Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tilstanden søvn facsinerer meg så utrolig. Det skjer så vanvittig mye rart. En kompis av meg blir avogtil livredd når han våkner, fordi kroppen hans fremdeles sover, men hodet er våkent, og han tror at han ikke skal greie å bevege seg igjen.

Min lille fetter på 3 gikk nettopp over veien og ut i stallen klokka fire på natta, og "våkna" der totalt forvirra.

Selv roper jeg, gråter, ler, osv i søvne, stort sett hver natt. (Til pest og plage for de som måtte dele rom med meg).

For et par netter siden sov jeg på hotell, og lå halvvåken og hørte på at en mann lo. Etterhvert som jeg ble mer våken, hørte jeg at det var inne på rommet mitt. Jeg ble redd, og så opp, og i det sekundet sluttet latteren. (Er ikke helt sikker på om det her var søvnen eller et spøkelse da...) =p

Er det noen som har noe lesestoff på emnet, og spesielle ting som dere opplever? Er det ikke bare utrolig spennende?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

17

• DarkPink

8

• bugge -jenta

5

• Dorthe

3

Gjest Princess Peach
Skrevet

Kanskje det var du som lo, og så slutta du da du våkna? :)

Skrevet

Kanskje det var du som lo, og så slutta du da du våkna? :)

Haha, nei. Jeg bruker å våkne av det hvis jeg ler høyt, men da vet jeg med sikkerhet at det er meg. Denne gangen var det definitivt en mann. Og det skumle var at jeg ikke husker å ha drømt noe om en mann som lo. Jeg mer våkna FRA det jeg drømte pga den lyden... =s

Gjest Princess Peach
Skrevet

Haha, nei. Jeg bruker å våkne av det hvis jeg ler høyt, men da vet jeg med sikkerhet at det er meg. Denne gangen var det definitivt en mann. Og det skumle var at jeg ikke husker å ha drømt noe om en mann som lo. Jeg mer våkna FRA det jeg drømte pga den lyden... =s

Skummelt. Men jeg har hørt om en tilstand hvor man våkner, men fortsatt drømmer (tror det var sånn). Da kan man se eller høre ting som virker skumle og virkelige, men egentlig sover man fortsatt.

Skrevet

Skummelt. Men jeg har hørt om en tilstand hvor man våkner, men fortsatt drømmer (tror det var sånn). Da kan man se eller høre ting som virker skumle og virkelige, men egentlig sover man fortsatt.

Ja, jeg vil tro det var et elelr annet sånt fenomen. Håper ihvertfall det. Nå skal jeg nemlig ned i kjelleren og legge meg helt alene. *hutre*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har en gjengangerdrøm. Jeg vet jeg drømmer (jeg gjorde ikke det de første gangene), jeg vet jeg ligger i senga, jeg ser soverommet, og jeg forsøker febrilsk å våkne mens ukjente krefter slenger meg rundt i rommet. Det er ofte før jeg faller inn i dyp søvn. Men jeg våkner alltid til slutt, like forbanna forvirra hver eneste gang.

Etter at jeg fant ut at jeg drømte lot jeg meg slenge rundt i rommet, vel vitende om at det var en drøm, uten å gjøre motstand. Hehe, ustabilt. Men jeg forsøker bare å slappe av fordi jeg vet jeg snart våkner likevel.

Eventuelt kan jeg ligge der i halvsøvne, før REM-en slår inn, og f.eks. se det ligge en person ved siden av meg i senga. Jeg ser personen klart og tydelig. Ofte er det en lita jente som bare ligger der og stirrer på meg.

Denne er helt forjævlig, for den er sånn at jeg må forklare for meg selv at det faktisk VAR en drøm og ikke et spøkelse, og det er lite jeg er mer redd for en små jentespøkelser. :)

Dessuten har jeg ved noen anledninger drømt om venner og familie den natta de har dødd, før jeg vet at de har dødd.

Jeg husker som barn, jeg kan umulig ha vært mer enn 10-12, hvor jeg i ettertid var forbanna sikker på at min gamle bestemor hadde sitti ved siden av meg og sett på meg da jeg våkna. Det var så virkelig at jeg den dag i dag nesten tviler på at det var en drøm.

Men hun var ikke død, dog hadde hun inntatt en koma-tilstand hun mer eller mindre beholdt resten av livet, og jeg mener å huske at det var da det skjedde.

Isj. Skumle drømmer. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, jeg vil tro det var et elelr annet sånt fenomen. Håper ihvertfall det. Nå skal jeg nemlig ned i kjelleren og legge meg helt alene. *hutre*

Think happy thoughts. :)

Håper du får sove godt da!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har en gjengangerdrøm. Jeg vet jeg drømmer (jeg gjorde ikke det de første gangene), jeg vet jeg ligger i senga, jeg ser soverommet, og jeg forsøker febrilsk å våkne mens ukjente krefter slenger meg rundt i rommet. Det er ofte før jeg faller inn i dyp søvn. Men jeg våkner alltid til slutt, like forbanna forvirra hver eneste gang.

Etter at jeg fant ut at jeg drømte lot jeg meg slenge rundt i rommet, vel vitende om at det var en drøm, uten å gjøre motstand. Hehe, ustabilt. Men jeg forsøker bare å slappe av fordi jeg vet jeg snart våkner likevel.

Eventuelt kan jeg ligge der i halvsøvne, før REM-en slår inn, og f.eks. se det ligge en person ved siden av meg i senga. Jeg ser personen klart og tydelig. Ofte er det en lita jente som bare ligger der og stirrer på meg.

Denne er helt forjævlig, for den er sånn at jeg må forklare for meg selv at det faktisk VAR en drøm og ikke et spøkelse, og det er lite jeg er mer redd for en små jentespøkelser. :)

Dessuten har jeg ved noen anledninger drømt om venner og familie den natta de har dødd, før jeg vet at de har dødd.

Jeg husker som barn, jeg kan umulig ha vært mer enn 10-12, hvor jeg i ettertid var forbanna sikker på at min gamle bestemor hadde sitti ved siden av meg og sett på meg da jeg våkna. Det var så virkelig at jeg den dag i dag nesten tviler på at det var en drøm.

Men hun var ikke død, dog hadde hun inntatt en koma-tilstand hun mer eller mindre beholdt resten av livet, og jeg mener å huske at det var da det skjedde.

Iiiih! Nå gikk det kaldt nedover ryggen min. Hadde begynt å grine hvis jeg drømte at en liten jente lå og stirret på meg, noe så skummelt! *kikke meg over skuldra*

Skrevet

Tusen hjertelig takk, sdd. Midt på dagen ville jeg syntes dette var et fantastisk spennende innlegg. Men nå har det seg sånn at det er lite jeg også er mer redd for enn små barnespøkelser, og nå kommer jeg IKKE til å få sove, fordi jeg kommer til å se meg vettskremt rundt etter små jenter som stirrer. FAEN så skummelt det er. Hvorofr er akkurat det så skummelt? Usj, jeg tar opp igjen denne tråden imorra, tør ikke prate mer om det nå.

ikke fast nick
Skrevet

Det gikk et program om dette på en av Discoverykanalene for ikke så lenge siden. Det handlet om folk som trodde de hadde vært bortført av ufoer. I virkeligheten hadde de bare vært i en slik søvntilstand som du beskriver her, kroppen sov men hjernen og øynene var "våkne" og kunne "se" alt som skjedde. Du kan jo gå inn på websidene til Discovery og se om du finner ut noe der?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Tusen hjertelig takk, sdd. Midt på dagen ville jeg syntes dette var et fantastisk spennende innlegg. Men nå har det seg sånn at det er lite jeg også er mer redd for enn små barnespøkelser, og nå kommer jeg IKKE til å få sove, fordi jeg kommer til å se meg vettskremt rundt etter små jenter som stirrer. FAEN så skummelt det er. Hvorofr er akkurat det så skummelt? Usj, jeg tar opp igjen denne tråden imorra, tør ikke prate mer om det nå.

Enig, dette innlegget kom på en høyst upassende tid. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, beklager. :)

Jeg vet ikke hvorfor det er skummelt. Jeg tror det er kombinasjonen med noe uskyldig og noe som muligens er ondt.

For min del kan det nok forklares med at jeg har sett for mange filmer. :)

Det er lenge siden jeg så både The Ring og The Grudge, men jeg kan ikke tenke på dem uten å bli vettskremt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Iiiih! Nå gikk det kaldt nedover ryggen min. Hadde begynt å grine hvis jeg drømte at en liten jente lå og stirret på meg, noe så skummelt! *kikke meg over skuldra*

Jeg burde ikke skrevet innlegget jeg heller. Er på jobb. Alene. Nå skal jeg snart gå i en mørk kjeller! :/

Huff, jeg må få det overstått umiddelbart.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe, beklager. :)

Jeg vet ikke hvorfor det er skummelt. Jeg tror det er kombinasjonen med noe uskyldig og noe som muligens er ondt.

For min del kan det nok forklares med at jeg har sett for mange filmer. :)

Det er lenge siden jeg så både The Ring og The Grudge, men jeg kan ikke tenke på dem uten å bli vettskremt.

Jeg var kjempelur og så Ringu på C MoreFilm her en kveld. Sov ikke så veldig godt den natta. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg burde ikke skrevet innlegget jeg heller. Er på jobb. Alene. Nå skal jeg snart gå i en mørk kjeller! :/

Huff, misunner deg ikke. Jeg jobber på natta selv, og det er IKKE gøy etter å ha sett skumle ting. Er heldigvis hjemme nå da. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg var kjempelur og så Ringu på C MoreFilm her en kveld. Sov ikke så veldig godt den natta. :)

Den har jeg ikke sett. Jeg burde se den.

Er den japanske skummel nok?

Huff. Det verste er at jeg liker sånne filmer - selv om de skremmer vannet av meg. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Den har jeg ikke sett. Jeg burde se den.

Er den japanske skummel nok?

Huff. Det verste er at jeg liker sånne filmer - selv om de skremmer vannet av meg. :)

Jeg synes den amerikanske var skumlere, men det var nok fordi det var lagt på flere effekter. Ringu er skummel nok hvis du ikke har sett The Ring først. Og Sadako er ekkeeeeeel!

Gjest sol etter regn
Skrevet

Uææh... Fikk litt assosiasjoner til "nattevakten".. Syns den var litt creepy jeg, men det var nok mest pga. at det var et likhus... ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes den amerikanske var skumlere, men det var nok fordi det var lagt på flere effekter. Ringu er skummel nok hvis du ikke har sett The Ring først. Og Sadako er ekkeeeeeel!

Jeg må nok få sett de japanske etter hvert. Vet det finnes en del grøssere der borte, men jeg har ikke fått sett dem.

The Tale of two Sisters (tror jeg den heter) har jeg fått anbefalt. Den er helt garantert ikke noe for meg (det er jo en grøsser og tittelen er skremmende nok i seg selv), og den frister. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Uææh... Fikk litt assosiasjoner til "nattevakten".. Syns den var litt creepy jeg, men det var nok mest pga. at det var et likhus... ;)

Ja, den er skummel. Den var i hvert fall fryktelig skummel første gang jeg så den - før jeg visste slutten. :)

Danskene kan film! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...