Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heh-heh...man reiser da ikke på ferie til frankrike, eller noe annet "fjernt" land for den saks skyld, for å sitte å spille yatzy? Slik kan man gjøre på en hytte hvor det ikke finnes noe annet å gjøre.

".............................................."

Det mumlet vi også - oss i mellom - de er helt kjempefine folk - men på ferie drar jeg ikke sammen med dem mer - det er de helt sikkert enig i! hihi

Rart vi gikk på den tabba . . vi VET jo at de beste vennskap kan gå dukken på den måten - men de var så ivrig på å få være med, dette var deres eneste mulighet for å få se Tyskland, Nederland, Belgia og Frankrike - for de er ikke glad i å kjøre sjøl - og vi har minibuss.

Gud - jeg tenkte ikke på at de røyka heller - røykestopp hele tiden -og alt var for dyrt...

jaja

Til og med ungene er enig i at vi er så sære at vi må være alene - hihi

Fortsetter under...

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

32

• Åsemor

23

• Lillemus

12

• Prozak

4

Mest aktive i denne tråden

Jøsses. Jeg skal ikke lyge på meg at jeg er noen ekspert på kjøkkenet, men jeg lager som regel middag til ungene og meg, evt. kjæresten og meg ja.

Det høres nesten for utrolig ut, det du sier.

Hva er for utrolig? At gubben lager mat 3-4 ganger i uka og resten av uka er brødmat og take-out?

Uff for ei elendig husmor du må være.

Ja, jeg har vel sjelden skrytt på meg at jeg er en fantastisk husmor. Men jeg er nå en fantastisk MOR da, og det syns jeg faktisk er viktigere. Frøkna får middag hver dag, og en STOR porsjon kjærlighet, omtanke og tid med familien sin. Skulle jeg brukt opp tida hver ettermiddag på å lage mat?

"Men to uker med historier fra gamle veteraner tror jeg jaggu ikke jeg ville takle."

Blir vel litt mye fulltuting av ørene med ensidige, trangsynte fremstillinger av "sannheten" om ditt og datt, tror jeg :-)

"................................................"

Pøh! Skal sende deg link til bildene derfra jeg - så skal du få se ;)

Det blir masse tullprat og moro, øl og fanteri, skal jeg si deg. Vi er begge historieinteressert og det er jo litt annet enn krigen man får se og høre. Dessuten er ikke franskemennene så overbegeistret for Amerikanerne som en skulle tro. De liker nordmenn og vikinger -rart....som vi holdt på der nede og plyndret.

Hva er for utrolig? At gubben lager mat 3-4 ganger i uka og resten av uka er brødmat og take-out?

At det finnes voksne mennesker med familie som aldri lager middag. Kjønn underordnet. Og ja, også at dere spiser take-away og sånt 3-4 dager i uka. Det må da bli svinedyrt?

Annonse

At det finnes voksne mennesker med familie som aldri lager middag. Kjønn underordnet. Og ja, også at dere spiser take-away og sånt 3-4 dager i uka. Det må da bli svinedyrt?

En typisk uke har vi vanlig middag 4 dager, brødmat 1 dag, middag hos mamma 1 dag, og take-out 1 dag.

Og noe må man også bruke pengene sine på, når man har to lønner, kontantstøtte, barnetrygd og bor billig og har gratis dagmamma.

Om man har en riktig så fancy-smancy middag hjemme så kan vel det også fort bli 100-150 kr?

En typisk uke har vi vanlig middag 4 dager, brødmat 1 dag, middag hos mamma 1 dag, og take-out 1 dag.

Og noe må man også bruke pengene sine på, når man har to lønner, kontantstøtte, barnetrygd og bor billig og har gratis dagmamma.

Om man har en riktig så fancy-smancy middag hjemme så kan vel det også fort bli 100-150 kr?

Jada - jeg tok med 14-og9-åringen på sånn kinamat-sjappe i går kveld, Vi spiste jo de herlige rettene til under 50 kr hver. Så slapp vi å handle og dra hjem for å lage den. 150 kroner pluss drikke for 3 er billig. Og kinamat er sabla godt da! :)

Gjest man lager vel middag til familien

Ja, jeg har vel sjelden skrytt på meg at jeg er en fantastisk husmor. Men jeg er nå en fantastisk MOR da, og det syns jeg faktisk er viktigere. Frøkna får middag hver dag, og en STOR porsjon kjærlighet, omtanke og tid med familien sin. Skulle jeg brukt opp tida hver ettermiddag på å lage mat?

Ok. trodde du hadde mann som gikk i jobb.

Annonse

Gjest man lager vel middag til familien

Ja, mannen min jobber. Han er ferdig 1 time før meg, og jobber mye nærmere hjemme. Det at han liker å lage mat i tillegg til at jeg absolutt ikke liker det, gjør at vi har det sånn. :)

Selvsagt bør man dele på det. Men her gjør du en dårlig jobb i heimen iom. at du aldri deltar i dette. Til slutt blir han lei.

Mrs. Wallace

En ventilator er svært viktig å installere. Hvis du ikke har det vil stekeosen blande seg med luften du puster inn. En ventilator vil skape undertrykk på kjøkkenet hvis du stenger dør og vinduer. Hvis du lar dør og vindu stå oppe vil ventilatoren miste sin effekt. Som en kurositet kan jeg nevne at man ikke skal la burfugler stå på kjøkkenet da de vil dø som følge av forurenset luft selv om du har ventilator.

Så du mener at om man har åpen kjøkkenløsning er ventilator meningsløst? Er vel ikke helt enig i det.

Mrs. Wallace

Selvsagt bør man dele på det. Men her gjør du en dårlig jobb i heimen iom. at du aldri deltar i dette. Til slutt blir han lei.

Herregud, du kan vel prøve å ha litt tiltro til at folk klarer å ordne arbeidsfordelingen i hjemmet selv.

Poenget er jo ikke å dele pinlig nøyaktig på hver enkelt arbeidsoppgave, men at den totale arbeidsbyrden er omtrent lik - og oppleves rettferdig.

Det er mange nok som hadde tilta fullstendig av å leve sammen med en som krever pinlig nøyaktig listefordeling, også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...