Gå til innhold

Råd mot fyllesjuke?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Du trenger å helle i deg store mengder sportsdrikk, så får du litt balanse i systemet igjen.

Kalde kluter på panna eller et kaldt bad er vidunderlig godt når man er skikkelig bakfull.

Og så er det godt med litt sympati: *klapper medfølende på laguna*

Åh, takk du er grei! :-)

Fine tips også..

*selvmedlinde og takknemmelig for sympen*

:-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

21

• keinstein

15

• Dorthe

5

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er litt forsent i dag..;-)

Men mere kaffe..Det kan arrangeres..med sukker denne gangen..Takk:-)

Ikke melk.

Cola, kaffe og loff med salt pølse.

Blodsukkerfallet er det mest ubehagelige (når svetten begynner å renne).

Kaliummangel er også ille (skjelving), alkoholen apper deg for kalium og nervene bruker kalium for å overføre elektrike signaler. Det fins kaliumtabletter, men vær litt forsiktig med det.

Ellers er ulike angstdempende medisiner fine, og noen hjerte- og magemedisiner, men det er for drøyt syns jeg.

laguna1365380434
Skrevet

Kaffe latte :o)

Er du dårlig i dag?

Ugh.Jeg er faen meg helt flat..Jeg kn bare ikke drive sånn, to dager på rappen..Jeg var jo allerde knust etter fredagen jeg, når vi begynte med den øllingen..Og du..Hva skjedde med tre øl? ;-)

Du da? I fin form?

laguna1365380434
Skrevet

Skyld deg sjøl! ;)

Det eneste rådet jeg har å gi, er å slutte å drikke.

blablabla..;-P

Så snusfornuftige vi var da..;-P

Skrevet

Ugh.Jeg er faen meg helt flat..Jeg kn bare ikke drive sånn, to dager på rappen..Jeg var jo allerde knust etter fredagen jeg, når vi begynte med den øllingen..Og du..Hva skjedde med tre øl? ;-)

Du da? I fin form?

Jeg er i helt fin form, litt daff bare.

Flyfly kommer for å hente bilen, vi tenkte på en kopp kaffe

laguna1365380434
Skrevet

Ikke melk.

Cola, kaffe og loff med salt pølse.

Blodsukkerfallet er det mest ubehagelige (når svetten begynner å renne).

Kaliummangel er også ille (skjelving), alkoholen apper deg for kalium og nervene bruker kalium for å overføre elektrike signaler. Det fins kaliumtabletter, men vær litt forsiktig med det.

Ellers er ulike angstdempende medisiner fine, og noen hjerte- og magemedisiner, men det er for drøyt syns jeg.

Å, cola og loff har jeg faktisk litt lyst på også..:-)

Enig i at det blir litt drøyt å hive i seg alvorlige medisiner og sånn da..Jeg har respe4kt for piller, så sånt ville jeg synes var skummelt.

Takk for mange gode tips!

Vært fyllesjuk sjøl du, hører jeg, ekspetisenivået var høyt! ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er i helt fin form, litt daff bare.

Flyfly kommer for å hente bilen, vi tenkte på en kopp kaffe

Aha..Hvor da? I parken eller?

Kult at du er i bra form da..Men det er nok litt fortjent at det er jeg som ble sjuk..For jeg hadde noen promiller på slutten der da..! ;-P

Skrevet

Enig i at det blir litt drøyt å hive i seg alvorlige medisiner og sånn da..Jeg har respe4kt for piller, så sånt ville jeg synes var skummelt.

Jeg hadde en lang debatt med et par legemiddelkonsulenter som innhentet data fra sikre kilder.

En utbredt folkesykdom som fortjener inngående studier.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hadde en lang debatt med et par legemiddelkonsulenter som innhentet data fra sikre kilder.

En utbredt folkesykdom som fortjener inngående studier.

Sant nok..Den er nok like vanlig, om ikke vanligere enn selv den vanligste sommersnue..;-)

Skrevet

Det psykiske er faktisk det mest utslagsgivende. Alkohol skaper abstinens i form av angst og depresjon - som demspes med alkohol osv, en ond sirkel.

Angsten skaper kvalme, svimmelhet og irritasjon. Ikke mye ungemas som skal til for å irritere en fyllesjuk - dessverre - absolutt beklagelig.

Skrevet

Aha..Hvor da? I parken eller?

Kult at du er i bra form da..Men det er nok litt fortjent at det er jeg som ble sjuk..For jeg hadde noen promiller på slutten der da..! ;-P

Hehe, og det mener du jeg ikke hadde? Hihi, du kan jo være med på kaffetur da?

laguna1365380434
Skrevet

Det psykiske er faktisk det mest utslagsgivende. Alkohol skaper abstinens i form av angst og depresjon - som demspes med alkohol osv, en ond sirkel.

Angsten skaper kvalme, svimmelhet og irritasjon. Ikke mye ungemas som skal til for å irritere en fyllesjuk - dessverre - absolutt beklagelig.

Ungemas..Det slipper jeg heldigvis da..Ikke noe sånt noe her..Kattene mine vekte meg riktignok kl 6.30 for frokost, men det kvalifiserer allikevel ikke helt;-)

Angst ja..Flaten, en kan jo bli helt kakeflat når en har vært full og dum. De tingene en gjør og sier...! :-o

Nå tror jeg jeg var relativt grei jente sånn sett i går, men jeg var dust nok for maaange fyllekuler på fredag..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Hehe, og det mener du jeg ikke hadde? Hihi, du kan jo være med på kaffetur da?

Kanskje? Takk takk! :-) Jeg må jobbe litt med formen, men meld fra hvor dere går davel..:-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hm..Jeg skal virkelig notere meg den zyrtecen..Mange som skryter av den, så den må jo tydeligvis funke da..:-) Hørtes jo ut som kjipe bivirkninger..Så litt forsiktig pøving er nok tingen..Mere angst dagen derpå står jo ikke høyest på ønskelista..;-)

Vodkabattery sier du? Hm..Men jeg blir så huggærn av sprit, så den får jeg tygge litt på..;-)

Zyrtec virker kjempebra på meg. Vurderte å legge inn årene (altså med alkoholen) før jeg prøvde det, for jeg ble så jæ-ve-lig fyllesjuk, men da jeg prøvde Zyrtec hadde jeg bare litt vondt i hodet. Den eneste bivirkningen er at jeg blir kjempetrøtt og sover hele dagen derpå, men det gjør jo ingenting, heller tvert imot. :)

Skrevet

Ungemas..Det slipper jeg heldigvis da..Ikke noe sånt noe her..Kattene mine vekte meg riktignok kl 6.30 for frokost, men det kvalifiserer allikevel ikke helt;-)

Angst ja..Flaten, en kan jo bli helt kakeflat når en har vært full og dum. De tingene en gjør og sier...! :-o

Nå tror jeg jeg var relativt grei jente sånn sett i går, men jeg var dust nok for maaange fyllekuler på fredag..;-)

Du var bare grei i går :o)

Skrevet

Kanskje? Takk takk! :-) Jeg må jobbe litt med formen, men meld fra hvor dere går davel..:-)

Jepp, det kan vi gjøre

hare1365380455
Skrevet

Salt chips og mye cola! Det er nok for sent nå, men drikk mye vann/cola før du legger deg og vær oppe litt når du kommer hjem!

Skrevet

Angst + samvittighet + anger.

Men det er til sammen angst det også.

Angst kan gjøre deg skrullete og sette deg i en annen verden, te seg som hjerteinfarkt, få hjertet til å slå kollbøtte, nesten kvele deg og være svært smertefullt. Utrolig for de som ikke har opplevd det.

Det ligger sikkert to-tre folk på legevaktene i Oslo nå som tror de skal dø, men som bare har panikkangst for første gang. Ofte etter en fyllekule.

Skrevet

blablabla..;-P

Så snusfornuftige vi var da..;-P

Skadefryd og moralisme, preller av på laguna som vann på Snåsa.

Gjest midia
Skrevet

zyrtec tablett før du legger deg og 1 tablett når du står opp skal gjøre underverker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...