Gå til innhold

Råd mot fyllesjuke?

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Du er urutinert. Alle gamle ringrever veit da at man skal ta en allergipille før man legger seg når man har vært ute en tur! Da er det bye-bye til hangover.

Forøvrig funker pizza grandiosa og cola ganske bra. Evt annen junkfood. Iblanda en Ibux og en Paracet.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

21

• keinstein

15

• Dorthe

5

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

Kanskje? Takk takk! :-) Jeg må jobbe litt med formen, men meld fra hvor dere går davel..:-)

Skal ta med et par allergitabetter til deg. ;)

Mette Marits Vonde Behn
Skrevet

Et skikkelig bakfull-nummer der en får svetta ut skikkelig etterfulgt av et par timers søvn hjelper meg som regel.

Skrevet

Stå opp kl 6 om morningen, og er da skikkelig dårlig, drikk et glass melk og spis to grovbrød skiver med ost.

2 timer etterpå og det er som jeg aldri har drukket.

Gjest signatura
Skrevet

Allergitablett. Skal helst tas FØR drikkinga, men hjelper også dagen derpå. Kombiner med en eller to paracet. Kaffe hjelper litt. Tomat og eple hjelper litt. Ingefærtabletter er verdt å prøve mot kvalme.

Skrevet

Et skikkelig bakfull-nummer der en får svetta ut skikkelig etterfulgt av et par timers søvn hjelper meg som regel.

Sex hjelper, hvis du holder ut lukta fra partner. Hvis ikke, fikse alene.

Gjest tro kan flytte fjell
Skrevet

Du er urutinert. Alle gamle ringrever veit da at man skal ta en allergipille før man legger seg når man har vært ute en tur! Da er det bye-bye til hangover.

Forøvrig funker pizza grandiosa og cola ganske bra. Evt annen junkfood. Iblanda en Ibux og en Paracet.

det der med allergitabelett er bare tull, funker ikke i større grad enn noen mener slankepiller finker.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg trodde aldri jeg kom til å si det men jeg savner faktisk fyllesyk følelsen!! Det er over 5 uker siden jeg har drukket nå (grunnet eksamener) og det er lenge for meg å være. Men neste helt.... ;)

Zyrtec mot fyllesyke har jeg vært fast tilhenger av siden jeg var 15 og mamma tipset meg om det :) Nå tror jeg derimot jeg er blitt litt immun så jeg synes ikke det funker like godt lenger. Men du bør ihvertfal forsøke det. Ellers er pepsi max og et par paracet alltid gode venner å ha når fyllesyken melder sin ankomst :)

Mette Marits Vonde Behn
Skrevet

Sex hjelper, hvis du holder ut lukta fra partner. Hvis ikke, fikse alene.

Greit hvis begge er i samme situasjon da.....

Sjøl er jeg som regel noe inni granskogen lysten dagen derpå hvis jeg våkner opp med sambis ved siden av meg.

Mary Poppins
Skrevet

Ikke melk.

Cola, kaffe og loff med salt pølse.

Blodsukkerfallet er det mest ubehagelige (når svetten begynner å renne).

Kaliummangel er også ille (skjelving), alkoholen apper deg for kalium og nervene bruker kalium for å overføre elektrike signaler. Det fins kaliumtabletter, men vær litt forsiktig med det.

Ellers er ulike angstdempende medisiner fine, og noen hjerte- og magemedisiner, men det er for drøyt syns jeg.

"Kaliummangel er også ille (skjelving), alkoholen apper deg for kalium og nervene bruker kalium for å overføre elektrike signaler. Det fins kaliumtabletter, men vær litt forsiktig med det"

Jeg sliter skikkelig med skjelving etter å ha drukket, skjelver i nesten to dager. Vil kalium funke? Får man kjøpt kaliumtabletter på apoteket?

Skrevet

Greit hvis begge er i samme situasjon da.....

Sjøl er jeg som regel noe inni granskogen lysten dagen derpå hvis jeg våkner opp med sambis ved siden av meg.

Alkoholen forstyrrer/øker produksjon av testosteronet :-)

Orgamsme demper angst.

Tror jeg.

Skrevet

"Kaliummangel er også ille (skjelving), alkoholen apper deg for kalium og nervene bruker kalium for å overføre elektrike signaler. Det fins kaliumtabletter, men vær litt forsiktig med det"

Jeg sliter skikkelig med skjelving etter å ha drukket, skjelver i nesten to dager. Vil kalium funke? Får man kjøpt kaliumtabletter på apoteket?

Både lavt blodsukker og mangel på kalium lager skjelving, leser jeg i en e-post jeg fikk.

Vet ikke, men vær forsiktig med kaliumtilskudd. For mye betyr trøbbel.

Gjest signatura
Skrevet

Men får jeg kjøpt det i dag, på en søndag? Jeg har aldri prøvd de der, men hører jo at de skal funke..Hm.

Takk!

:-)

10-pakning har de uten resept i dagligvarebutikker. Sikekrt også på 7-eleven og lignende.

Skrevet

det der med allergitabelett er bare tull, funker ikke i større grad enn noen mener slankepiller finker.

Med logisk tankegang på hva alkohol gjør med kroppen dagen derpå(senker terskelen for at nervesystemet slår alarm - lysfølsomhet, følsom for lyder etc) og hva allergimedisiner gjør (høyner den samme terskelen) så er det ikke spesielt ulogisk om det hjelper.

mumitrollet
Skrevet

Med logisk tankegang på hva alkohol gjør med kroppen dagen derpå(senker terskelen for at nervesystemet slår alarm - lysfølsomhet, følsom for lyder etc) og hva allergimedisiner gjør (høyner den samme terskelen) så er det ikke spesielt ulogisk om det hjelper.

men hjelper det? Nei.

Skrevet

*lol* Det får man heller leve med..;-)

C-vitamin hjelper ikke.

Placebovirkning muligens.

Skrevet

C-vitamin hjelper ikke.

C-vitamin er også en av de ting som er kjent for å fungere ved å hjelpe leveren bryte ned alkoholen.

Selve forbrenningen tar også mye av det c-vitaminet man eventuelt måtte ha innabords.

Har du en begrunnelse på hvorfor det ikke skulle fungere?

Legen min anbefalte c-vitamin veldig mot mystiske dagen derpå-problemer.

Gjest Aina E
Skrevet

C-vitamin hjelper ikke.

Placebo? Hva vet du om det? C-vitamin er sterkt avgiftende og anbefales i andre tilfeller av avgiftning også... Les litt dokumentasjon, så kan du si noe mer konkret etterpå.

Om det funker på deg, er jo ikke sikkert. Det kommer alt an på hva du har drukket, hvor mye og også hvordan kroppen din fungerer ellers...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...