Gå til innhold

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Jeg har da på ingen måte pakket ned mine bilder for å tekkes noen. Jeg har pakket dem ned fordi jeg ville det. Jeg har liten interesse av de bildene og vil jeg se dem er de på loftet.

Jeg mener heller ikke alt alle skal pakke bort sitt, men jeg ser ikke noe problem i å evt gjøre det hvis det plager partner at de er der. Og hvertfall ikke hvis det er det en selv vil og føler er naturlig.

Men jeg har heller ikke kontakt med ekser og synes folk som må ha disse som venner er sære. Men det er sånn jeg er.

Jeg har heller ikke noe problem med å vise hensyn til noen selv om jeg kanskje kunne syntes det var litt rart. Forhold dreier seg da om det, å ta vare på hverandre, ikke stå på sitt samme faen.

Jo på dette hadde jeg nok sannelig stått på mitt, samme faen..Det er forskjell på å utvise hensyn og å la seg diktere av urimelige ønsker.

Nå tror jeg neppe dette blir noe praktisk problem for meg, ever, da jeg ikke tror jeg tiltrekker meg denslags kontrollfriker, og jeg tror jeg hadde funnet ut av at jeg ikke ville ha en sånn skrue, leenge før vi eventuelt kom til album.

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

15

• laguna1365380434

5

• Lillemus

4

• carma

4

Gjest Settlers

Nei, du skjønner ikke mye virker det som. Det er faktisk ikke verdens største jobb å legge noen bilder bort. Ikke alle bilder er satt i album engang, slikt har jeg aldri vært flink til før nå.

De turene jeg har vært på sammen med eksen har jeg ikke noe behov for å ha fremme å vise frem til folk, det blir rart da. Der er bare bilder fra min tid sammen med han jeg har nå. Barne bilder ligger heller ikke framme for envher og se. men alle bildene er jo tilgjengelig om det måtte ønskes, de er jo ikke kastet.

Ville syntes det var veldig rart å bla i et albumet til en venninne med samboer, og sett masse bilder av turer fra gammelt med henne og ekser.. De hører liksom ikke til framme...

Djeeeeses. Jeg fjerner ikke fortiden min på den måten der, det får være grenser på hysteri. Ikke kunne det ramle meg inn å forlange det av en kjæreste heller.

.... og så er det JEG som ikke skjønner mye...

Gjest Settlers

"Nei, men jeg viser heller ikke fram bilder som er 4 år gamle som er av min nåværende kjæreste da. Det er jo de nyeste bildene man viser frem. Hvem har interesse av å se bilder fra sydenturen i 1995 med eksen liksom?"

Har man bilder bare for å vise dem til andre? Jeg har og tar bilder først og fremst for min egen skyld, for å bevare minner. Og jeg har stadig besøk av gamle venner og venninner som syns det er moro å se på bilder av ting vi gjorde for mange år siden, så interessen for de gamle albumene har slett ikke dødd ut.

Min fortid handler ikke bare om han jeg var sammen med før. Den handler om meg og mine venner, meg og min familie, meg og mine opplevelser og minner. Skal jeg gjemme bort alt dette fordi at jeg på den tiden var sammen med en annen? Det er jo sykt.

"Poenget mitt er at man gjør det som passer en, men har en ny kjæreste veldig problemer med dette, særlig om den som har bildene ofte sitter og ser og mimrer om "gamledager" så synes jeg ikke det burde være veldig vanskelig å ta litt hensyn til dette. Ikke kan det være særlig normalt å sitte å mimre så voldsomt tilbake til tiden med ekser heller vel?"

Det der er jo en helt annen diskusjon. Dette handlet om en som har problemer med at kjæresten har bilder av eksen sin i album - ikke at h*n sitter og ser på bildene og mimrer om eksen sin hele tiden.

"Skal jeg gjemme bort alt dette fordi at jeg på den tiden var sammen med en annen? Det er jo sykt."

Amen! Mitt poeng også :-)

Gjest Settlers

Hvis man stadig sitter og ser på bilder av esken og tiden med denne så kan det være et veldig klart hint om at personen ikke er helt over denne eller ikke har det helt topp nå. Det er vel ikke så vanskelig å skjønne? Og da mener jeg ikke bilder der barn er med, men rene eksebilder.

Men kjære meg da, i et album er det jo en miks av alle mulige slags bilder!

Gjest Settlers

Dere er skikkelig på trynet, det må jeg bare si. Med en gang noen mener noe annet enn dere så har selvsagt den andre feil, og dere rett. Og med en gang så er denne personen med annen mening en skapning eller noe annet stygt. Hvordan greier dere å gå rundt å ha så høye tanker om dere selv hele tiden? Og hvorfor er det alltid noen som MÅ ha rett?

Dere virker litt sykelig opptatt av å rakke ned på andre med andre meninger, for å fremheve dere selv.

Bunner dette muligens i usikkerhet? Eller hva?

"Bunner dette muligens i usikkerhet? Eller hva?"

Men "hysteriet" ditt bunner ikke i usikkerhet? Vel..

Gjest Settlers

Jeg har da på ingen måte pakket ned mine bilder for å tekkes noen. Jeg har pakket dem ned fordi jeg ville det. Jeg har liten interesse av de bildene og vil jeg se dem er de på loftet.

Jeg mener heller ikke alt alle skal pakke bort sitt, men jeg ser ikke noe problem i å evt gjøre det hvis det plager partner at de er der. Og hvertfall ikke hvis det er det en selv vil og føler er naturlig.

Men jeg har heller ikke kontakt med ekser og synes folk som må ha disse som venner er sære. Men det er sånn jeg er.

Jeg har heller ikke noe problem med å vise hensyn til noen selv om jeg kanskje kunne syntes det var litt rart. Forhold dreier seg da om det, å ta vare på hverandre, ikke stå på sitt samme faen.

"Jeg har da på ingen måte pakket ned mine bilder for å tekkes noen. Jeg har pakket dem ned fordi jeg ville det. Jeg har liten interesse av de bildene og vil jeg se dem er de på loftet."

Men du - hvorfor tar du bilder egentlig?

Annonse

Jeg ser ikke problemet med dette. Fortiden er viktig og det er da ingen grunn til å skjule noe som helst?

Det jeg synes er ekkelt er mennesker som snakker stygt om eks'ene sine. Det er mye mer betryggende at de setter pris på de fine stundene man hadde sammen.

Vaniljeprinsessen

Du go jeg har vel levd litt annerledes liv. Jeg har alltid vært i lange samboer forhold, og da blir det kanskje mer naturlig å sette album bort, alt i dem er jo livet med eks, Du har vel vært mest singel med en og annen dame innimellom og da er vel albumene mer brokete. Så kanskje litt mer komplisert da og rydde bort.

Har besøkt kjæresten til en venninne engang, han dro frem albumene sine for å vise min kjæreste alle sine flotte eksdamer for å skryte, mens nye dama satt der med blanke øyne.

Synes godt man kan ta litt hensyn jeg, og vise at ekser er man over. Blir litt annerledes med et tilfeldig bilde av en man så vidt har vært bortpå.

Jeg har og blitt vist bilder fra ferier og forskjellig hvor eks'ene har vært med. Familieferier med unger, dagliglivsbilder med bare dem eller med ungene med.

Albumene står i stua, de er en del av livet hans, og jeg ville aldri funnet på å være så skrudd at jeg krevde at han flyttet dem på loftet!

Jeg ser jo og at det er bilder av fine eks'er, men de er eks'er og er ingen trussel for han og meg.

Vaniljeprinsessen

Nei, men jeg viser heller ikke fram bilder som er 4 år gamle som er av min nåværende kjæreste da. Det er jo de nyeste bildene man viser frem. Hvem har interesse av å se bilder fra sydenturen i 1995 med eksen liksom? De gamle bildene er som sagt ikke kastet de heller da, ikke mine hvertfall.

Poenget mitt er at man gjør det som passer en, men har en ny kjæreste veldig problemer med dette, særlig om den som har bildene ofte sitter og ser og mimrer om "gamledager" så synes jeg ikke det burde være veldig vanskelig å ta litt hensyn til dette. Ikke kan det være særlig normalt å sitte å mimre så voldsomt tilbake til tiden med ekser heller vel?

"Hvem har interesse av å se bilder fra sydenturen i 1995 med eksen liksom?"

hehe dette var litt morsomt. For jeg har nettopp ivret for at han skal be om å få noen feriebilder fra en eks, fra en sydentur de hadde mange år tilbake. Fordi jeg tenker det vil være kjekt for han å ha dem og, og jeg ville også synes det var moro å se han på den tiden.

:-)

Jaggu er vi forskjellige. :-)

Her må jeg bryte inn og fortelle deg at du er på bærtur og at du IKKE hører til flertallet hva bilder og eks'er angår.

Jeg er selv litt sjalu, men dette grenser jo til galskap.

Enig med DSS her ja!

Ja vet du hva, jeg må også si meg enig her.

Jomer virker jo faktisk sjalu på noen album av noen ekser.

Jeg kaster ikke og nekter plent å gjemme bort minner. Og det kan jeg ikke tenke meg at min mann skulle gjort heller.

Skal man gå rundt å være så skrøpelig, så bør man ikke være i et forhold.

?? Bryllupsbilder med en eks hører vel hjemme der? Jeg har fler venninner som er skilt og de har da ikke bryllupsbildene fremme. De er pakket vekk, ekteskapet er jo over. De har da heller ikke noen grunn til å mimre over det mislykkede ekteskapet. Folk er virkelig rare altså som ikke kan gjemme unna noe. De er ikke akkurat borte når de er på loftet da.

Ungene vil jo kikke på dem :)

Neida, men det er vel vanlig å rydde bort bilder av ekser? Legge de på loftet og starte nye album med den nye kjæresten? Burde ikke være nødvendig å ha bilder av ekser i stua liksom.

Ser du får hard medfart nedover her, og ville bare si at jeg er enig med deg.

Jeg har ikke problemer verken med at sambo har en fortid, eller at det finnes masse bilder fra denne. Men jeg syns ikke disse behøver å befinne seg i stua, selv om jeg heller ikke syns det skal være nødvendig å pakke dem helt bort.

Albumene fra "gamle dager" ligger pent stablet i et skap på gjesterommet. Lett tilgjengelig hvis det er noe spesiel man ser etter (de var bl.a. på mange reiser sammen, og det er ofte kjekt å dra frem igjen bilder fra de ulike stedene hvis venner skal til samme destinasjon e.l.), men likevel ikke en like selvfølgelig del av inventaret som bildene fra vårt liv sammen.

Vanskeligere er det ikke :-)

Annonse

Gjest jomer

"Jeg har da på ingen måte pakket ned mine bilder for å tekkes noen. Jeg har pakket dem ned fordi jeg ville det. Jeg har liten interesse av de bildene og vil jeg se dem er de på loftet."

Men du - hvorfor tar du bilder egentlig?

Er du litt trang i nøtta? Jeg tar jo selvsagt bilder for å ha minner, og jeg koser meg med bildene og vi ser på dem sammen. Viser frem til venner og familie når vi kommer hjem fra turer.

MEN når et forhold ryker, og det er jo ikke så ofte da, så synes jeg ikke lenger bilder fra DEN perioden gir meg så mye. Mimre om tida med eksen? Nei, takk. Da legges de litt lenger unna, og så fylle jeg og den nye opp nye albumer sammen.

Det er ikke akkurat sånn at man bytter ut kjæreste årlig da. For meg er det en eks, og jeg satser på at det ikke blir fler av dem.

Bytter man kjæreste ofte kan sikkert dette blir annerledes, men sånn lever altså ikke jeg.

Gjest jomer

Djeeeeses. Jeg fjerner ikke fortiden min på den måten der, det får være grenser på hysteri. Ikke kunne det ramle meg inn å forlange det av en kjæreste heller.

.... og så er det JEG som ikke skjønner mye...

Ja, hvorfor kan du ikke bare skjønne at det finnes folk som synes det er greit å fjerne eksen fra stua? Er det så vanskelig å skjønne? Og for ørtende gang. Hvis ingen av partene synes det gjør noe med masse ekser i stua så er det jo ikke noe problem.

Men hvis en eller begge synes de hører hjemme litt lenger unna så er det ikke så vanskelig å flytte litt på albumene. Man gjør da virkelig en del endringer ellers når man får ny samboer så det er da bare en liten detalj.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...