Gå til innhold

Slanking og MAT

Anbefalte innlegg

Gjest cathrix
Skrevet

Blir man slankere av å være litt sulten før man spiser? Sånn når det gnager litt i magen etter 4 timer.. Og kroppen skjønner at her må den tære på fettet?

Hva er det med å spise ofte for å opprettholde forbrenningen? Skal man ikke kjenne seg sulten noen gang? Ville tro jeg la på meg, hvis jeg småspiste!

Kan noen oppklare dette, ville jeg bli glad :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gomle
Skrevet

Hvis kroppen blir veldig sulten, så tenker den at "oj, her må det spares", og så setter den ned forbrenningen. Spiser man ofte, så tenker kroppen at "her må det jobbes", og så går forbrenningen jevnt og trutt. :-)

Gjest cathrix
Skrevet

Hvis kroppen blir veldig sulten, så tenker den at "oj, her må det spares", og så setter den ned forbrenningen. Spiser man ofte, så tenker kroppen at "her må det jobbes", og så går forbrenningen jevnt og trutt. :-)

Hvor ofte tror du? Er så redd for å få motsatt effekt, for det er småspising som har gjort at jeg har fått valker!

Skrevet

Hvor ofte tror du? Er så redd for å få motsatt effekt, for det er småspising som har gjort at jeg har fått valker!

mener jeg har hørt at det er lurt å spise litt hver tredje time.

Gjest gomle
Skrevet

Meninger er vel også litt at småspisingen skal gjøre at man blir mindre sulten til måltidene. Hvis du putter ting i munnen hele dagen, pluss at du spiser tunge måltider, så blir man jo litt tjukk. Og småspising kan jo være så mangt. Det er fint å ta litt mat hver tredje time omtrent tror jeg, mens å småspise kjeks hele dagen f.eks, det kan ikke anbefales :-)

Gjest cathrix
Skrevet

mener jeg har hørt at det er lurt å spise litt hver tredje time.

Så LITT mat hver 3. time, men litt mer når det er middag? Har jeg oppfattet rett?

Eller 3 faste måltider (vanlig, men liten prosjon), og for eksempel en youhurt mellom hovedmåltidene?

Gjest signatura
Skrevet

Så LITT mat hver 3. time, men litt mer når det er middag? Har jeg oppfattet rett?

Eller 3 faste måltider (vanlig, men liten prosjon), og for eksempel en youhurt mellom hovedmåltidene?

Tror det er lurere å bytte ut yoghurt med en frukt eller ei gulerot kanksje? Av og til iallefall. Yoghurt må nok også være slik 0,1%. Hvis du skal ned i vekt altså. Og du må venne magen til å spise litt mindre til hovedmåltidene enn vanlig. Og det viktigste, du må legge om for alltid for å holde vekta. Går du tilbake til gammelt spisemønster går du opp igjen. Men skeie ut av og til må vi!

Gjest Aimabel
Skrevet

mener å huske at maten bør fordeles slik: frokost: 25% lunch 30% middag 30% og mellommåltider ca 15% av dagens kaloriinntak.

Mellommåltidene skal stoppe den værste sulten, men det skal ikke være så mye at du ikke er sulten til måltidet. Det kan være 10 nøtter, en lettyoghurt, en frukt eller et knekkenbrød.

Vet hvordan det er det med småspising. For min del synes jeg det har vært vanskelig å slutte å småspise, når jeg stadig skal ha mellommåltid. Derfor spiser jeg kun ett mellommåltid, og det fungerer som et lite måltid mellom lunch og middag.

Gjest spis grønt
Skrevet

Du bør ikke spise mye youghurt ihvertfall, det er det masse sukker i og legger seg rundt magen.

Du kan f.eks spise et tynt knekkebrød, rugsprø e.l.

Ta litt issalat på og en liten "dært" salt..smaker kjempegodt.

Drikk te. f.eks grønn te, det øker også forbrenningen.

Hvis du bor i nærheten av en utlendingebutikk, så pleier de å selge små agurker for rundt 8-9 kr. kiloen.

Dette er knask!! Dypp de i litt youghurt naturell f.eks..Kjempegodt.

Du bør velge grønne grønnsaker, mer enn frukt, da frukt ofte inneholder ganske mye sukker + kalorier.

Grønne grønnsaker inneholder masse "trege kalorier" og fiber, som kropper bruker energi på å forbrenne. Altså to fluer i en smekk!!

Gjest cathrix
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Nå må da vektnåla gå litt nedover så buksene passer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...