Gå til innhold

Hvor lenge skal gulrøtter koke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Calóni

Til de er ferdige... *knegg*

Stikk i dem med en kniv for å kjenne på konsistensen. Jeg liker dem best når det er litt å bite i, mens andre vil ha dem bløtkokte.

Jammen jeg prøver liksom å beregne når jeg burde ha dem oppi i forhold til potetene, serr'u. Både poteter og gulrøtter er ganske små/tynne. Men nå er de iallfall oppi, og antagelig for sent, så det blir harde gulrøtter i dag :D

Jeg er kjempestolt over at jeg koker poteter. Vanligvis får de koke i fem minutter, så deler jeg dem i to for at det skal gå fortere, og så deler jeg dem i to enda en gang, og så blir det tilslutt potetmos av det hele :P

Annonse

Jammen jeg prøver liksom å beregne når jeg burde ha dem oppi i forhold til potetene, serr'u. Både poteter og gulrøtter er ganske små/tynne. Men nå er de iallfall oppi, og antagelig for sent, så det blir harde gulrøtter i dag :D

Jeg er kjempestolt over at jeg koker poteter. Vanligvis får de koke i fem minutter, så deler jeg dem i to for at det skal gå fortere, og så deler jeg dem i to enda en gang, og så blir det tilslutt potetmos av det hele :P

Hehehe... enjoy ;-) Gulrøtter er jo godt nesten uansett, så. Hadde vært verre med gule poteter :-p

Annonse

Gjest Calóni

Jeg koker dem kortest mulig, de skal lage knaskelyd når en spiser dem. Ihelkokte grønnsaker orker jeg ikke spise.

5-6-7 minutter fosskoking duger hos meg.

Jeg hadde en teori om 2-3 minutter som funka dårlig :P Men det ble vel omtrent 6-7 minutter ja, og de var fortsatt ganske harde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...