keinstein Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Vi skal på tur med kjempebåt. Det er mange med, og mange klaget sist på at de ikke fant oss. Noen følte seg visst ganske forlatt til neste dag. Er det noe smart vi kan gjøre for at alle skal finne hverandre? Et forslag er 6 walkie-talkier, og det funker nok hvis de fordeles klokt. Men fins det en eneklere måte som er lur? Eks: en med enelugar er ferdig med å dusje og går for å finne oss, vi har i mellomtida gått et annet sted enn vi først avtalte og vedk kommer et par timer etter oss andre. Hvordan finner denne oss? Alle gjør ulikt og er ulike steder, vi er for mange. 0 Siter
Albertine Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 SMS :-) Er ikke sikkert det er dekning overalt... 0 Siter
flisa Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Er ikke sikkert det er dekning overalt... Da må man ha fast vanningsstasjon 0 Siter
keinstein Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Skrevet 11. juni 2006 SMS :-) Ikke dekning. I USA får jeg mobil med walkie og WLAN innebygget. Det fins ikke i Norge. Telefonselskapene vil ikke ha telefoner som folk kan snakke gratis i. 0 Siter
keinstein Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Skrevet 11. juni 2006 Da må man ha fast vanningsstasjon Det fungerte ikke sist. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Walkie Talkie på krus? Hadde jeg gått rundt på en stor båt og sett voksne menn løpe rundt og snakke med hverandre i WT - hadde jeg antatt det var to alternativer. 1. Dere er i Secret Service og Bush er ombord. 2. Dere er tilbakestående. 0 Siter
keinstein Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Skrevet 11. juni 2006 Walkie Talkie på krus? Hadde jeg gått rundt på en stor båt og sett voksne menn løpe rundt og snakke med hverandre i WT - hadde jeg antatt det var to alternativer. 1. Dere er i Secret Service og Bush er ombord. 2. Dere er tilbakestående. Det er bare et forslag, og jeg etterlyser bedre ideer. 0 Siter
keinstein Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Skrevet 11. juni 2006 Ska'rru på krus nå'a, keinstein? Holde kurs. Håper styrmann' holder sin kurs. Moahahahahaaa 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Det er bare et forslag, og jeg etterlyser bedre ideer. Det finnes ikke mobildekning der? De gangene problemer oppstår (og det er vel grenser for hvor ofte det skjer), går dere til skranken og ber de ta etterlysningen på callingen. 0 Siter
keinstein Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Skrevet 11. juni 2006 Det finnes ikke mobildekning der? De gangene problemer oppstår (og det er vel grenser for hvor ofte det skjer), går dere til skranken og ber de ta etterlysningen på callingen. Ikke dekning. De roper ikke opp folk, unntatt i nødsfall. Walkie-løsningen ble foreslått av personalet på båten. De som har, bare sender et pip på en bestemt kanal, noe som gjør at en bestemt møter et bestemt sted. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Ikke dekning. De roper ikke opp folk, unntatt i nødsfall. Walkie-løsningen ble foreslått av personalet på båten. De som har, bare sender et pip på en bestemt kanal, noe som gjør at en bestemt møter et bestemt sted. Hvis du går til skranken og sier at din sønn på 12 ble borte i en eller annen butikk og kan finne sin far i en eller annen navgitt bar, går det greit. En liten hvit løgn er lov. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Walkie Talkie på krus? Hadde jeg gått rundt på en stor båt og sett voksne menn løpe rundt og snakke med hverandre i WT - hadde jeg antatt det var to alternativer. 1. Dere er i Secret Service og Bush er ombord. 2. Dere er tilbakestående. Hehe. Vi bruker walkie talkie på kiel ferja når guttungen er med å det går så fint så. Eneste var at vi kom i snakk med en annen far på walkien - han brukte samme frekvens ennå det finnes maaange på våre. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Hehe. Vi bruker walkie talkie på kiel ferja når guttungen er med å det går så fint så. Eneste var at vi kom i snakk med en annen far på walkien - han brukte samme frekvens ennå det finnes maaange på våre. Tja. Det er mulig det er mer vanlig enn jeg tror? Jeg er ikke så veldig bereist båter utover på danskebåten, og hvis noen blir borte der er det bare å sjekke fyllearresten. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Tja. Det er mulig det er mer vanlig enn jeg tror? Jeg er ikke så veldig bereist båter utover på danskebåten, og hvis noen blir borte der er det bare å sjekke fyllearresten. "bereist båter utover på danskebåten" + på og - på. 0 Siter
flisa Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Holde kurs. Håper styrmann' holder sin kurs. Moahahahahaaa Color fantasy eller? det skal jeg -der er det dekning hele tiden. 0 Siter
flisa Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Tja. Det er mulig det er mer vanlig enn jeg tror? Jeg er ikke så veldig bereist båter utover på danskebåten, og hvis noen blir borte der er det bare å sjekke fyllearresten. Vi bruker også WT på turer i utlandet - sånn at unga kan gå fritt på svære kjøpesentra- men det er litt flaut - syns jeg da - selv om det er gratis. hehe 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Vi bruker også WT på turer i utlandet - sånn at unga kan gå fritt på svære kjøpesentra- men det er litt flaut - syns jeg da - selv om det er gratis. hehe Men det er i hvert fall unger. Sånn jeg forstår keinstein snakker han om voksne mennesker. Det er jo ikke akkurat krise om de blir borte fra hverandre i et par-tre timer. Verre hvis sneipen er 5. 0 Siter
flisa Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 Men det er i hvert fall unger. Sånn jeg forstår keinstein snakker han om voksne mennesker. Det er jo ikke akkurat krise om de blir borte fra hverandre i et par-tre timer. Verre hvis sneipen er 5. Ja -sant det -jeg hadde ikke stavra rundt i høye hæler og kvakka i en WT! - hehe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.