Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi holder på vi også - skal avertere gammel-kjøkkenet på finn.no - men ikke før etter ferien....om det er penger igjen til noe nytt, vel og merke.

Jeg har lyst på dette:http://www.ikea.com/PIAimages/31382_PE094787_S4.jpg

Ja det var fint!

Kom på at jeg må jo selvfølgelig sette av penger til nye fliser også. Søren altså. Og kanskje nye vegger, dersom det blir helt fucka av at vi bytter innredning. (Ja ikke nye vegger da, men ny tapet kanskje...)

Da blir det kanskje ikke så dyr ekstrabil som vi hadde tenkt. ;)

Fortsetter under...

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

32

• Åsemor

23

• Lillemus

12

• Prozak

4

Mest aktive i denne tråden

Ja det var fint!

Kom på at jeg må jo selvfølgelig sette av penger til nye fliser også. Søren altså. Og kanskje nye vegger, dersom det blir helt fucka av at vi bytter innredning. (Ja ikke nye vegger da, men ny tapet kanskje...)

Da blir det kanskje ikke så dyr ekstrabil som vi hadde tenkt. ;)

Vi skal ikke ha fliser over benken - men panel :) helst malt panel - liggende, sånn som ser ut som tømmer.bare juks.

Gjest Emil i snekkerbua

En ventilator er svært viktig å installere. Hvis du ikke har det vil stekeosen blande seg med luften du puster inn. En ventilator vil skape undertrykk på kjøkkenet hvis du stenger dør og vinduer. Hvis du lar dør og vindu stå oppe vil ventilatoren miste sin effekt. Som en kurositet kan jeg nevne at man ikke skal la burfugler stå på kjøkkenet da de vil dø som følge av forurenset luft selv om du har ventilator.

En ventilator er svært viktig å installere. Hvis du ikke har det vil stekeosen blande seg med luften du puster inn. En ventilator vil skape undertrykk på kjøkkenet hvis du stenger dør og vinduer. Hvis du lar dør og vindu stå oppe vil ventilatoren miste sin effekt. Som en kurositet kan jeg nevne at man ikke skal la burfugler stå på kjøkkenet da de vil dø som følge av forurenset luft selv om du har ventilator.

Jasså ja.

Skal neppe ha fævvel uansett, men greit å vite. ;)

Gjest Calóni

Har liksom aldri kikket spesielt nøye på den nåværende ventilatoren vår.

På vår, så er det et tegn på at den er på tide å renses da fettet samler seg i en "dråpe" bakerst, på midten, og sakte med sikkert truer med å dryppe ned *grøsse*

Annonse

På vår, så er det et tegn på at den er på tide å renses da fettet samler seg i en "dråpe" bakerst, på midten, og sakte med sikkert truer med å dryppe ned *grøsse*

Hmm... Som sagt, så er det sjelden jeg titter bort i den kanten av leiligheten. Vi kjøpte leiligheten uvasket, og selger vasket, før oss bodde det ei gammel dame her, det vil si at ventilatoren ikke er renset på tja... 3-10 år? ;) Nice.

Hvor mye koster et vaskebyrå tro? ;)

Koketoppen under vindu? Og null ventilator?? Du vil måtte pusse vinduet daglig!!!!

Jeg hadde aldri fått tegnet et slikt kjøkken, det er helt sikkert! Jeg har bodd på kjøkken uten avtrekk en gang og det var et mareritt. I tillegg hadde ikke overskapene på kjøkkenet "tak" og siden de ikke gikk opp til taket så var alt som sto på øverste hylle konstant nedsauset i et lag av fett og støv.

Hmm... Som sagt, så er det sjelden jeg titter bort i den kanten av leiligheten. Vi kjøpte leiligheten uvasket, og selger vasket, før oss bodde det ei gammel dame her, det vil si at ventilatoren ikke er renset på tja... 3-10 år? ;) Nice.

Hvis dere ikke har renset ventilatoren på mange år så er den ei skikkelig brannbombe! Litt åpen ild og fettet tar fyr før du vet ordet av det! Ikke få kjøkkenbranner som har startet på den måten!

jeg har ventilator med kullfilter og det skal vaskes eller skiftes minst 2 ganger i året.

Vi holder på vi også - skal avertere gammel-kjøkkenet på finn.no - men ikke før etter ferien....om det er penger igjen til noe nytt, vel og merke.

Jeg har lyst på dette:http://www.ikea.com/PIAimages/31382_PE094787_S4.jpg

Fint! :o) jeg skal ha dette:

http://www.ikea.com/PIAimages/31372_PE094803_S4.jpg

Dvs. sammensetningen blir ikke helt sånn da, men den skaptypen.

Annonse

Gjest Calóni

Et vaskebyrå koster mye. Hva enn de byr, så tilbyr jeg timelønn på ti kroner lavere! :D

Det huset så kjempekoselig ut! :)

Det er det - 3.gang vi leier det nå - ungene får eget bad og greier. Bonden kommer hver morgen med friske jordbær - vi blir invitert inn på is med calvados etc. etc. kosær oss glugg ihjel der.

Hver jul får vi gaver i posten. I fjor fikk vi Champagne - i år fikk vi Camembert-ost og karamell-sukkertøy.

Gjest Calóni

Det er det - 3.gang vi leier det nå - ungene får eget bad og greier. Bonden kommer hver morgen med friske jordbær - vi blir invitert inn på is med calvados etc. etc. kosær oss glugg ihjel der.

Hver jul får vi gaver i posten. I fjor fikk vi Champagne - i år fikk vi Camembert-ost og karamell-sukkertøy.

Kanskje jeg blir med likevel :D

Hvis dere ikke har renset ventilatoren på mange år så er den ei skikkelig brannbombe! Litt åpen ild og fettet tar fyr før du vet ordet av det! Ikke få kjøkkenbranner som har startet på den måten!

jeg har ventilator med kullfilter og det skal vaskes eller skiftes minst 2 ganger i året.

Ja, jaggu godt jeg skal flytte. ;)

Man har vel ikke åpen ild på kjøkkenet uansett? Hvis det er det, så har det jo begynt å brenne i utgangspunktet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...