Gå til innhold

Ned i lønn, hvilende nattevakt...?

Anbefalte innlegg

Gjest nå lurer jeg....
Skrevet

Jeg begynte som nattevakt i mai måned og ser på lønnslippen min at jeg har gått ned 2000 kr utbetalt pr måned. Det synes jeg er sinnsykt mye!!!! Før jobbet jeg på samme sted, men 100% vanlig turnus.

Jeg er ansatt i staten og har lønnstrinn 41.

Dere som har peiling, kan dette være riktig? Skal det utgjøre så stor forskjell???

Fortsetter under...

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt. Mener du at du har gått over fra aktiv til hvilende nattevakt?

Du sier at du gikk fra en turnus på 100%, men sier ikke hva du gikk til. Jobber du fortsatt 100%?

Skrevet

Hvilende nattevakt har vel gjerne avlønning av hver 4. time eller liknende (avhengig av tariffavtale mm)

Så godt mulig du har gått ned i lønn....

Gjest nå lurer jeg...
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt. Mener du at du har gått over fra aktiv til hvilende nattevakt?

Du sier at du gikk fra en turnus på 100%, men sier ikke hva du gikk til. Jobber du fortsatt 100%?

Ja, jeg har fortsatt en 100% stilling, men jobber ca. 84% - fordi jeg jobber natt. Kan ikke jobbe 100% fordi det blir for mange timer. Det er iallefall det de på jobben sier.

Før gikk jeg i vanlig turnus, dag og kveld + helger.

Det som er så rart er at min avd.leder sa at lønna ca. kom til å utgjøre det samme! Han sa at jeg kom til å få mindre i gunnlønn, men mer i tillegg så da ville det ca gå opp i opp. Det gjør det jo IKKE :-/ Nå har han slutta, så det er jo fint... Jeg får spørre kontordama på jobb i dag. Men jeg taper MYE penger, det er helt klart!

Gjest Calóni
Skrevet

Ja, jeg har fortsatt en 100% stilling, men jobber ca. 84% - fordi jeg jobber natt. Kan ikke jobbe 100% fordi det blir for mange timer. Det er iallefall det de på jobben sier.

Før gikk jeg i vanlig turnus, dag og kveld + helger.

Det som er så rart er at min avd.leder sa at lønna ca. kom til å utgjøre det samme! Han sa at jeg kom til å få mindre i gunnlønn, men mer i tillegg så da ville det ca gå opp i opp. Det gjør det jo IKKE :-/ Nå har han slutta, så det er jo fint... Jeg får spørre kontordama på jobb i dag. Men jeg taper MYE penger, det er helt klart!

Ja, du får høre med de som har med lønninger/ansettelse å gjøre.

På hvilende nattevakt får du kun betalt 2 timer mellom kl. 24 og kl. 6. Men du er likevel på jobb, så det totalte timeantallet blir vel 6 timer i den perioden, selv om du ikke får lønn da. Det er vel derfor de har måttet sette ned stillingsandelen din.

Har sjefen sagt du får lik lønn, så får du sørge for at du får det! Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...