Gå til innhold

Snakker du stygt om eks'er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får inntrykk av at mange sier mye negativt om eks-kjærester, -menn og -koner, så snart de er i armene på en ny. Alle problemene deles og hun/han gjorde sånn og slik.

Nå har ikke jeg hatt mange alvorlige forhold bortsett fra det jeg er i nå, men jeg holder meg for god til å dele slike følelser med min nåværende. Hva har han med det å gjøre? Og om jeg delte slike negative meninger, sier ikke det mer om meg enn om de? Sambo har jo ingen forutsetning for å balansere ut hva jeg sier. I tillegg måtte han jo i så fall lurt på hva jeg ville si om han om vi gikk fra hverandre.

Hva gjør du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ikke det. Og jeg har hatt ekser som man virkelig kunne hatt grunn til å snakke mindre pent om.

Men jeg ser rett og slett ikke vitsen. Selvsagt, har man blitt utsatt for vold, utroskap e.l i tidligere forhold, bør man kanskje navne dette slik at den nye kjæresten vet hva du evt. sliter med. Men å drive med skitslenging fører vel ingen steds hen.

Kjæresten min kan finne på å snakke stygt om ekser, men da ber jeg han egentlig bare om å snurpe igjen. Jeg har absolutt ikke noe imot at han HAR ekser og at han nevner dem, men jeg ser ikke vitsen med å høre slikt når jeg bare får hans side av saken.

Dette har bare skjedd et par ganger, så er absolutt ikke noe problem. Men om han hadde vært verre, hadde jeg vært bekymret for å bli eksen hans en gang. Hva hadde han da sagt om meg til en ny kjæreste/andre?

Gjest printa
Skrevet

I utgangspunktet har jeg ingen interesse av å dele mine erfaringer om x, med en evt. ny partner. Min nye partner bør også holde sine erfaringer om sin x, for seg selv.

Blir jeg spurt helt konkret, skal jeg svare helt konkret, men det er ikke noe å snakke om i et evt. nytt forhold.

Det er alltid to stykker/parter i et brutt forhold, og årsakene kan være mange. Om det bare blir snakk om negative ting som den andre partneren har gjort, sagt ol, kan det bare virke ødeleggende for et nytt forhold.

Mener iallfall jeg.

Gjest Snøhette
Skrevet

Jeg følte behov for å fortelle om min eksforlovedes utroskap, for at min nåværende ektemann skulle forstå hva jeg hadde vært gjennom. Ellers er det ingen skittkasting her.

Skrevet

Gjør ikke det. Spør man får man svar, men å sammenlikne hele tiden blir for dumt.

Gjest fysjom-fysjom
Skrevet

"Jeg får inntrykk av at mange sier mye negativt om eks-kjærester"

Den som sier disse ord, h*n er ******s rette mor;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Her inne har jeg muligens omtalt et par stykker som ustabile og til og med sinnssyke, men det har vært mer å regne som faktaopplysninger, og det er aldri ondskapsfullt ment.

Jeg har ingen vonde følelser rettet mot noen jeg har vært bortpå, og private hendelser holder jeg naturligvis for meg selv.

Jeg hadde for øvrig en eks som omtalte samtlige (!) av sine ekser som reinkarnasjoner av satan himself, og jeg fikk detaljerte beskrivelser om deres ondskap.

Jeg antar at jeg i hennes kretser nå omtaltes som en satan jeg også, spesielt siden det var jeg som dumpa henne og bruddet ble tatt særdeles lite pent, og man skal i dag aldri se bort ifra at enkelte av hennes venninner rygger på gata når de ser meg - i frykt for egne liv og lemmer. :)

Skrevet

Aldri.

Når jeg hører andre gjør det, så får de straks minuspoeng. Men de må gjerne si noe pent, og da får de til gjengjeld plusspoeng.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Men så har jeg faktisk hatt ganske fine kjærester også(!) ;).

Kan hende hadde jeg gjort det om en hadde oppført seg spesielt ille.

Skrevet

Nei, jeg har ikke noe stygt å si om noen av dem. Eksmannen min og jeg kunne ikke leve sammen, men han var og er en fantastisk far. Han har den daglige omsorgen for barna våre, jeg er weekendmamma, og barna trives godt med den løsningen.

Om jeg hadde hatt noe negativt å si om en eks tror jeg ikke jeg hadde spredt det rundt. Da ville jeg vel bare gitt inntrykk av at jeg er en skikkelig hurpe, noe jeg ofte er, men det er jo om å gjøre å skjule det så godt som mulig :)

Skrevet

Ingen på DOL snakker stygt om eksene sine, men jeg hører det ofte i RL... :P

ShitDiddelyDo
Skrevet

De som snakker dritt om eksene sine svarer naturligvis ikke i denne tråden, eventuelt så juger de. :)

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen seriøse forhold da jeg traff min samboer, så jeg har rett og slett ikke nevneverdig med ekser å snakke om :-) Jeg tror ikke jeg ville snakket stygt om en eventuell eks, men sikker kan jeg jo ikke være.

Sambo hadde et 5 år langt forhold bak seg da vi møtte hverandre, og han har aldri snakket stygt om eksen til meg. Selv om jeg var litt småsjalu i begynnelen og helt sikkert ville frydet meg over litt harmløs negativ omtale, hehe.

Nå er jeg veldig glad for at han holdt seg for god til det, - for det første er ikke deres forhold noe jeg verken har noe med eller bryr meg om, og for det andre er det en flott egenskap å ikke baksnakke folk (enten det nå er ekser det er snakk om eller ikke).

Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg det. Han var jo en drittsekk og plaget meg i 11 år etter skilsmissen. Hadde han vært en kul fyr, hadde han ikke vært en ex.

Men det er ikke hvem som helst som får detaljene da.

Gjest ....nåja vel......
Skrevet

Nå ja jeg ser ikke bort fra at jeg har skrevet noe lite pent om min eks da jeg har vært sint på ham;) Det er blitt så lenge siden nå at jeg bruker mindre energi på å ergre meg over hans væremåte så jeg har da neppe behov for å få det ut her eller andre steder.

Skrevet

Nei, jeg har ikke sagt mye negativt om eksen til min nye kjæreste. det har jeg spart til noen få venninner. :o)

Han sier heller ikke noe negativt om sin eks til meg og det setter jeg pris på.

Gjest fridalida
Skrevet

Snakker ikke stygt om, siden et par av dem er nære venner av oss begge nå, og jeg i grunnen har fint lite negativt å si om dem.

Tro det eller ei, men at det skar seg med eksene mine, var faktisk ikke bare deres skyld :) Og egentlig har det heller vært en forståelse av å ikke passe sammen, enn grusomt stygge brudd. Forhholdene har fått lov til å dø ut av seg selv, uten noen 3. part involvert,

Ser ikke bort i fra at jeg hadde vært mindre sympatisk dersom en av dem hadde oppført seg skikkelig "bedritent" mot meg.

Gjest Settlers
Skrevet

Nei, jeg snakker ikke stygt om eks'n min. Har ingen grunn til det.

Gjest Settlers
Skrevet

De som snakker dritt om eksene sine svarer naturligvis ikke i denne tråden, eventuelt så juger de. :)

Jeg juger ikke :-)

Skrevet

Snakker ikke stygt om noen av mine ekser.

De har alle sammen vært flotte damer med mange gode sider.

Tross alt var det en grunn til at de i sin tid sjarmerte meg grundig:-)

At de er blitt ekser har med ulike årsaker å gjøre - som at vi rett og slett ikke passet sammen for resten av livet/utviklet hverandre i litt ulike retninger, ble mer venner enn kjærester osv.

Flotte damer er de alle som en enda:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...