Gå til innhold

Fortapt ombord, finner ikke kompisene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på tur med kjempebåt. Det er mange med, og mange klaget sist på at de ikke fant oss. Noen følte seg visst ganske forlatt til neste dag.

Er det noe smart vi kan gjøre for at alle skal finne hverandre?

Et forslag er 6 walkie-talkier, og det funker nok hvis de fordeles klokt. Men fins det en eneklere måte som er lur?

Eks: en med enelugar er ferdig med å dusje og går for å finne oss, vi har i mellomtida gått et annet sted enn vi først avtalte og vedk kommer et par timer etter oss andre. Hvordan finner denne oss? Alle gjør ulikt og er ulike steder, vi er for mange.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SMS :-)

Er ikke sikkert det er dekning overalt...:)

Skrevet

Er ikke sikkert det er dekning overalt...:)

Da må man ha fast vanningsstasjon :)

Skrevet

SMS :-)

Ikke dekning.

I USA får jeg mobil med walkie og WLAN innebygget. Det fins ikke i Norge. Telefonselskapene vil ikke ha telefoner som folk kan snakke gratis i.

Skrevet

Da må man ha fast vanningsstasjon :)

Det fungerte ikke sist.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Walkie Talkie på krus?

Hadde jeg gått rundt på en stor båt og sett voksne menn løpe rundt og snakke med hverandre i WT - hadde jeg antatt det var to alternativer.

1. Dere er i Secret Service og Bush er ombord.

2. Dere er tilbakestående.

Skrevet

Walkie Talkie på krus?

Hadde jeg gått rundt på en stor båt og sett voksne menn løpe rundt og snakke med hverandre i WT - hadde jeg antatt det var to alternativer.

Det er bare et forslag, og jeg etterlyser bedre ideer.

Skrevet

Ska'rru på krus nå'a, keinstein?

Holde kurs.

Håper styrmann' holder sin kurs.

Moahahahahaaa

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er bare et forslag, og jeg etterlyser bedre ideer.

Det finnes ikke mobildekning der?

De gangene problemer oppstår (og det er vel grenser for hvor ofte det skjer), går dere til skranken og ber de ta etterlysningen på callingen.

Skrevet

Det finnes ikke mobildekning der?

De gangene problemer oppstår (og det er vel grenser for hvor ofte det skjer), går dere til skranken og ber de ta etterlysningen på callingen.

Ikke dekning.

De roper ikke opp folk, unntatt i nødsfall.

Walkie-løsningen ble foreslått av personalet på båten. De som har, bare sender et pip på en bestemt kanal, noe som gjør at en bestemt møter et bestemt sted.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke dekning.

De roper ikke opp folk, unntatt i nødsfall.

Walkie-løsningen ble foreslått av personalet på båten. De som har, bare sender et pip på en bestemt kanal, noe som gjør at en bestemt møter et bestemt sted.

Hvis du går til skranken og sier at din sønn på 12 ble borte i en eller annen butikk og kan finne sin far i en eller annen navgitt bar, går det greit.

En liten hvit løgn er lov.

Gjest midia
Skrevet

Walkie Talkie på krus?

Hehe.

Vi bruker walkie talkie på kiel ferja når guttungen er med å det går så fint så.

Eneste var at vi kom i snakk med en annen far på walkien - han brukte samme frekvens ennå det finnes maaange på våre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe.

Vi bruker walkie talkie på kiel ferja når guttungen er med å det går så fint så.

Eneste var at vi kom i snakk med en annen far på walkien - han brukte samme frekvens ennå det finnes maaange på våre.

Tja. Det er mulig det er mer vanlig enn jeg tror? Jeg er ikke så veldig bereist båter utover på danskebåten, og hvis noen blir borte der er det bare å sjekke fyllearresten. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja. Det er mulig det er mer vanlig enn jeg tror? Jeg er ikke så veldig bereist båter utover på danskebåten, og hvis noen blir borte der er det bare å sjekke fyllearresten. :)

"bereist båter utover på danskebåten"

+ på og - på.

Skrevet

Holde kurs.

Håper styrmann' holder sin kurs.

Moahahahahaaa

Color fantasy eller? det skal jeg -der er det dekning hele tiden.

Skrevet

Vi bruker også WT på turer i utlandet - sånn at unga kan gå fritt på svære kjøpesentra- men det er litt flaut - syns jeg da - selv om det er gratis. hehe

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vi bruker også WT på turer i utlandet - sånn at unga kan gå fritt på svære kjøpesentra- men det er litt flaut - syns jeg da - selv om det er gratis. hehe

Men det er i hvert fall unger. Sånn jeg forstår keinstein snakker han om voksne mennesker. Det er jo ikke akkurat krise om de blir borte fra hverandre i et par-tre timer. :)

Verre hvis sneipen er 5. :)

Skrevet

Men det er i hvert fall unger. Sånn jeg forstår keinstein snakker han om voksne mennesker. Det er jo ikke akkurat krise om de blir borte fra hverandre i et par-tre timer. :)

Verre hvis sneipen er 5. :)

Ja -sant det -jeg hadde ikke stavra rundt i høye hæler og kvakka i en WT! - hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...