Gå til innhold

Er det noen problemer forbundet med at en lønnet feriejobb blir ulønnet?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Grunnen til dette spørsmålet er at jeg søker om rehabiliteringspenger til høsten. Jeg får derfor ikke lov til å tjene noe i sommerferien (Det var ialelfall det de sa til meg på telefonen i dag).

Jeg har hatt noen korte sommerjobber før (lønnet), som betyr veldig mye for meg å være med på. Det er også viktig for meg at jeg får noe å gjøre i sommerferien og ikke sitter hjemme og grubler.

Så jeg lurer på om det er noe problem for arbeidsgiveren å ikke gi meg lønn?. Eller det noe jeg kan gjøre for å ikke få lønn?. Hvis jeg skulle få lønn og trygdekontoret finner ut av det, så mister jeg sjansen til rehabiliteringspenger.

Videoannonse
Annonse
Gjest sol etter regn
Skrevet

Så du vil jobbe gratis? Ikke svart?

Kan aldri tenke meg at det er noe problem med at du vil jobbe gratis? :)

Gjest Aviaana
Skrevet

Så du vil jobbe gratis? Ikke svart?

Kan aldri tenke meg at det er noe problem med at du vil jobbe gratis? :)

bare lurte på om det var noen byråkratiske problemer med det. At de feks ikke hadde lov til å få folk til å jobbe for dem uten at de måtte gi betaling eller noe sånt.

Men bare jeg får gjort noe i sommer så er jeg glad jeg:)

Skrevet

Jeg er innvilget rehabiliteringspenger 60% og jobber 40%. Men, det jeg jobber overstiger langt det jeg har lov til. I samråd med sjefen min har vi blitt enige om at jeg jobber mye når jeg kan, og så skyver timene framover til jeg er ferdig med rehabilitering, eller jeg tar meg noen dager fri i noen sommeruker her og der, uten å bli trukket i lønn, slik at det hver måned ser ut til at jeg bare har jobbet 40%.

Jeg har et veldig åpent forhold til min arbeidsgiver og sjef. Ikke sikkert det er så enkelt for andre.

Gjest Persille
Skrevet

Nei, ingen problemer med det.

Men; vær klar over at arbeidsgiver da heller ikke har noe ansvar for deg - og antagelig ber deg signere på det. Blir du f.eks skadet, så vil ikke yrkesskadeforsikringene gjelde.

Du kan unngå det ved å ha vanlig kontrakt, med vanlige bindinger, men med lønn satt til null kroner - da er du vanlig ansatt, og alt vil vøre som normalt, med unntak av at du får lønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...