Gå til innhold

Til dere damer:skal dere ta den nye vaksinen for livmorhalskreft?

Anbefalte innlegg

Gjest ny vaksine
Skrevet

forsto at den kom til høsten. Tro hvor denne vaksinen skal settes, rett i livmorhalsen eller....

Videoannonse
Annonse
Gjest for gammel
Skrevet

Ifølge en jeg kjenner som jobber for selskapet som har utviklet den, bør den tas før man blir seksuelt aktiv.

Lite aktuell for flertallet her, med andre ord.

Gjest ny vaksine
Skrevet

Ifølge en jeg kjenner som jobber for selskapet som har utviklet den, bør den tas før man blir seksuelt aktiv.

Ok, det var jo lite å se frem til da for oss voksne. Så da er det jo ikke snakk om kvinner, heller barn vaksinen skal rette seg mot.

Skrevet

snakk for'æ sjøl! :)

Skrevet

Hvis det er kvinner det dreier seg om, er det sikkert noe dyrt, risikabelt og smertefullt med kortvarig effekt.

Skrevet

Hvis det er kvinner det dreier seg om, er det sikkert noe dyrt, risikabelt og smertefullt med kortvarig effekt.

Japp! Det er som jeg har sagt om mammografi - det er tydelig at det er menn som styrer verden.

Dersom peniskreft hadde vært like utbredt som brystkreft - tror du ikke det hadde vært en viss sannsynlighet for at det fantes en mer skånsom diagnostisering enn mammografi?

Eller sagt på en annen måte: Rekk opp hånda alle menn som hadde funnet seg i å gå regelmessig for å få pikken skvisa mellom to plater til èn cm tykkelse og 10 cm bredde!

Skrevet

Jeg har (kanskje) tatt den for 3-4 år siden. Er med på studien som de tester den. Sprøyta ble satt i armen. :)

Vet enda ikke om jeg har fått ekte eller placebo, men om jeg ikke har fått ekte får jeg den gratis. Skal faktisk på siste besøk til uka, og da tror jeg kanskje jeg får vite om jeg har fått den eller ikke.

Det er en veldig vellykket studie har jeg hørt. Den skulle egentlig ikke vært ferdig før til jul omtrent, men resultatene er så bra at de har fremskyndet avslutningen. Godt å vite at man er til hjelp, selv om det har betydd 10 GU-er ekstra. ;) (Og litt kæsj...)

Gjest Jomfru Calóni
Skrevet

snakk for'æ sjøl! :)

Ja, ærlig talt! *humre*

Skrevet

Japp! Det er som jeg har sagt om mammografi - det er tydelig at det er menn som styrer verden.

Dersom peniskreft hadde vært like utbredt som brystkreft - tror du ikke det hadde vært en viss sannsynlighet for at det fantes en mer skånsom diagnostisering enn mammografi?

Eller sagt på en annen måte: Rekk opp hånda alle menn som hadde funnet seg i å gå regelmessig for å få pikken skvisa mellom to plater til èn cm tykkelse og 10 cm bredde!

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

jeg har aldri tatt mammografi!

Skrevet

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

jeg har aldri tatt mammografi!

Jeg erklærte forsåvidt i sin tid at puppene skulle amputeres når jeg fyller 40, for å slippe mammografi.

Nå som det nærmer seg så smått, er jeg ikke så sikker lenger... ;-)

Skrevet

nesten hele slekta har jo/har hatt/kommer til å få kreft, så vaksinen er en sikker vinner for meg.

den settes nok ikke i livmorhalsen, jeg vil tro den settes som andre vaksinasjoner...

Gjest fridalida
Skrevet

Jeg erklærte forsåvidt i sin tid at puppene skulle amputeres når jeg fyller 40, for å slippe mammografi.

Næmmen i all verden? Synes du virkelig mammografi er så ille?

Det er da ikke veldig vondt, akkurat? Synes det ER en skånsom metodet, jeg.

Mary Poppins
Skrevet

Er mammagrafi vondt? Hva er isåfall så vondt med det?

Skrevet

Er mammagrafi vondt? Hva er isåfall så vondt med det?

Mammografi er ærlig talt helt grusomt..Jeg er ung og har små, faste bryster, og ble sendt på mammografi for en stund siden på grunn av en liten kul i et bryst, og jeg håper jeg ikke trenger ta mammografi igjen på leeenge..Puppene ble helt totalt skviset mellom platene, og all hud fra halsen og ned til navelen ble dratt inn mot maskinen, slik at det var umulig å puste ordentlig, dessuten gjorde det så vondt i puppen som ble skviset at tårene spratt..Også tar man fire bilder, altså fire ganger med vondt, gjorde like vondt samme om de ble skviset loddrett som vannrett.. (Nå gjør det sikkert ikke så vondt for de som har større, og mer "elastiske" pupper da, og jeg var ikke nervøs slik at det kunne forverre opplevelsen, så for min del var det en dårlig erfaring). Det verste var at de ikke kunne se noe på bildene, slik at jeg måtte ta ultralyd istedet..Men, var ingenting galt i alle fall :o)

Skrevet

Mammografi er ærlig talt helt grusomt..Jeg er ung og har små, faste bryster, og ble sendt på mammografi for en stund siden på grunn av en liten kul i et bryst, og jeg håper jeg ikke trenger ta mammografi igjen på leeenge..Puppene ble helt totalt skviset mellom platene, og all hud fra halsen og ned til navelen ble dratt inn mot maskinen, slik at det var umulig å puste ordentlig, dessuten gjorde det så vondt i puppen som ble skviset at tårene spratt..Også tar man fire bilder, altså fire ganger med vondt, gjorde like vondt samme om de ble skviset loddrett som vannrett.. (Nå gjør det sikkert ikke så vondt for de som har større, og mer "elastiske" pupper da, og jeg var ikke nervøs slik at det kunne forverre opplevelsen, så for min del var det en dårlig erfaring). Det verste var at de ikke kunne se noe på bildene, slik at jeg måtte ta ultralyd istedet..Men, var ingenting galt i alle fall :o)

urk.. =/ når må man på detta da? hvorofr tar de ikke bare ultralyd med en gang?

Mary Poppins
Skrevet

Godt det ikke var noe galt ihvertfal :)

Men jøss, jeg ante ikke at det var så vondt. Altså jeg vet man skal ha puppen mellon 2 plater eller noe slikt men jeg visste ikke at de klemte så hardt. huff det der hørtes ihvertfal ikke noe gøy ut.

Skrevet

urk.. =/ når må man på detta da? hvorofr tar de ikke bare ultralyd med en gang?

Jeg er rett og slett av den typen som ikke helt greier å slå meg til ro med "det er sikkert ikke noe galt, er jo så små sjanser for at jeg som er ung og i god form skal få en sykdom" - når jeg oppdager en kul i det ene brystet, så jeg gikk til lege som henviste til mammografi(jeg er i 20-årene), men egentlig tror jeg ikke man må på mammografi før i 40-50-års alderen, men da går man vel til gjengjeld en gang i året..usj..

Skrevet

Godt det ikke var noe galt ihvertfal :)

Men jøss, jeg ante ikke at det var så vondt. Altså jeg vet man skal ha puppen mellon 2 plater eller noe slikt men jeg visste ikke at de klemte så hardt. huff det der hørtes ihvertfal ikke noe gøy ut.

Nei, og jeg trodde virkelig ikke det skulle være så ille heller, så jeg ble jo skikkelig paff når jeg stod der og måtte kjempe for at tårene ikke skulle renne..men, det varte jo bare i noen sekunder med hvert bilde da. det som var så ekkelt var at når man trodde det ikke kunne bli verre så skviset de like godt enda litt mer..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...