Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ingen her som ikke bareberer leggene sine? Jeg så et innlegg her for noen dager siden der en kunne forstå at det er en selvfølgelig ting å gjøre.

Jeg må vel begynne å høvle selv også.. Har litt skrekk mot det - at det skal klø og stikke. Gubben ler av meg nå når jeg sier at alle høvler leggene sine, utenom meg :-/

Videoannonse
Annonse
  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Gyda

7

• Atene

3

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du bare har lyse dun trenger du vel ikke barbere?

Gjest ikke om vinteren
Skrevet

Ikke alle trenger det, vel.

Skrevet

Hvis du bare har lyse dun trenger du vel ikke barbere?

Etter noen uker med sol på leggene blir hårene helt lyse. Lite er det ikke, men heller ikke mye. Skal prøve å shave litt.. Trenger jo bare gjøre det om sommeren.

Må vel smøre huden inn med lotion etterpå..?

Gjest prust
Skrevet

Det er ikke mer enn 3-4 år siden jeg begynte å barbere leggene. Har aldri hatt mye hår på leggene, og de er ganske lyse - men det ER faktisk deilig både å barbere leggene og å kjenne på dem etterpå når de er helt glatte :-)

Men altså - i ca 32 år klarte jeg meg fint uten å barbere dem :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har et par venninner som ikke barberer leggene sine, så du er ikke helt alene :-)

Skrevet

Du ser lett om du trenger å shave. Det er ingenting som er bedre enn å slippe. :)

Jeg bare _må_ gjøre det, hadde ikke turt å gå ut med bare legger uten å fjerne hår først, men det er jo fordi jeg ser så tydelig at jeg er behåret for godt til at det ikke ville blitt lagt merke til.

Skrevet

Det er ikke mer enn 3-4 år siden jeg begynte å barbere leggene. Har aldri hatt mye hår på leggene, og de er ganske lyse - men det ER faktisk deilig både å barbere leggene og å kjenne på dem etterpå når de er helt glatte :-)

Men altså - i ca 32 år klarte jeg meg fint uten å barbere dem :-)

Jeg kommer i samme kategori som deg. Bedre sent enn aldri altså :)

Skrevet

Jeg har mørke hår, som synes _veldig_ godt, så jeg må barbere. Men kommer du unna med det, så ikke stress. Litt lyse hår er bare fint og naturlig :)

Skrevet

Jeg har et par venninner som ikke barberer leggene sine, så du er ikke helt alene :-)

Har du registrert hårete legger hos dem, eller har de sagt det selv..? He he. Rart hvor man legger merke til hårene etter å ha lest noen innlegg her.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Har du registrert hårete legger hos dem, eller har de sagt det selv..? He he. Rart hvor man legger merke til hårene etter å ha lest noen innlegg her.

De har sagt det selv. Ellers hadde jeg neppe lagt merke til det.

Er hårene dine lyse, så syns jeg du bare kan beholde dem. Jeg vet at det påstås at det ikke stemmer, men hårene på mine legger ble mørke og stive først etter at jeg begynte å barbere dem, så jeg har ofte ønsket at jeg aldri hadde begynt.

Gjest prust
Skrevet

Jeg kommer i samme kategori som deg. Bedre sent enn aldri altså :)

Må bare fortelle en artig episode fra da jeg var au-pair i Frankrike som nittenåring. Snuppa i huset på 3 år satt og studerte beina mine mens jeg satt og solte meg. Plutselig kom det: "Hvorfor har du PELS på beina?"

Fikk meg en god latter. Der er det nok enda vanligere enn her at man barberer leggene, og snuppa hadde nok aldri sett et damebein i stt liv med litt hår på :-)

Kom på en artig sak til:

Jenta mi på fem år satt ok kikket på beina sine her en dag. Så kom det fra henne: "Mamma, mamma, nå har jeg også fått hår på beina, sånn som pappa har!!!!!" Og så stolt som en liten hane var hun :-) Og dunene er knapt synlige :-)

Skrevet

Hvis du er i tvil om det er nødvendig med hårfjerning, ville jeg ikke tatt høvelen fatt ihvertfall!

Hva med å prøve voksing istedet?

Har også hørt om bleking av hårene på leggene.

Eller du kan bare la det være som det er! :-)

Skrevet

Må bare fortelle en artig episode fra da jeg var au-pair i Frankrike som nittenåring. Snuppa i huset på 3 år satt og studerte beina mine mens jeg satt og solte meg. Plutselig kom det: "Hvorfor har du PELS på beina?"

Fikk meg en god latter. Der er det nok enda vanligere enn her at man barberer leggene, og snuppa hadde nok aldri sett et damebein i stt liv med litt hår på :-)

Kom på en artig sak til:

Jenta mi på fem år satt ok kikket på beina sine her en dag. Så kom det fra henne: "Mamma, mamma, nå har jeg også fått hår på beina, sånn som pappa har!!!!!" Og så stolt som en liten hane var hun :-) Og dunene er knapt synlige :-)

Hihi. Ja, unger er så herlig ærlige :o) Ikke blir man fornærmet heller når det kommer fra dem.

En liten jente i barnehagen spurte meg en gang om hvorfor jeg har så skarpe tenner.

Sønnen til venninna mi spurte hvorfor hun har gress nedentil ;)

Gjest Long, black hairs
Skrevet

Jeg har kraftig hårvekst selv til mann å være (he-he), beina mine er helt dekket av hår om jeg ikke fjerner dem. Men jeg kan ikke barbere, da, med mindre jeg har lyst til å gjøre det morgen og kveld.

Med voks tar det lengre tid før det kommer ut igjen, og da er de heller ikke så stive og mørke som ved barbering.

Dersom du ikke selv føler at du trenger det, så anbefaler jeg deg definitivt ikke å begynne. Og dersom du skal gjøre det, så for guds skyld, velg noe annet enn barbering...

Gjest heffalumpen
Skrevet

Er hårene dine lyse, så syns jeg du bare kan beholde dem. Jeg vet at det påstås at det ikke stemmer, men hårene på mine legger ble mørke og stive først etter at jeg begynte å barbere dem, så jeg har ofte ønsket at jeg aldri hadde begynt.

Da hadde de sluppet - de fleste.

Skrevet

Du kan reversere denne effekten ved å vokse istedet.

Men da må du først la hårene vokse ut litt først, slik at voksen har noe å "feste seg i". Litt guffent, men det er ikke snakk om mer enn et par uker.

Ved stadig gjentatte voksinger blir etterveksten mykere og mer glissen.

Uff, høres ut som om jeg er helt ape, men det er jeg altså ikke! *he he* Men det har blitt merkbart mye mindre hårvekst v voksning enn v barbering.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du kan reversere denne effekten ved å vokse istedet.

Men da må du først la hårene vokse ut litt først, slik at voksen har noe å "feste seg i". Litt guffent, men det er ikke snakk om mer enn et par uker.

Ved stadig gjentatte voksinger blir etterveksten mykere og mer glissen.

Uff, høres ut som om jeg er helt ape, men det er jeg altså ikke! *he he* Men det har blitt merkbart mye mindre hårvekst v voksning enn v barbering.

Men er ikke voksing fryktelig smertefullt?

Jeg gikk en gang til innkjøp av et sånt torturinstrument som napper ut hårene. Det brukte jeg ca en halv gang. Etter at det hadde ligget i skuffen et års tid, endte det i søppla.

Jeg kunne godt tenke meg å få mykere og lysere hår igjen, men vet ikke om jeg klarer å lide sånn for det.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Men er ikke voksing fryktelig smertefullt?

Jeg gikk en gang til innkjøp av et sånt torturinstrument som napper ut hårene. Det brukte jeg ca en halv gang. Etter at det hadde ligget i skuffen et års tid, endte det i søppla.

Jeg kunne godt tenke meg å få mykere og lysere hår igjen, men vet ikke om jeg klarer å lide sånn for det.

Har et sånt 'torturinstrument'. Bruker det nederst på leggen bare. Litt viljestyrke, så tåler man jo det. Det varer jo en hel måned!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...