Gå til innhold

Dropper du solkremen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg soler meg sjelden, men når jeg gjør det bruker jeg solkrem. Mest fordi jeg ikke har lyst til å bli et rynketroll..:-)

Gjest ellers solbrent
Skrevet

Jeg blir solbrent uten solkrem, men en liten stund er jeg ute uten solkrem. Så da får jeg nok disse d-vitaminene.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg soler meg sjelden, men når jeg gjør det bruker jeg solkrem. Mest fordi jeg ikke har lyst til å bli et rynketroll..:-)

Jeg soler meg også sjelden, mest fordi det nesten aldri er sol. :) Rekker ikke å bli brent på den korte tiden jeg gidder å sole meg likevel.

Skrevet

Jeg smører meg når jeg vet at jeg skal være ute i sola en stund. (Dvs mer enn en halvtime - time...)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg bruker ikke solkrem. Men jeg blir da også svært sjelden brent.

serendipity
Skrevet

Overhodet IKKE!!! Jeg smører meg med solkrem alltid, og det akter jeg å fortsette med..

Gjest vi er forskjellige
Skrevet

Jeg bruker ikke solkrem, blir aldri solbrent, det er min hudtype.

Mens mannen min må bruke solkrem, han blir fort solbrent.

Gjest midia
Skrevet

Må si at jeg ikke er så flink til å bruke solkrem.

I dag har jeg lært etter i går så nå har ansiktet fått en omgang med solfaktor 20.:)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, jeg smører både meg og barna mine godt med solkrem.

Det stemmer sikkert at solkrem forhindrer opptak av D-vitamin. Men jeg syns artikkelen også burde ha tatt med et avsnitt som sa noe om det norske folk nå lider av D-vitaminmangel eller ikke. Jeg ville tro at huden klarer å lage nok D-vitamin selv om vi smører oss med solkrem akkurat når vi legger oss ut til "grilling".

Skrevet

Jeg smører meg ja. Ellers blir jeg knallrød og superfregnete i løpet av kort tid :-S

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, jeg smører både meg og barna mine godt med solkrem.

Det stemmer sikkert at solkrem forhindrer opptak av D-vitamin. Men jeg syns artikkelen også burde ha tatt med et avsnitt som sa noe om det norske folk nå lider av D-vitaminmangel eller ikke. Jeg ville tro at huden klarer å lage nok D-vitamin selv om vi smører oss med solkrem akkurat når vi legger oss ut til "grilling".

Og her er du selvsagt ved kjernen av saken.

Jeg spurte en hudforsker om akkurat det, og hun sa at vi får nok D-vitamin av å være ute i vanlig sollys når vi feks går og handler, venter på bussen osv hver dag.

Men når vi skal eksponeres for sola skikkelig, altså sole oss, MÅ vi bruke solkrem.

D-vitaminmangel her til lands rammer først og fremst innvandrerkvinner som dekker seg til året rundt og attpåtil ikke får i seg nok fet fisk.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Og her er du selvsagt ved kjernen av saken.

Jeg spurte en hudforsker om akkurat det, og hun sa at vi får nok D-vitamin av å være ute i vanlig sollys når vi feks går og handler, venter på bussen osv hver dag.

Men når vi skal eksponeres for sola skikkelig, altså sole oss, MÅ vi bruke solkrem.

D-vitaminmangel her til lands rammer først og fremst innvandrerkvinner som dekker seg til året rundt og attpåtil ikke får i seg nok fet fisk.

Takk for info, da forholder det seg slik jeg antok!

*Smører fornøyd inn min bleke hud*

Skrevet

Nå soler jeg meg ikke i Norge.

I utlandet har jeg glemt den et par ganger og har måttet svi for det resten av tiden jeg var der.

Skrevet

Jeg smører meg ja. Ellers blir jeg knallrød og superfregnete i løpet av kort tid :-S

Gjør solkremen at fregnene ikke vises da?

uptowngirl1365380300
Skrevet

Jeg bruker ikke solkrem. Men jeg blir da også svært sjelden brent.

Solkremen skal ikke bare beskytte huden mot solbrenthet (UVB-stråler), men også mot hudkreft, rynker og føflekk-kreft og der er det UVA-strålene som skader. Derfor er det lurt å smøre seg med solkrem samme om man blir solbrent eller ikke!!

:)

Skrevet

Det er vel noe av det dummeste jeg har hørt på lenge. Men for all del - la folk få soleksem, hudkreft og andre ting fordi de tror at solen her til lands er fri for UV-stråling og annet snacks. Dumhet kan man ikke sloss mot.

"............................................."

Skrevet

Gjør solkremen at fregnene ikke vises da?

Nei, den gjør i grunnen ikke det :-) Men de blir ikke like mørke som de ville blitt uten solkrem - innbiller jeg meg i alle fall. Med solkrem så rekker resten av meg å komme litt etter også :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Herregud. Det der er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Det er ikke bare dumt. Det er farlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...