Gå til innhold

mp3-spiller - hva velger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kikket rundt på div. tester og omtaler på nettsider, men har ikke helt funnet ut hvilken mp3-spiller jeg skal kjøpe. Eller om jeg skal gå for større minnekort til mobilen (SE750i), og bedre hodetelefoner. Men innbiller meg at mobilbatteriet blir fort tomt.

Kunne gjerne tenkt meg en spiller med stor kapasitet (flere GB), men med tanke på mine andre utgifter (ferie mm), og et lite forsøk på å være edruelig ift. dippedutter, så tenkte jeg mest seriøst på å velge en flashbasert spiller på 1 GB.

Ser på bl.a. Creative Zen Nano (eller Muvo), evt. Asono. Eller om noen her kan gi meg tips om en annen god spiller som de er fornøyd med? Alternativt advarsel mot dårlige spillere...

Så, hva anbefaler (eller fraråder) du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp i alle fall IKKE Sony! De krever nemlig (gjorde i alle fall det) egen programvare for å få lastet inn musikken på dem. Jævlig irriterende.

Gjest Milla83
Skrevet

Jeg er storfornøyd med Ipod. Du får en Ipod nano 2 GB til rundt 1600

Gjest ChiengMai
Skrevet

iPod og Apple har fått mye medeiaomtale pga dårlige batterier og Apples krangling på hvem som skal erstatte hva, så de hadde jeg IKKE valgt. Apple godtar ikke norsk reklamasjonstid, f.eks. Jeg kjenner fler som har måttet ha nytt batteri før det har gått.et år, og de har vært nødt til å betale det selv.

Jeg har en Creative Zen Micro jeg er veldig fornøyd med. Du kan bruke diverse programvare for å overføre musikken til spilleren, noe jeg syns er en fordel. Syns også det er OK at den også tar wma-filer. Disse tar halve plassen i forhold til MP3 ved samme kvalitet.

I motsetning til Apple bytter Creative spilleren uten diskusjon om det er noe feil på den. Men denne spilleren har muligens en høyere pris enn det du er ute etter...

Skrevet

Kjøp i alle fall IKKE Sony! De krever nemlig (gjorde i alle fall det) egen programvare for å få lastet inn musikken på dem. Jævlig irriterende.

Ja, akkurat det husker jeg at du skrev her tidligere. Så det skal sjekkes ut grundig før et endelig valg tas.

Skrevet

iPod og Apple har fått mye medeiaomtale pga dårlige batterier og Apples krangling på hvem som skal erstatte hva, så de hadde jeg IKKE valgt. Apple godtar ikke norsk reklamasjonstid, f.eks. Jeg kjenner fler som har måttet ha nytt batteri før det har gått.et år, og de har vært nødt til å betale det selv.

Jeg har en Creative Zen Micro jeg er veldig fornøyd med. Du kan bruke diverse programvare for å overføre musikken til spilleren, noe jeg syns er en fordel. Syns også det er OK at den også tar wma-filer. Disse tar halve plassen i forhold til MP3 ved samme kvalitet.

I motsetning til Apple bytter Creative spilleren uten diskusjon om det er noe feil på den. Men denne spilleren har muligens en høyere pris enn det du er ute etter...

Ja, Creative Zen Micro er egentlig fristende, men er litt i dyreste laget nå dessverre. Den rimeligste jeg har funnet hittil var en på 6 GB til ca 1400 kr.

Gjest anna72
Skrevet

*I motsetning til Apple bytter Creative spilleren uten diskusjon om det er noe feil på den.*

Min datters Creative spiller oppstod det noe galt med, men vi hadde ikke noen som helst problemer med å bytte til en ny spiller.

Gjest anna72
Skrevet

Sorry, leste _HELT_ feil and. bytting av spilleren.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har SE K750i med 1 GB minnekort, synes det funker helt fantastisk. Det er greit å ta med seg telefonen når man er ute, så slipper man å ta med seg så mange ting hvis man skal både høre på musikk og være tilgjengelig. :)

Skrevet

Jeg har SE K750i med 1 GB minnekort, synes det funker helt fantastisk. Det er greit å ta med seg telefonen når man er ute, så slipper man å ta med seg så mange ting hvis man skal både høre på musikk og være tilgjengelig. :)

Jeg har bare et 256 MB minnekort foreløpig. Så jeg må kjøpe både 1 GB minnekort og hodetelefoner (de som følger med standard på SE W800i), for jeg har fått ødelagt de medfølgende hodetelefonene, og har "bare" Bluetooth-hodetelefoner. Så da kommer investeringen på ca samme pris som en 1 GB mp3-spiller. Men det ER en ting jeg vurderer.

Men hvordan opplever du det med at batteriet tappes når du spiller mp3 på telefonen? Må du lade hver natt? Blir batteriet slitt, så det etterhvert får dårligere kapasitet?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg har bare et 256 MB minnekort foreløpig. Så jeg må kjøpe både 1 GB minnekort og hodetelefoner (de som følger med standard på SE W800i), for jeg har fått ødelagt de medfølgende hodetelefonene, og har "bare" Bluetooth-hodetelefoner. Så da kommer investeringen på ca samme pris som en 1 GB mp3-spiller. Men det ER en ting jeg vurderer.

Men hvordan opplever du det med at batteriet tappes når du spiller mp3 på telefonen? Må du lade hver natt? Blir batteriet slitt, så det etterhvert får dårligere kapasitet?

Ja, det glemte jeg å si, jeg har også kjøpt nye hodetelefoner. De som følger med den nyeste SE-telefonen er kjempegode!

Jeg bruker bare telefonen til musikklytting på treningsturer, da hører jeg ikke mer enn en time til halvannen time i strekk. Det går fint, lader ikke telefonen mer enn en gang i uka, ca.

Skrevet

Ja, det glemte jeg å si, jeg har også kjøpt nye hodetelefoner. De som følger med den nyeste SE-telefonen er kjempegode!

Jeg bruker bare telefonen til musikklytting på treningsturer, da hører jeg ikke mer enn en time til halvannen time i strekk. Det går fint, lader ikke telefonen mer enn en gang i uka, ca.

Takk for at du delte med av dine erfaringer! :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Takk for at du delte med av dine erfaringer! :)

Bare hyggelig, håper du finner ut hva du skal gjøre. :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Sorry, leste _HELT_ feil and. bytting av spilleren.

Hehe, ja det skjønte jeg jo. :-)

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har to mp3spillere, en creative zen med 30gb lagringsplass, som bruker batteriet sitt ganske raskt. Den er ganske stor, men nå har det jo kommet mange mindre utgaver på markedet.

Jeg har også en med 1gb flashminne eller hva det nå heter. Den kjøpte jeg på tilbud til 800 kroner omtrent før jul. Er ikke riktig sikker på hvor lenge batteriet holder der, for jeg har ikke brukt den så mye. Den bruker AAA-batterier.

Men mest bruker jeg mp3spilleren på min sony ericsson w800i. Den har 512mb minne tror jeg? Jeg kan høre på musikk i ganske mange timer før batteriet går ut. Er ikke sikker på hvor lenge. I forigårs brukte jeg den i omtrent 2 timer, og i går brukte jeg den en drøy time. Intet behov for å lade den enda, iallfall.

Jeg foretrekker mobiltelefonen fordi jeg likevel har den med meg "overalt". Da slipper jeg å dra med meg en mp3spiller i tillegg. Spesielt nå om sommeren hvor man ikke har mye klær med masse lommer.

Skrevet

Jeg har to mp3spillere, en creative zen med 30gb lagringsplass, som bruker batteriet sitt ganske raskt. Den er ganske stor, men nå har det jo kommet mange mindre utgaver på markedet.

Jeg har også en med 1gb flashminne eller hva det nå heter. Den kjøpte jeg på tilbud til 800 kroner omtrent før jul. Er ikke riktig sikker på hvor lenge batteriet holder der, for jeg har ikke brukt den så mye. Den bruker AAA-batterier.

Men mest bruker jeg mp3spilleren på min sony ericsson w800i. Den har 512mb minne tror jeg? Jeg kan høre på musikk i ganske mange timer før batteriet går ut. Er ikke sikker på hvor lenge. I forigårs brukte jeg den i omtrent 2 timer, og i går brukte jeg den en drøy time. Intet behov for å lade den enda, iallfall.

Jeg foretrekker mobiltelefonen fordi jeg likevel har den med meg "overalt". Da slipper jeg å dra med meg en mp3spiller i tillegg. Spesielt nå om sommeren hvor man ikke har mye klær med masse lommer.

Det er jo selvsagt et godt argument, det med færre duppedingser å dra på.

Men hodetelefoner + minnekort blir littegranne dyrere enn en ny mp3-spiller. Nå skal det sies at jeg HAR et 256 MB minnekort til mobilen, så om jeg "klarer meg" med det, så blir det ikke så mange kronene for bare nye hodetelefoner.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg elsker Ipod-en min utrolig høyt, og kommer til å gå for Apple også neste gang.

Gjest Calóni
Skrevet

Det er jo selvsagt et godt argument, det med færre duppedingser å dra på.

Men hodetelefoner + minnekort blir littegranne dyrere enn en ny mp3-spiller. Nå skal det sies at jeg HAR et 256 MB minnekort til mobilen, så om jeg "klarer meg" med det, så blir det ikke så mange kronene for bare nye hodetelefoner.

Det er jo veldig enkelt (iallfall på min ericsson) å flytte over mp3'er fra pcen til telefonen, så 256mb hadde nok vært mer enn nok for meg.

Skrevet

Det er jo veldig enkelt (iallfall på min ericsson) å flytte over mp3'er fra pcen til telefonen, så 256mb hadde nok vært mer enn nok for meg.

Jammen... Nå har jeg sittet og siklet på div. mp3-spillere i hele dag... Har jo lyst på no' nytt... hehe

Nei, jeg får nok skjerpe meg, det er egentlig nok utgifter for tida... Hellas-ferie nå straks, samt et par bryllup og en "rund" bursdag + en barnebursdag i juli gjør vel at feriepengene uansett får bein å gå på... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...