Gå til innhold

Hva er venner?

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor
Skrevet

Den biten lar jeg ligge.

Detaljer i anliggendet er en privatsak; og konkrete problemstillinger om emnet ser jeg som lite hensiktsmessig å utbrodere.

Som sagt - dette skal og bør overlates fagpersoner.

Jeg tenkte mer på generell ting du kunne trekke ut fra de erfaringene du gjorde. Som kanskje kunne være greit å ha med seg dersom man skulle havne opp i en slik situasjon.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• Hawkwind

10

• DarkPink

6

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tenkte mer på generell ting du kunne trekke ut fra de erfaringene du gjorde. Som kanskje kunne være greit å ha med seg dersom man skulle havne opp i en slik situasjon.

At man bør trekke seg ut av en slik situasjon.

Er man oppe i en slik situasjon, må man være svært var og forsiktig for ikke å gjøre emosjonell skade.

Og for å unngå å medvirke til at noen setter seg selv i en slik situasjon, er det mest henssiktsmessige å ikke si noe mer om saken.

Gjest a survivor
Skrevet

At man bør trekke seg ut av en slik situasjon.

Er man oppe i en slik situasjon, må man være svært var og forsiktig for ikke å gjøre emosjonell skade.

Og for å unngå å medvirke til at noen setter seg selv i en slik situasjon, er det mest henssiktsmessige å ikke si noe mer om saken.

Tusen takk for tilbakemeldingen!

Skrevet

En venn kan jeg si akkurat det jeg mener til, og h*n vil forstå og vite hva jeg mener.

En venn er en som er der når jeg trenger det, og som lar meg være der når h*n trenger det.

Skrevet

Er det noe man ikke kan prate med en venn om? Er det noe man ikke kan repetere for ofte av det man prater til en venn om? Kan man prate om tvangspsykiatri med venner?

Jeg hadde kuttet ut venner som repeterer det samme i uendelighet. Det må vises en viss fremdrift for at jeg skulle holde ut å høre på det samme temaet om og om igjen. Mest sannsynlig ville jeg ha bedt vedkommende om å søke hjelp annet sted enn hos meg.

Gjest Violsa
Skrevet

Hvis din venn hadde vært utsatt for voldtekt da, og hadde behov for å prate om det? Dag ut og dag inn periodevis?

tror ikke det er bra jeg.

de som ikke er profesjonelle hjelpere vil ikke ha lært hvordan å takle og høre fæle ting. Eller å orke at hære på bare masse negativ vond repetering..

Venner skal være der for deg. Men vennskap er nå en toveis ting. Er ikke alle som greier å sette grenser for seg selv og selv får problemer og blir sliten.

Gjest a survivor
Skrevet

En venn kan jeg si akkurat det jeg mener til, og h*n vil forstå og vite hva jeg mener.

En venn er en som er der når jeg trenger det, og som lar meg være der når h*n trenger det.

Det var fint sagt. Tusen takk!

Gjest a survivor
Skrevet

Jeg hadde kuttet ut venner som repeterer det samme i uendelighet. Det må vises en viss fremdrift for at jeg skulle holde ut å høre på det samme temaet om og om igjen. Mest sannsynlig ville jeg ha bedt vedkommende om å søke hjelp annet sted enn hos meg.

Alt utvikler seg.

Gjest a survivor
Skrevet

de som ikke er profesjonelle hjelpere vil ikke ha lært hvordan å takle og høre fæle ting. Eller å orke at hære på bare masse negativ vond repetering..

Venner skal være der for deg. Men vennskap er nå en toveis ting. Er ikke alle som greier å sette grenser for seg selv og selv får problemer og blir sliten.

Det må være toveis. Det er veldig viktig ja.

Det betyr at begge kan prate om livene sine. Og ikke bare om glansbildene hele tiden.

Så kan man litt av begge deler.

Skrevet

venner er noen man kan ringe til for å treffes f.eks. på kafé. Ta en fest sammen. Gå på kino. Invitere på middag. Snakke om løst og fast.

En bestevenn derimot er noen man kan gjøre all of the above med, men også åpne seg for, snakke om alt, stole på, og alt det der... Jeg har 4 bestevenner og er veldig takknemlig for de :)

Skrevet

Det er helt rett - noen venner bare suger deg tom - de går lettere hjem, mens en selv sitter deprimert tilbake.

Gjest a survivor
Skrevet

venner er noen man kan ringe til for å treffes f.eks. på kafé. Ta en fest sammen. Gå på kino. Invitere på middag. Snakke om løst og fast.

En bestevenn derimot er noen man kan gjøre all of the above med, men også åpne seg for, snakke om alt, stole på, og alt det der... Jeg har 4 bestevenner og er veldig takknemlig for de :)

Takk! Det var fint skrevet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...