karate16 Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei jeg er en jente på 16 og er gravid!Jeg tok en graviditetstest for noen uker siden da jeg var 14 dager for sen menstrasjon å fant ut att jeg var gravid=)Eg bestemte meg for å beholde barnet!men jeg er veldi redd for att svangerskapet er uten for livmoren da jeg har lest om dette,de symtomene jeg har er kvalme om morgenen,blir hyppigere med dagene som går,har fått dilla på div matprodukter,enorme humørsvingninger(typen er redd meg til tider)ømme bryster,og svimler litt når jeg reiser meg fort opp!Jeg har også noen magesmerter i underlive,som kommer å går varer i ca 10 sekunder,og føles som vrier eller noe,dette kommer ca 1-2 ganger i løpet av en dag!Jeg svir også nede vist jeg prøver å gå innforbi med fingrene,føles litt hovent!Høres dette normalt ut,jeg kan ikke gå til lege pga at foreldrene mine skal ikke få vite noe før abort er for sent!Men vett jeg kommer til å klare meg fint,typen er er for meg,å har en god lønn:)Håper at noen kan svare meg,er livredd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234493-gravid-utenfor-livmoren-kansje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 1. Dersom du er over 16 år, kan du trygt gå til legen - han har ikke opplysningsplikt overfor foreldrene dine. Dersom du er engstelig - gjør det! De symptomene du nevner høres helt ut som vanlige svangerskaps symptomer. Hvor langt er du på vei? Husk at svangerskapet regnes fra første dag i siste mens (så dersom du har "vanlige" sykluser var du allerede ca 6 uker på vei da du testet positivt. Du kan også snakke med helesøster på skolen (dersom du går på skolen) eller du kan ringe nærmeste helsestasjon og spørre etter jordmor. Du kan også kontakte amathea - alt uten at foreldrene dine får vite dette. Når det er sagt: Jeg vet jo selvsagt ingenting om dine foreldre, eller hvordan de vil reagere - men vurder å snakke med dem uansett. Det kan jo hende at de kan gi deg støtte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234493-gravid-utenfor-livmoren-kansje/#findComment-1792754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karate16 Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 1. Dersom du er over 16 år, kan du trygt gå til legen - han har ikke opplysningsplikt overfor foreldrene dine. Dersom du er engstelig - gjør det! De symptomene du nevner høres helt ut som vanlige svangerskaps symptomer. Hvor langt er du på vei? Husk at svangerskapet regnes fra første dag i siste mens (så dersom du har "vanlige" sykluser var du allerede ca 6 uker på vei da du testet positivt. Du kan også snakke med helesøster på skolen (dersom du går på skolen) eller du kan ringe nærmeste helsestasjon og spørre etter jordmor. Du kan også kontakte amathea - alt uten at foreldrene dine får vite dette. Når det er sagt: Jeg vet jo selvsagt ingenting om dine foreldre, eller hvordan de vil reagere - men vurder å snakke med dem uansett. Det kan jo hende at de kan gi deg støtte... ehm jeg er egentli 15:SJeg kunne jo gått til helsesøsteren på skolen!Er d en mulighet for å snakke me legen uten att han raporterer om dette?vet ikke vor langt jeg er på vei:)Men kan ikke si det til foreldrene mine nei,de vil tvinge meg til abort det er sikkårt å vist,derfor venter vi me å si det ca ved 12 uken da det er for sent!Høres sikkårt fælt ut alderen,mange er ganske unge i hode i den alderen,men jeg selv er ganske voksen å ansvarsfull av meg,har opplevd skillsmisse de 4 siste årene som har vore tøft for meg,fekk mønstrasjon da jeg var 9 år gammal som gjore at jeg fort følte meg voksen i forhold il venner osv,typen er 19 å har fast jobb som elektriker!har vert sammen 1 år å har d heilt supert,venner har også allti vore av de eldre,jeg har jobbet en del som utplassert som hjelpepleier på gamlehjemmer,osv:)Jeg vet dette kommer til å gå bra,men jeg er livredd for hva jeg har i vente!Er det normalt me smertelignende vrier i underlive da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234493-gravid-utenfor-livmoren-kansje/#findComment-1792785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Graviditet utenfor livmoren vil gi ganske sterke smerter på høyre eller venstre side. Det er ikke unormalt at man kjenner at det skjer noe. Livmora utvider seg, og det kan strekke og kjennes. Vet ikke hva ordet "vrier" betyr, men det bør ikke være _vondt_ liksom... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234493-gravid-utenfor-livmoren-kansje/#findComment-1792801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 ehm jeg er egentli 15:SJeg kunne jo gått til helsesøsteren på skolen!Er d en mulighet for å snakke me legen uten att han raporterer om dette?vet ikke vor langt jeg er på vei:)Men kan ikke si det til foreldrene mine nei,de vil tvinge meg til abort det er sikkårt å vist,derfor venter vi me å si det ca ved 12 uken da det er for sent!Høres sikkårt fælt ut alderen,mange er ganske unge i hode i den alderen,men jeg selv er ganske voksen å ansvarsfull av meg,har opplevd skillsmisse de 4 siste årene som har vore tøft for meg,fekk mønstrasjon da jeg var 9 år gammal som gjore at jeg fort følte meg voksen i forhold il venner osv,typen er 19 å har fast jobb som elektriker!har vert sammen 1 år å har d heilt supert,venner har også allti vore av de eldre,jeg har jobbet en del som utplassert som hjelpepleier på gamlehjemmer,osv:)Jeg vet dette kommer til å gå bra,men jeg er livredd for hva jeg har i vente!Er det normalt me smertelignende vrier i underlive da? Under svangerskapet kan man ha mange forskjellige "vondter", og som regel er det helt naturlig. Svangerskap utenfor livmoren gir svært store smerter. Det du beskriver, virker som "strekk" smerter (livmoren strekker seg) - det kan kjennes ganske vondt, men er helt ufarlig. Jeg ville gått til heslestsasjonen, eller kontaktet jordmor. Du skal IKKE gå og engste deg eller la være å oppsøke lege,dersom du er bekymret!!!! Hvor lenge er det siden du testet positivt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234493-gravid-utenfor-livmoren-kansje/#findComment-1792826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karate16 Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Under svangerskapet kan man ha mange forskjellige "vondter", og som regel er det helt naturlig. Svangerskap utenfor livmoren gir svært store smerter. Det du beskriver, virker som "strekk" smerter (livmoren strekker seg) - det kan kjennes ganske vondt, men er helt ufarlig. Jeg ville gått til heslestsasjonen, eller kontaktet jordmor. Du skal IKKE gå og engste deg eller la være å oppsøke lege,dersom du er bekymret!!!! Hvor lenge er det siden du testet positivt? ja jeg kan ta turen innom helsesøster,ehm ca 2 uker:)d betyr enormt mye for meg att du svarer på det jeg skriver=)Du har vert til god hjelp,de smertene jeg har begunte me første dagen skikklig vond,men dagene etter det trappet d på en måte ned og har holdt seg der,d blir mindre og mindre hyppig,først fikk jeg det flere ganger daglig men nå batre en maks 2 å d er mye mindre vondt:)Men er det normalt å hovne litt opp der nede,at det virkere trangere samtidig som d svir ?Lurer fælt,men jeg vil si jeg får enormt me støtte fra typen,han støtter meg,trøster meg,griner tillåme når jeg sier jeg er redd,han har ett hjerte av gull:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234493-gravid-utenfor-livmoren-kansje/#findComment-1792868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 ja jeg kan ta turen innom helsesøster,ehm ca 2 uker:)d betyr enormt mye for meg att du svarer på det jeg skriver=)Du har vert til god hjelp,de smertene jeg har begunte me første dagen skikklig vond,men dagene etter det trappet d på en måte ned og har holdt seg der,d blir mindre og mindre hyppig,først fikk jeg det flere ganger daglig men nå batre en maks 2 å d er mye mindre vondt:)Men er det normalt å hovne litt opp der nede,at det virkere trangere samtidig som d svir ?Lurer fælt,men jeg vil si jeg får enormt me støtte fra typen,han støtter meg,trøster meg,griner tillåme når jeg sier jeg er redd,han har ett hjerte av gull:) Man hovner litt opp der nede, ja. At det svir kan være en infeksjon eller noe - det _bør_ du snakke med kvalifisert helsepersonell om. Det kan være helt ufarlig, men få det sjekket, okkesom. Det å få barn er en gedigen omveltning i livet. Det er mye hardt arbeid, men også veldig fint. Det er viktig at dere har et godt nettverk rundt dere som kan støtte dere og avlaste dere innimellom. Jeg ønsker dere lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234493-gravid-utenfor-livmoren-kansje/#findComment-1792884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...... normalt-gravid Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Sikker på at du har lest under rette emnet ? Høres mer ut som om du har lest om hvilken symtomer du får som gravid. Graviditet utenfor livmoren gir enorme smerter, kan bli rimelig alvorlig hvis du klarer å gå for lenge med det. Somsagt, du høres bare ut som om du har vanlige graviditetssymtomer, ikke noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234493-gravid-utenfor-livmoren-kansje/#findComment-1792887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karate16 Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Man hovner litt opp der nede, ja. At det svir kan være en infeksjon eller noe - det _bør_ du snakke med kvalifisert helsepersonell om. Det kan være helt ufarlig, men få det sjekket, okkesom. Det å få barn er en gedigen omveltning i livet. Det er mye hardt arbeid, men også veldig fint. Det er viktig at dere har et godt nettverk rundt dere som kan støtte dere og avlaste dere innimellom. Jeg ønsker dere lykke til! Jeg lurer på om at vist Typen min går på en antibiotika medisin åre rundt(abboticin)for å forebygge acne!Kan fostere som utvikler seg inni meg ha påvirkning av dette:Spåvirke cellene hans?Glad vist du kunne svart=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234493-gravid-utenfor-livmoren-kansje/#findComment-1795424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skybekke Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg lurer på om at vist Typen min går på en antibiotika medisin åre rundt(abboticin)for å forebygge acne!Kan fostere som utvikler seg inni meg ha påvirkning av dette:Spåvirke cellene hans?Glad vist du kunne svart=) Det er nok ingen fare med det antibiotika greiene iallefall. Hvis du har kløe i underlivet kan det være sopp. Da kan du og ha tykk hvit utflod. Du er mer utsatt for sopp i graviditeten. du kan kjøpe canesten reseptfritt på apotek. Snakk med helsesøster om graviditeten du. Hun har taushetsplikt og kan svare deg på det du lurer på. Lykke til. Håper det går bra for deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/234493-gravid-utenfor-livmoren-kansje/#findComment-1805751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.