Gå til innhold

Diskusjon ang. nettbank vs. annen bank

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg tviler ikke på at de er seriøse, men det er jo bare tull. Herregud. Det eneste banken tenker på er penga dine.

Personlig forhold til banken my ass. :)

Folk er jo faen steike dumme. :)

Mm. Akkurat der er jeg hjertens enig med deg :D

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

13

• ShitDiddelyDo

4

• Lillemus

3

• keinstein

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dere klarer fint å drite dere ut uten min hjelp. :)

*ler i ølrus*

*ler av alt*

Gjest Calóni
Skrevet

Sette inn kontanter?

Det tror jeg jaggu ikke jeg har gjort på 15 år...

Når den første utbetalingen i semesteret fra lånekassen kommer, så kommer den på sånn giro. Da er alle bare såååå fornøyde med å ha DnB, Kredittkassen eller Sparebanken, og setter inn pengene der og ser overbærende med meg som har Skandiabanken. Jeg tusler til nærmeste postkontor og setter inn pengene der. Det koster meg 30-40 kroner, men ting er ikke så vanskelig som man tror ;)

Skrevet

Personlig forhold til banken betyr at de tjener penger på deg.

Du betaler svære gebyrer og får dårlig debetrente så lenge som overhodet mulig.

Så når du trenger lån, får du dårlig kreditrente og må betale høye gebyrer. Det kaller banken et personlig forhold.

Alt for å presse deg for mest mulig penger i løpet av så kort tid som mulig.

Postbanken skrudde meg for 3-4000 kroner i året og kalte det person- et eller annet.

Gjest Calóni
Skrevet

Personlig forhold til banken betyr at de tjener penger på deg.

Du betaler svære gebyrer og får dårlig debetrente så lenge som overhodet mulig.

Så når du trenger lån, får du dårlig kreditrente og må betale høye gebyrer. Det kaller banken et personlig forhold.

Alt for å presse deg for mest mulig penger i løpet av så kort tid som mulig.

Postbanken skrudde meg for 3-4000 kroner i året og kalte det person- et eller annet.

Skandiabanken krever 250 kroner i året av meg, og det får de også, for eller holder de kjeft :D

Det er genialt det med at man slipper noen gebyrer. Jeg var på ferie i USA for noen mnd siden, og da var det deilig å bare kunne dra kortet hele tiden uten å tenke på gebyrer. Jeg hadde knapt kontanter der.

God vekslingskurs fikk jeg også. Da jeg så på kontoutskriften min så det ut til at jeg hadde omtrent 6,75 kroner per dollar, og det var veldig bra i forhold til hva det lå på i januar.

Skrevet

Det er sant.

Her jeg bor - i GOKK, er det anderledes. Mine barns stemor foralte at da de var i syden i fjor -så ble eksens lommebok med alle kort og penger stjålet fra rommet - og da ringte hun banken og sa; "Hei, det er "Ingrid" fra Kreta dere vet, - kan dere sette alle pengene til gubben over på min konto og sperre kortene hans?"

hehe - det ordnet seg det.

Nemlig. Ganske annerledes enn hvordan jeg har hatt det, gitt :-)

"............................................."

Skrevet

Nemlig. Ganske annerledes enn hvordan jeg har hatt det, gitt :-)

"............................................."

Litt koselig - og litt navlebeskuende på en gang.

Skrevet

Skandiabanken krever 250 kroner i året av meg, og det får de også, for eller holder de kjeft :D

Det er genialt det med at man slipper noen gebyrer. Jeg var på ferie i USA for noen mnd siden, og da var det deilig å bare kunne dra kortet hele tiden uten å tenke på gebyrer. Jeg hadde knapt kontanter der.

God vekslingskurs fikk jeg også. Da jeg så på kontoutskriften min så det ut til at jeg hadde omtrent 6,75 kroner per dollar, og det var veldig bra i forhold til hva det lå på i januar.

å? - kan jeg bruke det i Frankrike da`? - -kanskje jeg skulle hatt en konto der - som jeg kan bruke til feriene? er det lurt?

Gjest Calóni
Skrevet

å? - kan jeg bruke det i Frankrike da`? - -kanskje jeg skulle hatt en konto der - som jeg kan bruke til feriene? er det lurt?

Jepp! Men det tar litt tid å få kortet i posten. For å få innvilget visakort må man enten har 15.000 kroner på kontoen, -eller- ha tjent minst 100.000 kroner året før. Sånn var det iallfall for 4,5 år siden, det kan godt ha forandret seg. Men jepp, det er kjempebra! Godt mulig at det finnes andre kredittkort som også er bra, men jeg kan ikke se noen grunn til å ikke velge skandia.

Skrevet

Jepp! Men det tar litt tid å få kortet i posten. For å få innvilget visakort må man enten har 15.000 kroner på kontoen, -eller- ha tjent minst 100.000 kroner året før. Sånn var det iallfall for 4,5 år siden, det kan godt ha forandret seg. Men jepp, det er kjempebra! Godt mulig at det finnes andre kredittkort som også er bra, men jeg kan ikke se noen grunn til å ikke velge skandia.

jeg tjente jo massssssse mer enn 100000 i fjor da .)

Bruker du den som lønnskonto da eller?

Gjest Calóni
Skrevet

jeg tjente jo massssssse mer enn 100000 i fjor da .)

Bruker du den som lønnskonto da eller?

Jepp. Akkurat nå bruker jeg den faktisk som sparekonto også. Jeg har egentlig sparekonto i Privatbanken, men oppdaget av Skandiabanken faktisk har bedre rente nå (2,35%), så jeg flyttet dem over dit. Men jeg har brukt den som lønnskonto i 4,5 år, ja :)

Skrevet

Jepp. Akkurat nå bruker jeg den faktisk som sparekonto også. Jeg har egentlig sparekonto i Privatbanken, men oppdaget av Skandiabanken faktisk har bedre rente nå (2,35%), så jeg flyttet dem over dit. Men jeg har brukt den som lønnskonto i 4,5 år, ja :)

Jeg kommer til å føle at jeg svikter banken "min" jeg -jeg er så dum.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg kommer til å føle at jeg svikter banken "min" jeg -jeg er så dum.

Haha, der er vi inne på det der med "personlig forhold" ;)

Skrevet

Haha, der er vi inne på det der med "personlig forhold" ;)

Ja, jeg er ikke helt god.

Jeg hadde vært i banken og fått et lån for en tid tilbake - og skulle på en konsert samme kveld - på konserten møtte jeg hun som hadde ordnet lånet -og jeg rødmet - som om hun skulle tro at jeg hadde brukt penger til å gå på konsert for - jeg er altså ikke helt rekti skrudd sammen.....

Skrevet

Samme her. Og de tar ikke noe for betalinger -til- utlandet. Det pleier være svinedyrt i andre banker. Jeg savner bare gebyrfri inngående betaling fra utlandet.

Men det er valutapåslag på 1,75% på alle transaksjoner om du handler vanlig i utlandet med kort i utenlandsk valuta.

Skrevet

Nå vil jeg ikke si at Skandiabanken har spesielt god tilgjengelighet akkurat! Andre nettbanker får du jo tilgang til på enhver pc med internt, men Skandiabanken må du jo laste ned det forbaskede sertifikatet (eller hva det nå heter) og det er det langt fra alle pc'er som godtar.

Gjest signatura
Skrevet

Personlig forhold til banken var noe folk hadde i 'gamle dager' det! Da de måtte i banken for å ordne saker og ting, og ble kjent med de som jobbet der. Folk i dag ordner det de må via nett eller telefon, får ikke noe godt kundeforhold av slikt! Og 'god kunde' er egentlig bare en omskriving for å bli utnyttet. Du får iallefall ikke nedsatt rente mer enn ytterst nødvendig, det får derimot de som ringer og forhandler. De som ikke er 'gode kunder', men som shopper rundt.

Gjest Calóni
Skrevet

Nå vil jeg ikke si at Skandiabanken har spesielt god tilgjengelighet akkurat! Andre nettbanker får du jo tilgang til på enhver pc med internt, men Skandiabanken må du jo laste ned det forbaskede sertifikatet (eller hva det nå heter) og det er det langt fra alle pc'er som godtar.

Ja, det er sant. Det irriterte meg en del i USA. Det funka helt fint å laste ned sertifikatet. Men da jeg kom til punktet med "lukk nettleseren og start den opp igjen", fikk jeg et problem. For det var sånn at nettvinduet var oppe hele tiden, det gikk ikke an å lukke det. Det var liksom slik den pcen som var tilrettelagt for internett var :(

Gjest Calóni
Skrevet

Personlig forhold til banken var noe folk hadde i 'gamle dager' det! Da de måtte i banken for å ordne saker og ting, og ble kjent med de som jobbet der. Folk i dag ordner det de må via nett eller telefon, får ikke noe godt kundeforhold av slikt! Og 'god kunde' er egentlig bare en omskriving for å bli utnyttet. Du får iallefall ikke nedsatt rente mer enn ytterst nødvendig, det får derimot de som ringer og forhandler. De som ikke er 'gode kunder', men som shopper rundt.

Det var to kollegaer i 20-årene jeg pratet med, så jeg ble ganske overrasket selv..

Gjest Calóni
Skrevet

Ja, jeg er ikke helt god.

Jeg hadde vært i banken og fått et lån for en tid tilbake - og skulle på en konsert samme kveld - på konserten møtte jeg hun som hadde ordnet lånet -og jeg rødmet - som om hun skulle tro at jeg hadde brukt penger til å gå på konsert for - jeg er altså ikke helt rekti skrudd sammen.....

Jeg er så "heldig" at jeg aldri husker et ansikt, så jeg ville ikke huska det om fyren jeg sjekka opp om kvelden hadde vært samme som hadde tatt endoskopi på meg tidligere på dagen ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...