Gå til innhold

hvor mye har dere tatt ut i kash i forhold til mulig bankstreik?

Anbefalte innlegg

Gjest fattig student
Skrevet

Bør jeg tømme hele kontoen eller er det hysteri?

Og hvis streiken blir langvarig hvordan skal jeg få betalt regningene mine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, har tatt ut 500 kr jeg.

Lever som normalt, ser ikke noe poeng i å ta ut flere tusen til noen få dager.

Bruker jo ikke så mye normalt sett, så da er det ingen grunn til å tro at jeg får bruk for det bare fordi bankene er i streik/lockout.

hare1365380455
Skrevet

Det blir nok ikke så langvarig streik. Jeg tok ut 800 i dag.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Tok ut 2000 kr i går, har vel igjen en 15-1600 kr, tror jeg. Tviler på at det blir noen langvarig streik i så fall.

hare1365380455
Skrevet

Tja, har tatt ut 500 kr jeg.

Lever som normalt, ser ikke noe poeng i å ta ut flere tusen til noen få dager.

Bruker jo ikke så mye normalt sett, så da er det ingen grunn til å tro at jeg får bruk for det bare fordi bankene er i streik/lockout.

Enig. Jeg må kjøpe bensin i morgen, og ellers så tror jeg at jeg er i rute (for å si det på den måten). :)

Skrevet

Går ikke rundt og forteller hvor mye jeg har tatt ut da! :o) Med mindre du har kun et tresifret beløp på kontoen trenger du neppe tømme den.

Regningene gir jeg blaffen i, legger dem inn i nettbanken som vanlig. Blir de betalt for sent er det bankens feil, ikke min og evt. purringer vil bli kastet.

Skrevet

Streiken, eller riktigere sagt lockouten, blir helt sikkert ikke langvaring.

Jeg tok ut 1000 kr i dag, men regner vel knapt med å _måtte_ bruke dem.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Går ikke rundt og forteller hvor mye jeg har tatt ut da! :o) Med mindre du har kun et tresifret beløp på kontoen trenger du neppe tømme den.

Regningene gir jeg blaffen i, legger dem inn i nettbanken som vanlig. Blir de betalt for sent er det bankens feil, ikke min og evt. purringer vil bli kastet.

Hihi, det tenkte jeg ikke på. Det er nok en lommetyv som sitter og scanner oss og reiser på dol-raid for å stjele pengene våre!

Skrevet

Hihi, det tenkte jeg ikke på. Det er nok en lommetyv som sitter og scanner oss og reiser på dol-raid for å stjele pengene våre!

De har jo advart mot å "hamstre" penger nettopp på grunn av faren for økte lommetyverier.

Skrevet

Har ca 400 kr i lommeboka nå, og har ikke tatt ut noe ekstra.

Har faktisk aldri sett så lange køer foran en minibank som i dag, må bare le av hele greia. Streiken kommer neppe til å vare så lenge, om det blir noen streik i det hele tatt da.... Så jeg tar det hele med stoooor ro!

Skrevet

Har ca 400 kr i lommeboka nå, og har ikke tatt ut noe ekstra.

Har faktisk aldri sett så lange køer foran en minibank som i dag, må bare le av hele greia. Streiken kommer neppe til å vare så lenge, om det blir noen streik i det hele tatt da.... Så jeg tar det hele med stoooor ro!

Eneste jeg har gjort er å fylle opp tanken på bilen, men det er fordi jeg skal langt av gårde i morgen tidlig.

Gjest Princess Peach
Skrevet

De har jo advart mot å "hamstre" penger nettopp på grunn av faren for økte lommetyverier.

Tror ikke det fins så mange lommetyver her hvor jeg bor. :)

Dessuten kan jeg godt ha en tusenlapp i lommeboka selv om det ikke er streik, liksom.

Gjest Calóni
Skrevet

Eneste jeg har gjort er å fylle opp tanken på bilen, men det er fordi jeg skal langt av gårde i morgen tidlig.

Oi, det tenkte jeg ikke over engang, da jeg fylte bensin i går. Men når jeg tenker på det nå, så var jo det innmari smart :D

Skrevet

Jeg har tatt ut tre tusen, da klarer jeg meg i hvert fall i en mnd.

Skrevet

Jeg har tatt ut tre tusen, da klarer jeg meg i hvert fall i en mnd.

Du er safe, Dorthe.

Blir det ille for meg, så kommer jeg bortover gatene med neverluren og hatten og holder en aldri så liten konsert. (Det blir ev. bare et lån, altså.)

Og skulle flere gå forbi, er det stor sjanse for at de hadde fylt opp hatten bare for å bli kvitt meg. Hehe!

Skrevet

Du er safe, Dorthe.

Blir det ille for meg, så kommer jeg bortover gatene med neverluren og hatten og holder en aldri så liten konsert. (Det blir ev. bare et lån, altså.)

Og skulle flere gå forbi, er det stor sjanse for at de hadde fylt opp hatten bare for å bli kvitt meg. Hehe!

Hihi, jeg er så redd for å ikke ha penger til mat at jeg besvimer ved tanken :o)

mumitrollet
Skrevet

Tror streiken blir kortvarig. Jeg har tatt ut en tusenlapp, handlet litt ekstra og sørget for å betale regninger på nettbanken i dag.

Skrevet

Hihi, jeg er så redd for å ikke ha penger til mat at jeg besvimer ved tanken :o)

Det skulle tatt seg ut om du ikke hadde penger til utepils tenker jeg ;-)

mumitrollet
Skrevet

Forresten, bankstreiken har vært i gang en god stund, den. Det som nå er aktuelt, er lock-out, dvs at de som ikke er tatt ut i streik blir utestengt fra arbeidsplassen. Det er DET som evt lammer banksystemet.

Skrevet

Det skulle tatt seg ut om du ikke hadde penger til utepils tenker jeg ;-)

Ja, det hadde vært krise. Ikke var det lett å få ut penger i dag heller. Fra Grønland til Grünerløkka var alle minibanker tomme bortsett fra 7/11 i Torvgata.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...