Gå til innhold

Dropper du solkremen?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Herregud. Det der er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Det er ikke bare dumt. Det er farlig.

Tviler på at jeg er i noen høyrisikogruppe for å få hudkreft pga soling, akkurat.

I dag er det strålende sol fra skyfri himmel, og i hele dag har jeg stått klemt inni et hjørne backstage og sunget. :) Man blir ikke solbrent av sånt!

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Tviler på at jeg er i noen høyrisikogruppe for å få hudkreft pga soling, akkurat.

I dag er det strålende sol fra skyfri himmel, og i hele dag har jeg stått klemt inni et hjørne backstage og sunget. :) Man blir ikke solbrent av sånt!

Nei, det er mulig synging har samme effekten som solkrem - men av hensyn til folk rundt meg kommer jeg ikke til å droppe solkremen til fordel for sang og gitar. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei, det er mulig synging har samme effekten som solkrem - men av hensyn til folk rundt meg kommer jeg ikke til å droppe solkremen til fordel for sang og gitar. :)

Tror ikke det er syngingen som gjør utslaget. Det kommer ikke så mange solstråler inn i en mørk teatersal, dessverre.

Og det verste er at det er meldt knallvær ut måneden, og jeg har to uker med øving + forestillinger og nattjobbing foran meg. :P

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tror ikke det er syngingen som gjør utslaget. Det kommer ikke så mange solstråler inn i en mørk teatersal, dessverre.

Og det verste er at det er meldt knallvær ut måneden, og jeg har to uker med øving + forestillinger og nattjobbing foran meg. :P

Knallvær? Glimrende. Jeg skal bare jobbe to den førstkommende uka - etter i natt. :)

Gjest Rusle
Skrevet

Nei Herregud, det er jeg nøye på å bruke, både på meg selv og resten av familien.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Knallvær? Glimrende. Jeg skal bare jobbe to den førstkommende uka - etter i natt. :)

Vet ikke hvordan meldingene er for østlandet, da. Jeg bor på vestlandet jeg, sjø. ;)

Skrevet

Forskeren sier jo faktisk bare "alle bør sole seg noen minutter uten solkrem hver dag."

Det er vanvittig stor forskjell på dette og å _droppe_ solkremen. Altså er dette en typisk debatt som er blåst opp utover alle proporsjoner.

Jeg smører meg bestandig på stranda, men ikke alltid til hverdags.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vet ikke hvordan meldingene er for østlandet, da. Jeg bor på vestlandet jeg, sjø. ;)

Ah, men hvis du bor på vestlandet fortjener du vel en solskinnsdag eller to. Dere får jo ikke så mange av dem. ;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ah, men hvis du bor på vestlandet fortjener du vel en solskinnsdag eller to. Dere får jo ikke så mange av dem. ;)

Nei, snufs. Nå har jeg tatt meg en tur i skogen før sola gikk helt ned, det var digg. :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Tviler på at jeg er i noen høyrisikogruppe for å få hudkreft pga soling, akkurat."

Og hvordan kan du vite det? Det er en helt idiotisk sjangse å ta, når det er så lett å forebygge.

Gjest Princess Peach
Skrevet

"Tviler på at jeg er i noen høyrisikogruppe for å få hudkreft pga soling, akkurat."

Og hvordan kan du vite det? Det er en helt idiotisk sjangse å ta, når det er så lett å forebygge.

Fordi jeg sjelden er ute i sola? Man må jo sole seg for å bli brent, har jeg forstått. :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Fordi jeg sjelden er ute i sola? Man må jo sole seg for å bli brent, har jeg forstått. :)

Det må man :)

Jeg trodde du nå skulle svare at det er de rødhårete med lys hud som blir rammet, eller at du ikke tar solarium eller at du nesten aldri soler deg.

Disse punktene kunne jeg komme med eksempler mot. Men når du slett ikke soler deg, så ble jeg tom for argumenter, gitt.

Gjest Settlers
Skrevet

Bruker solkrem ja, åffkårs! Tør ikke annet.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det må man :)

Jeg trodde du nå skulle svare at det er de rødhårete med lys hud som blir rammet, eller at du ikke tar solarium eller at du nesten aldri soler deg.

Disse punktene kunne jeg komme med eksempler mot. Men når du slett ikke soler deg, så ble jeg tom for argumenter, gitt.

Soler meg *litt* da, men når man blir "tvangsinnlagt" inni en mørk, varm teatersal halve juni, er det små sjanser for å få noen slags farge på kroppen. :)

Må bare få si at hvis jeg planlegger å ligge hele dagen i sola, så smører jeg meg selvfølgelig.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er ikke flink til å bruke solkrem nei. Det er vel mest fordi jeg aldri blir brent, men bare sykt brun. Men denne sommeren skal jeg prøve å bli flinkere.

Gjest Persille
Skrevet

Ja.

Hvis jeg ikke er på sjøen, fjellet eller andre steder man er _spesielt_ utsatt.

Jeg har aldri vært brent, blir bare brun, og med middelhavsanene er det kanskje ikke så rart heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...