Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du prøvd fru Natruds kavringer da?

Det skal ikke være kavring - det skal være BRØD :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 137
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

12

• Gyda

11

• Lillemus

8

• Dorthe

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Aprikos- og bananbitene i Twistposen.

Farris med grapefruktsmak. Den var bare DØDSGOD *sukk*

Bananbitene er tilbake!

Da vi var i Kongeparken forleden kunne vi kjøpe twistbiter i løsvekt. Jeg kjøpte en hel pose med bare banantwist. Av en eller annen grunn var de ikke så gode som jeg husker de.

Skrevet

Jeg savner en gryterett som var for noen år siden, kinesisk gryte. Også savner jeg potetmos med franske urter, og en kremost fra Tine med pesto.

Banantwisten fikk jeg nylig tak i, men den var ikke så god som jeg husket den.

Også savner jeg en skjokolade som het 5 minutt.

Gjest Flystripa
Skrevet

Det er kommet tilbake (forsvant det egentlig? Husker du sånn bruspulver med (salt?) lakrisstang som man dyppet ned i pulveret? En veninne fant det nylig i Bergen, og hennes lykke var gjort.. :D

Da tror jeg ikke vi tenker på det samme bruspulveret.

Det jeg tenker på var rosa og hvitt, med bilde av et glass med vann + bruspulver oppi, og et sugerør. (god forklaring...?)

Gjest Fotballguri
Skrevet

Jeg savner Rødtopp, rødt gelepålegg på blå-hvit-farga boks!

Gjest fotballguri
Skrevet

Og Frionor hvalbiff *slurp*

Stekes i tynne skiver med salt og pepper, det var _så_ godt!

Og ikke minst rødt bruspulver i liten papirpose, det smelta på tunga og smakte megagodt. Hvor har det blitt av det? *vil ha nå*

Gjest fotballguri
Skrevet

Å ja! De hadde jeg helt glemt. Bestemor elsket dem, og jeg knasket enorme mengder av dem hver gang jeg besøkt henne:-) De fantes i både appelsin- og sitronsmak, gjorde de ikke?

Hva med prosit? små hvite esker med knøttsmåe, sorte og runde lakrispastiller som alle gamlinger hadde i lomma. Det var stor stas når vi fikk en, for de var jo så gode.

Husker at gamlingene bestakk oss med kamferdrops og kongen av Danmark også, men det finnes vel ennå.

Gjest sweet-tyggis
Skrevet

Salte lakris-stenger og star-posen (godtepose). Det siste mest fordi det er barndomsminne...

Barnetimeposen med sweet-tyggis!

Gjest pepsi+peanøtter
Skrevet

Sætre hadde en veldig kort periode noen løvtynne runde kjeks i pose, som skulle være et slags potetgull-alternativ - de fantes med salt og med urter/rømme. Så savner jeg de små isene i sølvpapir, med jordbær og krokan. Så savner jeg veldig den runde isen med smiley på papiret, med sjokoladetrekk og nøttecrisp i det trekket.

Du mener pizzakjeks, ikke sant? eller mini-pizza som det sto på pakningen.

Ellers husker jeg vi brukte å drekke små pepsiflasker som vi stappa plenty med peanøtter oppi og rista løs(kan gjøres nå også, men ikke samma feelingen!)

Skrevet

Du mener pizzakjeks, ikke sant? eller mini-pizza som det sto på pakningen.

Ellers husker jeg vi brukte å drekke små pepsiflasker som vi stappa plenty med peanøtter oppi og rista løs(kan gjøres nå også, men ikke samma feelingen!)

Eksen min var ram på cola og peanøtter. :)

Men nei, det var ikke pizzakjeks jeg mente - disse her skulle være et sunnere alternativ til potetgull, i og med at de var bakt i stedet for frityrstekt. De ble nok for "kjipe" for folk flest, tenker jeg.

Gjest langt uti gokk
Skrevet

Det var en stor, svart, flat og oval slikkepinne. Det smakte søt lakris, men av og til lå det noen skikkelige sure "korn" inni der.

De hadde samme type slikkepinner med diverse fruktsmaker som het maxilolli.

Husker også en godtepose med bilde av en skattekiste på. Innholdet var hemmelig, og man ble alltid så skuffet når det var kun en stor pose med lite innhold.

Vi har vel ikke tilfeldigvis handla på samme kiosken i tida? :-)

Den overraskelsesposen med skattekista og alt det andre du nevner husker jeg godt også, vi kjøpte det på kiosken til ei gammel kjerring.

Jeg tror hun bodde i samme hus som hun hadde kiosk.

Og jeg tror den kiosken var det eneste stedet som solgte alt det der på en plass på det stedet vi bodde.

Skrevet

Rødtopp klarte jeg aldri å trykke i meg, men broderen var veldig glad i det pålegget.

Skrevet

Vi har vel ikke tilfeldigvis handla på samme kiosken i tida? :-)

Den overraskelsesposen med skattekista og alt det andre du nevner husker jeg godt også, vi kjøpte det på kiosken til ei gammel kjerring.

Jeg tror hun bodde i samme hus som hun hadde kiosk.

Og jeg tror den kiosken var det eneste stedet som solgte alt det der på en plass på det stedet vi bodde.

Du er inne på noe der, hihi.. Hun solgte pølser med hjemmelaget brød. Ikke grillpølser, men store kjøttpølser.

Jeg vet hva hun dama heter.. Kan du første bokstav i navnet hennes?

Gjest langt uti gokk
Skrevet

Du er inne på noe der, hihi.. Hun solgte pølser med hjemmelaget brød. Ikke grillpølser, men store kjøttpølser.

Jeg vet hva hun dama heter.. Kan du første bokstav i navnet hennes?

Bor du ved havet?

Jeg husker ikke navnet på kjerringa, det er så lenge siden.

Kiosken ble nedlagt etter hvert.

Men jeg glemmer aldri posene med bruspulver dama solgte, dem var populære og til og med utsolgt iblant.

Skrevet

Bor du ved havet?

Jeg husker ikke navnet på kjerringa, det er så lenge siden.

Kiosken ble nedlagt etter hvert.

Men jeg glemmer aldri posene med bruspulver dama solgte, dem var populære og til og med utsolgt iblant.

Sist jeg var der eksisterte kiosken.. Men du tenker kanskje på en annen kiosk med en enda eldre dame. Den kiosken var ikke så langt fra politistasjonen.

Det er med havet, ja..! Men det er mange år siden jeg flyttet derfra.

Skrevet

Aprikos- og bananbitene i Twistposen.

Farris med grapefruktsmak. Den var bare DØDSGOD *sukk*

Jaaa!!! Jeg savner også aprikosbitene i twist!!

Skrevet

Hva med prosit? små hvite esker med knøttsmåe, sorte og runde lakrispastiller som alle gamlinger hadde i lomma. Det var stor stas når vi fikk en, for de var jo så gode.

Husker at gamlingene bestakk oss med kamferdrops og kongen av Danmark også, men det finnes vel ennå.

Prosit var kjempepopulært! :-)

Skrevet

Har lest tråden her, og det var mest godterier og snacks som savnes - ikke vanlig mat! ;-)

Slik er det også for mg, jeg savner aprikosbitene i Twist, potetgull med salt og eddik, samt polkagriser!

men jeg savner noe på matfrontn også, og det er Toro nypesuppe!! Hvor ble det av den, da? :-(

Jeg husker også en enmannspakke med ris, tørkede grønnsaker, rosiner og karri som skulle blandes ut med vann, svell og deretter spises spom et kjapt og sikkert ikke så veldig næringsrikt måltid. Men god var det! :-)

Soho-sjokoladen derimot savner jeg IKKE. Den var fæl.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...