Lyon Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Hei! Jeg lurer litt på dette med mensmurringer tidlig i svangerskapet. Jeg har 3 friske barn, med greie svangerskap/fødsler. Jeg har imidlertid hatt mensmurringer tidlig i svangerskapet med alle tre. Dette har aldri bekymret meg, fordi: Da jeg var gravid med førstemann bodde jeg i USA, og gikk til kontroller på et privatsenter med spesialister i graviditet/gynekologi ( jordmor fantes ikke ) Pga. min manns sykeforsikring kunne jeg velge det "beste" tilbudet... Jeg hadde som sagt mensmurringer, det kjentes ut som om mensen skulle komme... Jeg husker godt at jeg tok det opp med legen på første kontrollen, og han forklarte meg at jeg har bakoverbøyd livmor ( tilted uterus ) og at under svangerskapet retter livmoren seg opp. Dette var grunnen til at jeg kjente murringer. Det var en grei forklaring for meg, og jeg bekymret meg aldri mer for det. Det samme skjedde jo selvfølgelig med de andre barna, og jeg tok det faktisk som et godt tegn... et graviditetstegn.. Nå er jeg 7 uker på vei med nr. 4 og har jo selvfølgelig nå også mensmurringer. Det som imidlertid plager meg nå, er noen av de svarene dere fagfolk på DOL har gitt til gravide som opplever det samme som meg... Som at det kanskje ikke er så normalt, og at det kan være livmoren som prøver å kvitte seg med fostret... At det kan være tegn på en forestående abort etc... Dette har gjort at jeg nå bekymrer meg når jeg kjenner disse murringene, og er livredd for å abortere... Hvorfor kan man få så forskjellige svar fra fagfolk? Vet man rett og slett ikke hva dette kommer av? At det blir mest gjetting eller? Etter hva jeg har lest på forumet "graviditet" er det veldig mange nygravide som kjenner mensmurringer... Håper dere kan gi meg et fornuftig svar... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23439-mensmurringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyon Skrevet 29. mars 2001 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2001 Vil også nevne at da jeg gikk gravid i usa, fikk jeg noen reseptbelagte vitaminpiller som var spesiallaget for gravide. Disse skulle jeg ta igjennom hele svangerskapet og ammeperioden. Hva kunne det ha vært? ( jeg husker ikke hva de heter, dette er nesten 15 år siden) Men jeg hadde mye energi, og "blomstret" Det er ikke noe slikt for oss gravide i Norge? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23439-mensmurringer/#findComment-99087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Vil også nevne at da jeg gikk gravid i usa, fikk jeg noen reseptbelagte vitaminpiller som var spesiallaget for gravide. Disse skulle jeg ta igjennom hele svangerskapet og ammeperioden. Hva kunne det ha vært? ( jeg husker ikke hva de heter, dette er nesten 15 år siden) Men jeg hadde mye energi, og "blomstret" Det er ikke noe slikt for oss gravide i Norge? Nej, jag vet inte vad dessa vitamin tabletter heter. Har inte hört om några tillsvarande, receptbelagda oiller i Norge. Ta upp det med din jordmor/doktor, de kanske vet. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23439-mensmurringer/#findComment-99204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.