Gå til innhold

Samboeren hadde fest i vårt hus ..

Anbefalte innlegg

Hadde du blitt jaget ut eller kastet i seng, hadde jeg forstått deg. Eller om det var i dag og du skal på jobben i morgen. Men det var jo du som ikke ville være med på festen, så skyld på deg selv. Regner med du kunne sove ut i går.

Dere er unge og spreke, litt impulsiv må det gå an å være. Og som du selv sier, hun har aldri gjort det før. Jenta må jo føle det som hun har flyttet sammen med verdens sureste, gamle gubbe, hvis du tar en alvorspart med henne om dette!

Nei nei nei. Hvis man bor sammen, så gjør man ikke slikt uten å sjekke med den andre.

"............................................"

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• mrxx

5

• Prozak

4

• Mary Poppins

3

Mest aktive i denne tråden

Faktisk er det quando som har mest feil, iom. at han påstår at vedkommende ikke kan bruke ordet på den måten. Det er snakk om to helt forskjellige sammenhenger og betydninger av ordet. Men iom. at man har et ord som heter "sosial", og samtidig en politisk ideologi som heter "sosialisme", så er det skapt for å lage misforståelser.

"..........................................."

Nei?

"Fest" er normalt ikke det samme som å "ta med noen venninner hjem". En FEST har man ikke uten at det er greit for den en bor sammen med. Hvis man har det slik at begge får lov til å ha full fest uten å spørre, så er det greit. Imidlertid dreier det seg om respekt, og ingenting annet, at slikt er klarlagt.

Jeg hadde blitt irritert, fordi det hadde blitt helt absurd. Hos oss er det ikke et spørsmål engang om hvovidt slikt må avklares med den andre. Det gjelder også ting som man vet at sannsynligvis er greit for den andre. Høflighet og respekt for den andre, som man faktisk deler bolig med.

Kanskje litt streng, men jeg er helt sikker på at det ikke er første gangen hun gjør noe tilsvarende.

Det er stor forskjell på å ta med ser en vennegjeng hjem uten forsvarsel, men at han nærmest må rømme hjemmefra og stikke seg unna er uhørt.

Dette er her tross alt en heidundrende fest hvor han nærmest får beskjed om stikke av.

Jeg hadde ikke utsatt kona for noe sånt uten å snakket med henne først.

"Dette er her tross alt en heidundrende fest hvor han nærmest får beskjed om stikke av."

Uhm...han skrev at han slett ikke var uønsket på festen.

"Fest" er normalt ikke det samme som å "ta med noen venninner hjem". En FEST har man ikke uten at det er greit for den en bor sammen med. Hvis man har det slik at begge får lov til å ha full fest uten å spørre, så er det greit. Imidlertid dreier det seg om respekt, og ingenting annet, at slikt er klarlagt.

Jeg hadde blitt irritert, fordi det hadde blitt helt absurd. Hos oss er det ikke et spørsmål engang om hvovidt slikt må avklares med den andre. Det gjelder også ting som man vet at sannsynligvis er greit for den andre. Høflighet og respekt for den andre, som man faktisk deler bolig med.

Jeg hadde ikke holdt haraball nei - men jeg hadde nok spilt litt musikk (kammermusikk, selvsagt) og drukker høylydt rødvin.

Men hos oss hadde han ikke lagt seg - han hadde svinset rundt oss og dratt frem gitaren el. så hadde han satt seg ved dataen på loftet - og nå de andre jentene dro hjem - hadde vi sittet og surreprata enda en stund.

Gud, jeg er glad jeg har det så fritt og fint! :D

Jeg er en type som elsker fester, men det må passe etter humøret. Akkurat denne dagen passet det dårlig, og derfor fikk jeg den reaksjonen som jeg beskriver her.

Tror da jeg ga uttrykk for at jeg respekterer at hun må få lov til å ha sosialt samvær ??

Poenget er bare det at jeg ikke helt tolererer slike spontane påfunn.

Vi har nå snakket sammen og det er ingen dårlig stemning. Vi ble enige om å si i fra god tid i forveien og hvis det noen gang skulle bli noe spontant, skulle vi bli enige først før vi sier ja til noe.

Jeg må jo si det at ved å diskutere dette her inne bidro til å lette humøret mitt litt og se problemet fra en annen vinkel, enn å bare tenke på at hun spolerte kvelden min i går.

Hvis ikke hadde jeg sikkert unngått å prate med henne i dag og skapt en dårlig stemning..

Det var bra det løste seg, da:)

Er helt enig med deg, at det må passe inn for begge. Har en ikke lyst på fest, må en få litt tid til å planlegge noe annet.

Hadde gubben invitert til fest hjemme, uten å spørre meg om jeg syntes det var ok, hadde jeg gått i vranglås he he

Annonse

Touche!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...