Gå til innhold

Solfaktor

Anbefalte innlegg

Gjest Vinteren
Skrevet

Hei,

bare lurte på hvilken solfaktor dere der ute bruker? Og evnt. hvilken hudtype dere har?

Videoannonse
Annonse
Gjest summer sun 15
Skrevet

Sensitiv og tynn hud. Brukte 15 og er solbrent. Må kjøpe sterkere faktor.

Skrevet

Jeg er en fregnete bleiking, og bruker faktor 15.

Pleier å gå bra det.

Skrevet

Bruker 30 av den enkle grunn at jeg ikke gidder å kjøpe flere forskjellige, siden de aldri blir brukt opp allikevel. Den er beregnet på barn og funker bra på voksne også. ;)

Har ikke blitt brent foreløpig iallefall, men med min hud skulle det ikke forundre meg om jeg klarte det allikevel.

Gjest Vinteren
Skrevet

Sensitiv og tynn hud. Brukte 15 og er solbrent. Må kjøpe sterkere faktor.

Takk for svar. Jeg blir ganske brun om sommeren, men har ikke så veldig mørk hud likevel. Holder det med solfaktor 8 når jeg med den ikke blir solbrent? Eller det sånn at en bør ha høy faktor uansett?

Skrevet

Jeg bruker hjemmelaget sol olje på kroppen og faktor to i fjeset, har ikke blitt solbrent hittil.

Har normal hud som blir fort brun.

Men i syden pleier jeg å begynne på 12/15 de første dagene for å være sikker.

Skrevet

Takk for svar. Jeg blir ganske brun om sommeren, men har ikke så veldig mørk hud likevel. Holder det med solfaktor 8 når jeg med den ikke blir solbrent? Eller det sånn at en bør ha høy faktor uansett?

Hvilken faktor kommer jo ikke bare an på hudtypen men også hvor lenge du skal sole deg om gangen. Jo mere du soler deg jo mere øker du jo faren for hudkreft. Men jo høyere faktor jo mindre sol vil jo huden bli utsatt for. Hudkreft har visst en sammenheng med hvor mye du har vært solbrent over tid og hvor mye du har utsatt deg for sol. Hudeksperter anbefaler jo hvis du absolutt skal ha brunfarge og bruke høy faktor når du har fått den brunfargen du er fornøyd med. Ergo altså en faktor i starten, for deretter å gå over til en med lavere faktor, for så å gå tilbake på den høye faktoren når du har fått en fin brunfarge.

Skrevet

Jeg bruker hjemmelaget sol olje på kroppen og faktor to i fjeset, har ikke blitt solbrent hittil.

Har normal hud som blir fort brun.

Men i syden pleier jeg å begynne på 12/15 de første dagene for å være sikker.

Hjemmelaga sololje? Hvordan lager du den?

Gjest prust
Skrevet

To av barna (2 og 7 år) har hud som blir fort brent. De bruker solfaktor 25. Hun på 5 har en helt annen hudtype og får som regel solfaktor 15, innimellom den på 25 og.

Jeg bruker som regel faktor 12-15 på begynnelsen av sommeren og faktor ca 8 etterhvert.

Skrevet

Hjemmelaga sololje? Hvordan lager du den?

Hei!

Jeg tar halvt om halvt men den oljen som måtte befinne seg på kjøkkenet og nypresset sitronsaft (eventuelt sånn gul sprut sitron på flaske).

Funker kjempe bra! Husk å ikke bruk i fjeset.

Skrevet

Hei!

Jeg tar halvt om halvt men den oljen som måtte befinne seg på kjøkkenet og nypresset sitronsaft (eventuelt sånn gul sprut sitron på flaske).

Hehe - det minner meg om noen greske venner av meg som bare brukte olivenolje og ikke noe annet som sololje. Jeg våget aldri å teste ut vidundermiddelet... Men så har jeg langt mer lettbrent hud enn en gjennomsnittlig greker også... :-)

Skrevet

Hei!

Ups, det hørtes ikke bra ut...

:-)

Skrevet

Ups, det hørtes ikke bra ut...

:-)

Jepp høres veldig bra ut:-) Eg er jo blitt knallbrun:-) Og ikke svidd.

Men er vel lurt med litt underlag kanksje;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...