Gå til innhold

Deprimerende filmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett den for lenge siden, men har ikke den en fin slutt?

Den har en bra slutt, men ikke noen "happy ending".

"............................................"

Videoannonse
Annonse
  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• Prozak

8

• Mary Poppins

5

• bugge -jenta

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Så som i himmelen", hva handler den om? Tittelen virket så kjent..

Gruelig oppskrytt film, var bare sånn passe bra syns jeg.

Skrevet

Favorittfilmen min! Deprimerende...tja, joda. Men samtidig fantastisk spennende og en solid vekker. Jeg har nok sett den 15 ganger :) Den burde absolutt vært obligatorisk på videregående skoler. Men da det var snakk om det en gang, så ble det avvist fordi den var "for sterk". Men det er jo litt av poenget med noe sånt, mener nå jeg.

"avvist fordi den var "for sterk". Men det er jo litt av poenget med noe sånt, mener nå jeg."

Det er et kjempeargument. Ingen skal MÅTTE se noe slikt, selv om mange sikkert får noe ut av det, mye eller lite.

"............................................."

Mary Poppins
Skrevet

Den har jo ikke "hapy ending", men er den noen grinefilm da? Knallbra film, åkke som.

Men skulle det være happy ending?

Jeg trodde det skulle være en grine-film og det er en av de få filmene som gjør at jeg får tårer i øynene.. en veldig sterk slutt. Knallfilm!

Skrevet

Men skulle det være happy ending?

Jeg trodde det skulle være en grine-film og det er en av de få filmene som gjør at jeg får tårer i øynene.. en veldig sterk slutt. Knallfilm!

Jeg mente at, på tross av at den ikke har "happy ending", så er den vel knappt en deprimerende film eller en grinefilm?

Mary Poppins
Skrevet

Jeg mente at, på tross av at den ikke har "happy ending", så er den vel knappt en deprimerende film eller en grinefilm?

Å ja sånn sett ja, nei da har du rett, det er ikke en sånn film. Men jeg hater sånne "så som i himmelen" filmer så derfor anbefalte jeg den.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg kom på en annen film, One million dollar baby, ikke en av mine favoritter men en deprimerende film.

Skrevet

Å ja sånn sett ja, nei da har du rett, det er ikke en sånn film. Men jeg hater sånne "så som i himmelen" filmer så derfor anbefalte jeg den.

Jeg også. Jeg ser ikke noe poeng i å se en film som får en i trist humør. Så jeg fnyser av åndssnobberi av typen " happy endings er dårlig fordi det er klisjé" etc.

".........................................."

Mary Poppins
Skrevet

Jeg også. Jeg ser ikke noe poeng i å se en film som får en i trist humør. Så jeg fnyser av åndssnobberi av typen " happy endings er dårlig fordi det er klisjé" etc.

enig! :)

Skrevet

Den "verste" filmen jeg vet om er "Pianisten". Jeg så den på kino, og kommer aldri til å se den igjen. Jeg syns den var helt grusom, og nærmest hulket meg i søvn etterpå. Tenker fortsatt på den fra tid til annen.

Har aldri vært med på at en film har gått sånn inn på meg verken før eller senere.

Nesten så jeg ikke vil anbefale den, men den er jo fantastisk god da. God, og helt grusom.

Gjest Calóni
Skrevet

"avvist fordi den var "for sterk". Men det er jo litt av poenget med noe sånt, mener nå jeg."

Det er et kjempeargument. Ingen skal MÅTTE se noe slikt, selv om mange sikkert får noe ut av det, mye eller lite.

Det ble foreslått av elevene selv, at den burde bli vist i 3. klasse på videregående. Da er man 17-18 år. De kom også med forslag om at det skulle være frivillig å se filmen, dvs. at man kunne velge å gjøre noe annet dersom man ikke ønsket å se den.

Ja, du har nok rett i det du sier om at ingen skal trenge å se sterke ting..men samtidig så mener jeg at den filmen gir et så vanvittig godt bilde av hvor for det går fra å ta et par ecstacy-tabletter til å få amputert armen pga infeksjon etter heroinsprøyter.

Kanskje det heller hadde vært noe for ungdomsklubber å vise på filmkvelder eller lignende. Jeg vet iallfall at dersom jeg får barn noen gang, så skal jeg spare den filmen til dem, når de kommer i 16-årsalderen, og vise den til dem! Selv om den kanskje er skikkelig utdatert og bare såååååå teit :P

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg sliter alltid etter Schindlers Liste.

Skrevet

Men det var jo det som var etterlyst!

Skrevet

Den "verste" filmen jeg vet om er "Pianisten". Jeg så den på kino, og kommer aldri til å se den igjen. Jeg syns den var helt grusom, og nærmest hulket meg i søvn etterpå. Tenker fortsatt på den fra tid til annen.

Har aldri vært med på at en film har gått sånn inn på meg verken før eller senere.

Nesten så jeg ikke vil anbefale den, men den er jo fantastisk god da. God, og helt grusom.

Jeg kjøpte den - lot gubben se den først - og hørte hva han sa - og har bestemt meg for å ikke se den.

Skrevet

Men det var jo det som var etterlyst!

Men nå snakket jeg med MP om preferanser :-)

"..........................................."

Skrevet

Men nå snakket jeg med MP om preferanser :-)

"..........................................."

Og jeg brøy meg

Skrevet

Og jeg brøy meg

Det må du gjerne gjøre. Men jeg svarte altså ikke trådstarter, og det jeg skrev kan dermed ikke "rettes" med spørsmålet som mal :-)

Skrevet

Purpurfargen er vel den ultimate grinefilmen.

Husker ikke lenger om det er happy ending eller ikke; men du kommer ihvertfall til å gråte deg noen kilo lettere i løpet av filmen.

Skrevet

La vita e bella. Å, som jeg gråt på slutten der!

Ja, den filmen har helt klart en trist slutt.

Har registrert at enkelte Kiwi-sjapper selger den for 79,- nå, for de som evt. kan tenke seg å kjøpe den.

Kiwi på Skårer hadde et par eksemplarer igjen på fredag ihvertfall - om noen potensielle kjøpere holder til i det området.

Skrevet

Det må du gjerne gjøre. Men jeg svarte altså ikke trådstarter, og det jeg skrev kan dermed ikke "rettes" med spørsmålet som mal :-)

Fanken også. Jeg drakk en Tuborg. Det er din feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...