Gå til innhold

Laptop lader ikke ordentlig :((

Anbefalte innlegg

Gjest midia
Skrevet

Nå som sommeren er her å det er fint å sitte ute med laptop i fanget så skjer det faktisk at vår laptop ikke lader seg fullt opp, ser ut som det kan være noe med kontakten inn til ladeboksen det er noe feil med (ukontakt).

Kjøpte laptop i juni i fjor så jeg lurer på om dette går på garanti?

Noen som vet pris på ny lader til en stor hp laptop som har 17" skjerm?

Skrevet

Det bør gå på garanti/forbrukerkjøpslovrettigheter ja.

Gjest midia
Skrevet

Det bør gå på garanti/forbrukerkjøpslovrettigheter ja.

Du kanskje det ikke er ledningen men batteriet?

Laptopen går på strøm hele dagen og den er påslått hele dagen kan det ha noen innvirkning på batteriet?

Kanskje jeg burde slå av pc og ta ut batteriet for å pusse polene?

Vifta går noe innmari på den nå er det pga dette tro?

Gjest midia
Skrevet

Skjøteledning!

Jo da jeg bruker det noen ganger når jeg skal sitte ute lengre enn at batteriet holder.

Skrevet

Ved å ikke lade batteriet helt ut hver 3. mnd kan du få redusert driftstid og fedekt batteri.

Avhengig av type skal det lades og utlades etter et ønster.

Hvis du bare lar laderen stå i alltid, vil det fort bli defekt. Da skal batteriet tas ut.

Gjest midia
Skrevet

Ved å ikke lade batteriet helt ut hver 3. mnd kan du få redusert driftstid og fedekt batteri.

Avhengig av type skal det lades og utlades etter et ønster.

Hvis du bare lar laderen stå i alltid, vil det fort bli defekt. Da skal batteriet tas ut.

Trenger jeg ikke batteriet i hvis maskina får strøm?

Skrevet

Jo da jeg bruker det noen ganger når jeg skal sitte ute lengre enn at batteriet holder.

Skal man ikke alltid sitte lenge? .)

Skrevet

Trenger jeg ikke batteriet i hvis maskina får strøm?

Batterier trenger å lades ut og opp en gang uka eller så.

Ellers kan du godt ta det ut når du har annen strøm å gi laptopen. Da blir den bærbar så langt skjøteledningen rekker.

Gjest midia
Skrevet

Batterier trenger å lades ut og opp en gang uka eller så.

Ellers kan du godt ta det ut når du har annen strøm å gi laptopen. Da blir den bærbar så langt skjøteledningen rekker.

Kan det være at jeg har ødelagt batteriet når jeg har hatt batteriet stående i hele tiden mens strømledingen har stått i og at jeg har tatt den med ut en halvtime med batteri for så å gå inn igjen å sette inn strømledingen med batteriet i?

Jeg har aldri tatt ut batteriet siden vi kjøpte laptopen i juni i fjor.

Laptopen står på hele dagen med strøm og batteri å da har vel jeg brukt både batteri og strøm samtidig jeg sikkert.

Nå vet jeg bedre og har tatt ut batteriet.

Guttungen har også laptop som vi gjør akkurat samme feilen på :((

Sikkert knalldyrt å kjøpe nye orginal batteri?

Skrevet

Kan det være at jeg har ødelagt batteriet når jeg har hatt batteriet stående i hele tiden mens strømledingen har stått i og at jeg har tatt den med ut en halvtime med batteri for så å gå inn igjen å sette inn strømledingen med batteriet i?

Jeg har aldri tatt ut batteriet siden vi kjøpte laptopen i juni i fjor.

Laptopen står på hele dagen med strøm og batteri å da har vel jeg brukt både batteri og strøm samtidig jeg sikkert.

Nå vet jeg bedre og har tatt ut batteriet.

Guttungen har også laptop som vi gjør akkurat samme feilen på :((

Sikkert knalldyrt å kjøpe nye orginal batteri?

Du forkorter nok levetida, men et batteris levetid er ikke mer enn 5 år uansett med NiCa. Lithium er nesten ferskvare og har enda kortere levetid. De liker veldig dårlig varme også. Putt det fullst oppladet i kjøleskapet, det hjelper litt.

Batteri er svinedyrt fra 1000

- 2500 kr. Laptop har mange ulemper, og batteriet er en av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...