Gå til innhold

hva setter nordmenn pris på som gave fra amerikanere?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

En fyr på et amerikansk forum jeg er på, har spurt meg om hva nordmenn setter pris på som gave fra amerikanerne siden han skal til Norge og skal bo hos noen bekjente under oppholdet.Han kan ikke ta med seg noe som er tungt, eller som kan knuses.

jeg kan ikke komme på noe spesifikt akkurat nå.

Har dere noen ideer til ting som vi ikke får tak i i Norge men som er gjevt å få fra USA?

Videoannonse
Annonse
Gjest trultemor26
Skrevet

Tja.. den første tanken som slår meg er godteri! Artig med nytt og ukjent godteri fra et ukjent land. Gjerne noe som er typisk amerikansk, sånn som Freia Melkesjokolade og kvikk lunsj er for Norge.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det kan være veldig koselig å få en bok med bilder fra den staten de bor i, evt. flere stater. Mye flott natur i Amerika... Og særegen kultur, sammenlignet med Europa.

Kanskje man kan si at det er en oppbrukt idé, men hvis man ikke kjenner geografien og kulturen veldig godt fra før kan det absolutt være berikende.

Mulig det er en tung gave - men det spørs jo også helt på tjukkelsen.

Evt: Hvis han vet om en musikk-genre de liker, kan han jo prøve å finne noe musikk som ikke er utgitt i Europa. Alltid spennende å oppdage nye artister/ band.

Eller hvis de har sans for humor, kan det være artig med Looney toones-effekter...? (...men da må de kanskje være av den barnslige typen, altså...)

Hva med Cubanske sigarer? Eller en lokal type sprit? (i så fall gjør oppmerksom på kvoten.) Eller gamle, historiske mynter? (hvis de er historisk interesserte, da.)

Skrevet

Det kan være veldig koselig å få en bok med bilder fra den staten de bor i, evt. flere stater. Mye flott natur i Amerika... Og særegen kultur, sammenlignet med Europa.

Kanskje man kan si at det er en oppbrukt idé, men hvis man ikke kjenner geografien og kulturen veldig godt fra før kan det absolutt være berikende.

Mulig det er en tung gave - men det spørs jo også helt på tjukkelsen.

Evt: Hvis han vet om en musikk-genre de liker, kan han jo prøve å finne noe musikk som ikke er utgitt i Europa. Alltid spennende å oppdage nye artister/ band.

Eller hvis de har sans for humor, kan det være artig med Looney toones-effekter...? (...men da må de kanskje være av den barnslige typen, altså...)

Hva med Cubanske sigarer? Eller en lokal type sprit? (i så fall gjør oppmerksom på kvoten.) Eller gamle, historiske mynter? (hvis de er historisk interesserte, da.)

Cubanske sigarer er nok det aller siste du får tak i i USA :)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Cubanske sigarer er nok det aller siste du får tak i i USA :)

Oops... Jeg tenkte liksom at det var en del av USA, jeg da...

he-he... (flirer litt beskjemmet...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...