heller, fikk jeg en ekkel følelse. Skulle hatt mensen på mandag.

Jeg brukte derfor testen jeg har kjøpt. Den var sterkt positiv. Regner med jeg ble gravid dag 17, altså kun 2 døgn etter at jeg tok angrepillen. I mitt tilfelle utsatte altså angrepillen eggløsningen ett par dager.

Ja, er det ikke rart. Noen strever år ut og år inn, mens andre blir gravide etter et lite "uhell"..

Håper du finner ut av alt, skjønner godt at du er i sjokk nå!

Masse lykke til! :-)

Siden du hadde sex på dag 13. også, er det vel ikke usannsynlig at du ble gravid allerede da? Det er jo "midt i blinken" når du har 28-dagers syklus. Angrepille er veldig usikker prevensjon...

Jeg vet ikke om jeg skal gratulere eller ikke - men velger å forsiktig våge meg: Gratulerer

Dersom alle barn var planlagte, ville det vært få av dem her i verden, tror jeg.

*klem*

Angrepillen gir ikke 100% beskyttelse mot uønsket graviditet selv om man tar den helt etter bruksanvisningen. Dette er det nok en del som dessverre ikke er klar over. Faktisk gir angrepillen mye dårligere beskyttelse mot uønskede svangerskap enn vanlig prevensjon.

Når så likevel har skjedd med deg, velger jeg å ønske lykke til fremover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...