Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sol etter regn
Skrevet

Hehe, nå fikk jeg assosiasjoner til en rørleggerskapning en gang i tida.

Vi hadde vært på fest i et gammelt hus. En venninne leide der.

Like før vi alle skulle dra begynte vannet å renne på badet. Det var vått overalt.

Vi ringer og ordner og styrer for å få en fyr til å komme, det var en søndag og det var ikke så lett å få noen til å komme, men etter noen timer, mens vi satt og ventet alle mann, kom det en skapning av en mann ruslende i sakte film. Han så ut som om han hadde vært mer på fylla enn oss. Vel, vi peker vei og han går inn, før han to minutter etterpå kommer ruslende ut igjen, i like bedagelig tempo som da han ankom, ser bort på oss og sier: - dette er ikke mitt bord, før han rusler videre uten å si noe mer.

Vi satt der og måpte. Vannet rant og faenskapet ga helt faen i oss og forsvant ut av syne. :)

hahahaha

...sikker på at det var rørleggeren, ikke bare en vandrende fant som kom rekende langs veien? ;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

17

• DarkPink

8

• bugge -jenta

5

• Dorthe

3

ShitDiddelyDo
Skrevet

hahahaha

...sikker på at det var rørleggeren, ikke bare en vandrende fant som kom rekende langs veien? ;)

Jeg burde bytta ut ordet "faenskapet" med "slabbedasken".

Dette var et så klassisk eksempel på en slabbedask at vi aldri tidligere hadde sett maken.

Selv i en fortvilet situasjon der kjelleren (jeg husker nå at det var kjelleren - ikke badet) var i ferd med å flyte over, knakk vi sammen i latter alle som en over denne mannens så til de grader jeg-gir-faen-og-vil-hjem-og-sove-holdning, der han slang ut denne meldingen "dette er ikke mitt bord" og fortsatte videre i en tilstand hvor han ikke engang så ut til å være til stede. :)

Hehe, ja. Det var rørleggeren. Han hadde dratt på seg arbeidsklær og hadde arbeidskofferten med seg.

Det var helt absurd, og vi satt bare og måpte helt til vi knakk sammen i latter da fyren var over alle hauger. :)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jeg burde bytta ut ordet "faenskapet" med "slabbedasken".

Dette var et så klassisk eksempel på en slabbedask at vi aldri tidligere hadde sett maken.

Selv i en fortvilet situasjon der kjelleren (jeg husker nå at det var kjelleren - ikke badet) var i ferd med å flyte over, knakk vi sammen i latter alle som en over denne mannens så til de grader jeg-gir-faen-og-vil-hjem-og-sove-holdning, der han slang ut denne meldingen "dette er ikke mitt bord" og fortsatte videre i en tilstand hvor han ikke engang så ut til å være til stede. :)

Hehe, ja. Det var rørleggeren. Han hadde dratt på seg arbeidsklær og hadde arbeidskofferten med seg.

Det var helt absurd, og vi satt bare og måpte helt til vi knakk sammen i latter da fyren var over alle hauger. :)

hahaha.. hærlig! Slabbedask er ordet! Lurer på hva han tenkte, eller OM han tenkte overhodet.. "Jævla mye vann.... jeg ORKER bare ikke...."

Høres ut som om det var i "hine hårde dager" på landsbygda et sted.. ;) Litt mer sentralt ville dere nok fått tak i en annen.. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

hahaha.. hærlig! Slabbedask er ordet! Lurer på hva han tenkte, eller OM han tenkte overhodet.. "Jævla mye vann.... jeg ORKER bare ikke...."

Høres ut som om det var i "hine hårde dager" på landsbygda et sted.. ;) Litt mer sentralt ville dere nok fått tak i en annen.. :)

Jupp, det stemmer. Det var på landet - selv om enkelte her inne nok vil argumentere mot at Østfold er "på landet". Fyren var som snytt ut av nesa til Raymond himself. :)

Jeg husker ikke hvordan det ordna seg, men det ordna seg i hvert fall på en eller annen måte.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jupp, det stemmer. Det var på landet - selv om enkelte her inne nok vil argumentere mot at Østfold er "på landet". Fyren var som snytt ut av nesa til Raymond himself. :)

Jeg husker ikke hvordan det ordna seg, men det ordna seg i hvert fall på en eller annen måte.

Merkelig nok har ting med å ordne seg.

Nå skal jeg stupe inn i senga, og samle litt krefter til morgendagens maratonfest... :D

Takk for nattlig passiar og latter :)

Skrevet

Jeg drømte, med ujevne mellomrom, i en lang periode om småkryp og insekt i og over senga.

Jeg var sikker på at jeg våkna med senga full av maur en gang, og hoppa ut og begynte å børste bort disse småkrypene så godt jeg kunne. Jeg ropte og skreik til mannen min om at han måtte våkne og komme seg ut av senga han også. Dette måtte vi bli kvitt. Da han våkna, så han seg godt rundt og kunne konstatere at det ikke var maur i senga. Jeg ble utrolig sinna på ham for at han kunne si sånt, for jeg så jo hele hærskaren med mine egne øyne. Litt etter litt så bare løste maurene seg opp til ingenting, og jeg måtte motvillig innrømme at mannen min hadde rett. Men jeg var veldig sur på ham (han lo jo av meg, selvsagt).

En annen gang var det edderkopper - masse edderkopper. Jeg vekte mannen min og løp inn på stua og satte meg i sofaen og lurte på hva jeg skulle gjøre. Jeg utstyrte meg med en kost og gikk inn igjen på soverommet, men da var alle edderkoppene borte, og mannen min lå og sov sin søteste søvn.

Mer? En gang våkna jeg med en svær sverm veps rett over hodet mitt. Og da mener jeg svær! Jag sneik meg ut av senga sidelengs, og stod en liten stund ved siden av senga og så på svermen og lurte på hva som skulle skje nå. Og sakte, men sikkert løste også denne svermen seg bare opp og ble borte (det var selvsagt i sammenheng med at jeg våkna).

Mannen min har helt andre drømmer, men veldig interessante. Han vekker meg av og til sent på natt/tidlig på morgenen og lurer på om jeg vet hvordan den og den saken ligger an (da er han på jobb, og har involvert meg som kollega). Ofte spør han meg til råds om hvordan vi skal løse den og den problemstillingen.

En gang våkna jeg av at han dreiv og dro av meg dyna og tok sin og la over meg - før han gjentok samme prosedyre. Han bytta dyner hele tida. (Dette var en periode vi spilte mye kort om kveldene, og det var under et fotball-VM eller -EM). Jeg spurte hva han dreiv med, og da svarte han at han spilte kort med Drillo.

Men den som tar kaka er denne: Sent på natta tidlig i desember et år vekte han meg og lurte på en ting. (Først må jeg si at han ikke liker lutefisk, og at vi aldri har arrangert lutefisklag hjemme hos oss, heller.)

Han sa at han hadde tenkt grundig gjennom det med lutefisklaget vi skulle ha til helga, og at det kunne bli problemer. "Å?" sa jeg og lurte på hvilke problemer (det er gøy å være med ham i drømmene og se hvordan det utvikler seg :).) "Jo," svarte han. "Det kommer jo 20 gjester, og det blir problemer om presten skal gå rundt bordet og velsigne en og en kuvert. Da vil jo han bruke så lang tid at maten blir kald før han blir ferdig. Tror du han bare kan stå ved kortenden og velsigne alles mat under ett? Er det greit for prester å gjøre sånt, tror du?" Jeg ble så full av latter at jeg holdt på å ramle ut av senga, men hold meg alvorlig og sa at vi kunne diskutere det med presten, og at han helt sikkert kunne gjøre det sånn.

Da var mannen min happy, og la seg ned igjen og sov videre.

Nettene våre kan altså være livlige innimellom, men vi har mye moro av det i ettertid, i alle fall.

Dette ble fryktelig langt, og all honnør til deg som kom deg helt ned til slutten her. :-)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jeg drømte, med ujevne mellomrom, i en lang periode om småkryp og insekt i og over senga.

Jeg var sikker på at jeg våkna med senga full av maur en gang, og hoppa ut og begynte å børste bort disse småkrypene så godt jeg kunne. Jeg ropte og skreik til mannen min om at han måtte våkne og komme seg ut av senga han også. Dette måtte vi bli kvitt. Da han våkna, så han seg godt rundt og kunne konstatere at det ikke var maur i senga. Jeg ble utrolig sinna på ham for at han kunne si sånt, for jeg så jo hele hærskaren med mine egne øyne. Litt etter litt så bare løste maurene seg opp til ingenting, og jeg måtte motvillig innrømme at mannen min hadde rett. Men jeg var veldig sur på ham (han lo jo av meg, selvsagt).

En annen gang var det edderkopper - masse edderkopper. Jeg vekte mannen min og løp inn på stua og satte meg i sofaen og lurte på hva jeg skulle gjøre. Jeg utstyrte meg med en kost og gikk inn igjen på soverommet, men da var alle edderkoppene borte, og mannen min lå og sov sin søteste søvn.

Mer? En gang våkna jeg med en svær sverm veps rett over hodet mitt. Og da mener jeg svær! Jag sneik meg ut av senga sidelengs, og stod en liten stund ved siden av senga og så på svermen og lurte på hva som skulle skje nå. Og sakte, men sikkert løste også denne svermen seg bare opp og ble borte (det var selvsagt i sammenheng med at jeg våkna).

Mannen min har helt andre drømmer, men veldig interessante. Han vekker meg av og til sent på natt/tidlig på morgenen og lurer på om jeg vet hvordan den og den saken ligger an (da er han på jobb, og har involvert meg som kollega). Ofte spør han meg til råds om hvordan vi skal løse den og den problemstillingen.

En gang våkna jeg av at han dreiv og dro av meg dyna og tok sin og la over meg - før han gjentok samme prosedyre. Han bytta dyner hele tida. (Dette var en periode vi spilte mye kort om kveldene, og det var under et fotball-VM eller -EM). Jeg spurte hva han dreiv med, og da svarte han at han spilte kort med Drillo.

Men den som tar kaka er denne: Sent på natta tidlig i desember et år vekte han meg og lurte på en ting. (Først må jeg si at han ikke liker lutefisk, og at vi aldri har arrangert lutefisklag hjemme hos oss, heller.)

Han sa at han hadde tenkt grundig gjennom det med lutefisklaget vi skulle ha til helga, og at det kunne bli problemer. "Å?" sa jeg og lurte på hvilke problemer (det er gøy å være med ham i drømmene og se hvordan det utvikler seg :).) "Jo," svarte han. "Det kommer jo 20 gjester, og det blir problemer om presten skal gå rundt bordet og velsigne en og en kuvert. Da vil jo han bruke så lang tid at maten blir kald før han blir ferdig. Tror du han bare kan stå ved kortenden og velsigne alles mat under ett? Er det greit for prester å gjøre sånt, tror du?" Jeg ble så full av latter at jeg holdt på å ramle ut av senga, men hold meg alvorlig og sa at vi kunne diskutere det med presten, og at han helt sikkert kunne gjøre det sånn.

Nettene våre kan altså være livlige innimellom, men vi har mye moro av det i ettertid, i alle fall.

Dette ble fryktelig langt, og all honnør til deg som kom deg helt ned til slutten her. :-)

hahaha.. et livlig hjem, får en si!! :))

Gjest Princess Peach
Skrevet

*LOL*

Hadde ledd meg skakk av den mannen din, hadde nok ikke klart å holde meg alvorlig under prestesnakk. ;)

Mamma får høre mye rart når pappa sover. En gang snakket han i søvne, og sa med den mest hovne, overlegne stemmen: "Be sjåfør'n om å kjør ut bil'n, takk!" :D

Skrevet

Mange gode historier der :-)

Jeg våknet ei natt av min mann var hysterisk fordi det var et dyr i senga. Jeg skrudde på lyset og så om jeg kunne se noe dyr, men jeg kunne ikke finne noe. Hvilket dyr var det da? spurte jeg.

-Ei sjøstjerne! sa han.

Skrevet

Jeg har en gjengangerdrøm. Jeg vet jeg drømmer (jeg gjorde ikke det de første gangene), jeg vet jeg ligger i senga, jeg ser soverommet, og jeg forsøker febrilsk å våkne mens ukjente krefter slenger meg rundt i rommet. Det er ofte før jeg faller inn i dyp søvn. Men jeg våkner alltid til slutt, like forbanna forvirra hver eneste gang.

Etter at jeg fant ut at jeg drømte lot jeg meg slenge rundt i rommet, vel vitende om at det var en drøm, uten å gjøre motstand. Hehe, ustabilt. Men jeg forsøker bare å slappe av fordi jeg vet jeg snart våkner likevel.

Eventuelt kan jeg ligge der i halvsøvne, før REM-en slår inn, og f.eks. se det ligge en person ved siden av meg i senga. Jeg ser personen klart og tydelig. Ofte er det en lita jente som bare ligger der og stirrer på meg.

Denne er helt forjævlig, for den er sånn at jeg må forklare for meg selv at det faktisk VAR en drøm og ikke et spøkelse, og det er lite jeg er mer redd for en små jentespøkelser. :)

Dessuten har jeg ved noen anledninger drømt om venner og familie den natta de har dødd, før jeg vet at de har dødd.

Jeg husker som barn, jeg kan umulig ha vært mer enn 10-12, hvor jeg i ettertid var forbanna sikker på at min gamle bestemor hadde sitti ved siden av meg og sett på meg da jeg våkna. Det var så virkelig at jeg den dag i dag nesten tviler på at det var en drøm.

Men hun var ikke død, dog hadde hun inntatt en koma-tilstand hun mer eller mindre beholdt resten av livet, og jeg mener å huske at det var da det skjedde.

Isj. Skumle drømmer. :)

Hehe! Er det litt sånn tivolifølelse over de rundturene du har i rommet, så må det jo faktisk være litt morsomt. :)

Men den lille jenta du ser ved siden av deg i senga er litt meg spooky enn alle småkrypa rundt meg, da. Og det også spesielt å tenke på det med at du har drømt om personer som har dødd samme natt ...

Skrevet

Hmm husker alle drømmene jeg har om natten. Og det er ikke like gøy for jeg drømmer mye katastrofe drømmer, vil vel si at 80% av drømmene mine består av det temaet.

Husker en gang, ringte jeg min mann (da samboer) midt på natta og skjelte han ut for å ha vært utro med bestevenninnen min.

En annen gang, det var skikkelig ekkelt. Da var jeg mye yngre, 15-16. Da hadde jeg en helt GRUSOM drøm hvorpå jeg ble torturert med sigaretter o.l Da våknet jeg av at jeg strigråt. Hele ansiktet var vått og hele kroppen oppførte seg om om jeg hadde gått igjennom noe fælt noe.

Det var merkelig, å våkne opp med en følelse av noe har virkelig skjedd enn, hysterisk grining, mens man selv vet at ingenting har skjedd.

Dagen etterpå måtte jeg overbevise ham om at jeg ikke var steike gal, bare ikke helt i vater midt på natten mellom drømme og våken land *ler*

Ikke like greit alltid ;)

Skrevet

Tusen hjertelig takk, sdd. Midt på dagen ville jeg syntes dette var et fantastisk spennende innlegg. Men nå har det seg sånn at det er lite jeg også er mer redd for enn små barnespøkelser, og nå kommer jeg IKKE til å få sove, fordi jeg kommer til å se meg vettskremt rundt etter små jenter som stirrer. FAEN så skummelt det er. Hvorofr er akkurat det så skummelt? Usj, jeg tar opp igjen denne tråden imorra, tør ikke prate mer om det nå.

Datra mi på 9 får frysninger av gamle dukker - hun var og lette på FINN.no i går kveld for å se etter Babyborn-dukker og kom over denne: http://cache.finn.no/mmo/737/147/0_1549000776.jpg hun HYYYLTE! hehe

Skrevet

Hehe, beklager. :)

Jeg vet ikke hvorfor det er skummelt. Jeg tror det er kombinasjonen med noe uskyldig og noe som muligens er ondt.

For min del kan det nok forklares med at jeg har sett for mange filmer. :)

Det er lenge siden jeg så både The Ring og The Grudge, men jeg kan ikke tenke på dem uten å bli vettskremt.

Datra mi hylte av denne i går: http://cache.finn.no/mmo/737/147/0_1549000776.jpg

hehe, sikker samme følelsen.

Rart i grunn å selge noe så stygt på finn.no

Mrs. Wallace
Skrevet

Hehe, beklager. :)

Jeg vet ikke hvorfor det er skummelt. Jeg tror det er kombinasjonen med noe uskyldig og noe som muligens er ondt.

For min del kan det nok forklares med at jeg har sett for mange filmer. :)

Det er lenge siden jeg så både The Ring og The Grudge, men jeg kan ikke tenke på dem uten å bli vettskremt.

Åh herregud, jeg er også helt sykt redd for små barnespøkelser og andre skumle unger.

bugge -jenta
Skrevet

Jan og Lisbeth Brudal, psykologer, har skrevet en ganske liten informativ bok som heter "Drømmepsykologi". Den lærte meg masse. Seriøs, ikke fra det alternative markedet.

Gjest Lysglimt
Skrevet

Mener Jung har bra bøker om dette :),lenge siden jeg leste dem,men han skrev endel om drømmer og opplevelser....

Så er det jo mange drømmeleksikoner,fra det alternative markedet.

Skrevet

Jan og Lisbeth Brudal, psykologer, har skrevet en ganske liten informativ bok som heter "Drømmepsykologi". Den lærte meg masse. Seriøs, ikke fra det alternative markedet.

Boken vet jeg ikke noe om, men Paul Jan Brudal er parapsykolog og absolutt av det alternative slaget. Har vært på foredrag med han for ørten år siden.

bugge -jenta
Skrevet

Boken vet jeg ikke noe om, men Paul Jan Brudal er parapsykolog og absolutt av det alternative slaget. Har vært på foredrag med han for ørten år siden.

Ok, da er det ikke samme mann tror jeg. Denne boka var blottet for alternative tanker. I så tilfelle har han konvertert, men det tror jeg ikke.

Og han heter bare Jan til fornavn tror jeg. Man kan søke ham/dem opp. Jeg tror de er et ektepar, selv om de skriver bøker for seg selv også.

Jeg fortrekker å lese om drømmepsykologi fra de som ikke er alternative, og man finner fort ut at de omtaler fenomener de også som folk undrer seg over, som søvnparalyse, "klare" drømmer, tiden mellom søvn og våken tilstand osv.

Det som er også er interessant i forhold til dette, er hvordan medisiner påvirker drømmer, og etter å ha lest boka, som beskriver remfaser, hva som skjer i løpet av søvnen, kan man lettere forstå hva felleskatalogen mener når de kommer med bivirkninger i forhold til hvordan dette mønsteret forandres.

Skrevet

Ok, da er det ikke samme mann tror jeg. Denne boka var blottet for alternative tanker. I så tilfelle har han konvertert, men det tror jeg ikke.

Og han heter bare Jan til fornavn tror jeg. Man kan søke ham/dem opp. Jeg tror de er et ektepar, selv om de skriver bøker for seg selv også.

Jeg fortrekker å lese om drømmepsykologi fra de som ikke er alternative, og man finner fort ut at de omtaler fenomener de også som folk undrer seg over, som søvnparalyse, "klare" drømmer, tiden mellom søvn og våken tilstand osv.

Det som er også er interessant i forhold til dette, er hvordan medisiner påvirker drømmer, og etter å ha lest boka, som beskriver remfaser, hva som skjer i løpet av søvnen, kan man lettere forstå hva felleskatalogen mener når de kommer med bivirkninger i forhold til hvordan dette mønsteret forandres.

Det er nok samme mann, for han jeg var på alternativt foredrag med var også gift med Lisbeth Brudal :-)

Det forhindrer selvfølgelig ikke at de kan skrive en god bok sammen. De er jo begge utdannet psykologer, Han ihvertfall har da et større felt, som også inkluderer mer alternative ting.

Skrevet

Jeg har opplevd søvnparalyse et par ganger, og det er helt utrolig snålt...I ettertid spør du deg selv om det virkelig skjedde eller om du bare drømte det hele.

En gang for mange år siden, lå jeg og sov på morgenen da jeg hørte min daværende kjæreste kom hjem, og hadde med seg en kompis. Jeg skjønte ikke hvorfor de kom nå, men antok han hadde glemt igjen noe hjemme. Jeg hørte de snakket sammen, kjente igjen stemmene, og jeg lå helt stille i senga for jeg var litt redd døra skulle åpne seg og kompisen skulle se meg der i senga uflidd og søvnig. Så hørte jeg plutselig en damestemme, som var en gammel klassevenninne, og nå skjønte jeg ihvertfall ingenting. Hva gjorde hun der, var hun blitt sammen med kompisen til kjæresten min? Sånn lå jeg der og prøvde å lage forklaringer på alt det jeg hørte, skulle til å rope på kjæresten men det kom ikke en lyd fra munnen. Da oppdaget jeg at jeg greide ikke stå opp en gang, jeg strevde og strevde, og plutselig ble alt stille. Jeg reiste meg, men ingen var i leiligheta. Jeg sendte melding til kjæresten og spurte om han nettopp hadde vært her, men det hadde han ikke..... Merkelig! Jeg måtte spørre flere ganger da han kom hjem, jeg kunne ikke tro at det jeg hadde hørt bare var drøm!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...