trondemann Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Hei! Jeg er en mann som bor sammen med en kvinne. Vi har bodd sammen snart ett år. Vi var sammen ett år før vi flyttet sammen, og vårt sexliv var helt på topp. Etter at vi flyttet sammen, tok det ikke lang tid før hun mistet lysten på meg. Jeg aner ikke hvorfor, og hun kan selv ikke forklare. Jeg er ganske så frustrert nå, og begynner å lure på hva galt det er med meg. Samtidig ønsker jeg ikke å se mitt liv i mange år fremover være uten sex. Utroskap er utenkelig for meg. Så følgene kan være at jeg må bryte vårt forhold. Jeg trodde at ting kunne løse seg etterhvert, og jeg har prøvd å støtte henne. Og jeg har vært tålmodig, men etter snart ett år uten intim kontakt så begynner jeg å miste troen på at noe skal bli bra. Jeg har også sagt meg villig til å stille opp på en form for profesjonell hjelp, men hun sier hun har sjekket og at det er minst ett års venteliste for å få slik hjelp. Jeg elsker henne fortsatt, og hvis vi kan begynne å få intim kontakt igjen, er det henne jeg vil tilbringe tiden min sammen med. Men jeg orker ikke tanken på at slik vi lever nå skal være standarden i årene fremover. Hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lureri Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Vanskelig å svare på et slikt spørsmål, for det kan være så mange årsaker. Jeg vet jo ikke om det er noe ho tenker på som gjør at ho ikke vil ha sex. Har man store problemer (type økonomie, for eksempel) er kanskje ikke lysten den største. Så er det jo de vanlige spørsmålene man stiller i en slik situasjon: Har hun begynt på p-piller? De skal jo kunne dempe sexlysten. Du sier dere hadde et godt sexliv før dere flyttet sammen. Kanskje dere nå har blitt en vane for hverandre. Ikke misforstå meg - vane er ikke det samme som kjedelig. Men kanskje det før var litt mer spenning når man ikke så hverandre hele tiden. Vet ikke hvordan bosituasjon dere hadde da, og hvor gamle dere er. Men om dere er i den alderen at dere måtte vente til foreldre var ute av huset, eller ha sex så stille som mulig. Det kan være at nå bor dere sammen og kan gjøre det når dere vil, og da kan det miste litt spenning. Vet om par som har hatt det som dere, flyttet fra hverandre - og fått tilbake det gode sexlivet. Selv om det er litt drastisk, for problemet er jo på en måte ikke borte. Man vil jo gjerne bo sammen igjen en gang. Men ikke svikt henne i en slik situasjon, for det er sikkert ikke lett for henne heller. Prøv å være fornøyd med å bare holde rundt hverandre en stund, til det enten løsner seg eller dere får bedre hjelp enn det jeg kan presentere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-99139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mann36 Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Min kone var sjelden kåt, og hadde som regel ikke lyst når jeg spurte. Etter noen år gikk det opp for henne at det går fint å ha sex uten å være opphisset på forhånd, lysten kom undervegs i forspillet. Hun liker sex og det er godt for henne når vi først er i gang, men det er å komme i gang som er vanskelig. Hun er mye mer avslappet til dette nå, og er med på leken og blir kåt etterhvert. De gangene hun ikke blir særlig kåt, har hun det allikevel fint, med masse kjærlighet, nærhet, ømhet m.m. Kanskje hun kan være villig til å prøve dette en periode? Eller kjenner hun motvilje mot sex? Da vil det sikkert ikke dette forslaget funke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-99150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trondemann Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Vanskelig å svare på et slikt spørsmål, for det kan være så mange årsaker. Jeg vet jo ikke om det er noe ho tenker på som gjør at ho ikke vil ha sex. Har man store problemer (type økonomie, for eksempel) er kanskje ikke lysten den største. Så er det jo de vanlige spørsmålene man stiller i en slik situasjon: Har hun begynt på p-piller? De skal jo kunne dempe sexlysten. Du sier dere hadde et godt sexliv før dere flyttet sammen. Kanskje dere nå har blitt en vane for hverandre. Ikke misforstå meg - vane er ikke det samme som kjedelig. Men kanskje det før var litt mer spenning når man ikke så hverandre hele tiden. Vet ikke hvordan bosituasjon dere hadde da, og hvor gamle dere er. Men om dere er i den alderen at dere måtte vente til foreldre var ute av huset, eller ha sex så stille som mulig. Det kan være at nå bor dere sammen og kan gjøre det når dere vil, og da kan det miste litt spenning. Vet om par som har hatt det som dere, flyttet fra hverandre - og fått tilbake det gode sexlivet. Selv om det er litt drastisk, for problemet er jo på en måte ikke borte. Man vil jo gjerne bo sammen igjen en gang. Men ikke svikt henne i en slik situasjon, for det er sikkert ikke lett for henne heller. Prøv å være fornøyd med å bare holde rundt hverandre en stund, til det enten løsner seg eller dere får bedre hjelp enn det jeg kan presentere. Takk for svar. Vi er begge i begynnelsen av tredveårene, og hun har brukt p-piller i lang tid, også dengang det fungerte bra for oss. Og jeg vet at hun i en periode også har kuttet ut p-pillen, over flere måneder. Så jeg tror ikke det er grunnen. Men, takk for forslag til forklaring likevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-99156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trondemann Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Min kone var sjelden kåt, og hadde som regel ikke lyst når jeg spurte. Etter noen år gikk det opp for henne at det går fint å ha sex uten å være opphisset på forhånd, lysten kom undervegs i forspillet. Hun liker sex og det er godt for henne når vi først er i gang, men det er å komme i gang som er vanskelig. Hun er mye mer avslappet til dette nå, og er med på leken og blir kåt etterhvert. De gangene hun ikke blir særlig kåt, har hun det allikevel fint, med masse kjærlighet, nærhet, ømhet m.m. Kanskje hun kan være villig til å prøve dette en periode? Eller kjenner hun motvilje mot sex? Da vil det sikkert ikke dette forslaget funke. Takk for svar. Problemet er at hun ikke engang deler seng med meg, men har eget rom. Så jeg får aldri sjansen til å berøre henne overhodet. Årsaken til det er at jeg snorker (og det kan jeg forstå), men ikke at hun aldri i det minste kan ligge ved siden av meg før vi skal sove. Bare for å holde rundt hverandre eller prate. Jeg tror ikke at min snorking er årsak til dette problemet, og at en evt operasjon løser alt på det intime planet også. Men også det er jeg villig til å prøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-99157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Hva med å ta henne med ut på en god gammeldags "date"? Ring henne en dag og spør om hun har lyst til å være med deg ut. Kjør full pakke med blomster og middag. Kos med henen i massevis, overøs henne med komplinmenter og alt det der. Finn dere et gatehjørne til å stå å kline på en stund. Inne i leiligheten må du bare kose med henne så mye du kan, forfør henne som om det var første gang. Etter en times kosing er sikkert hun og blitt med på moroa, Så er det jo bare å kjøre på, hvisk i øret hennes hvor lyst du har på henne, hva du har lyst til å gjøre med henne osv. Nesten som en fjortisdate... Det pleier å fungere i nye forhold, så kanhende det kan fungere igjen... Det er verdt et forsøk. Bruk mer tid sammen på å være bare dere. Kvalitetstid som det heter.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-99202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest teev Skrevet 29. mars 2001 Del Skrevet 29. mars 2001 Jeg hadde det slik en periode for noen år siden med min mann. Vi hadde det godt men jeg var bestandig sliten og vi slet med økonomi, huset skulle bestandig vaskes, det var bestandig ting jeg måtte gjøre, klær å vaske, tung jobb osv. Når jeg er sliten og har mye å tenke på, mye jeg burde ha gjort så har jeg ikke lyst på sex. Kanskje dere bare er kommet inn i en ond sirkel - når min mann "maste" på meg eller nevnte det så fikk jeg helt sperre og enda mindre lyst - følte som om jeg var oppe til eksamen hver gang han tok i meg...." får hun lyst nå - klarer hun det?" Tils lutt ble vi enige om at vi ikke under noen omstendigheter skulle ha sex før om en måned men at vi skulle kose masse(kyssing og klemming men ikke mer), massere hverandre, ligge naken under teppet og se på TV. Først irriterte det meg at sambo gikk rundt /lå ved siden av meg å var kåt men han gikk aldri videre eller indirekte presset meg og når det var gått et par uker var jeg bare SÅ klar for sex. Tror det er viktig å kose masse men gjøre det helt klart for henne at det blir ikke noe sex før HUN tar initiativ til det - men at du gjerne vil være nær henne. Dvs ikke tenk engang på å røre pupper og trekant før hun ber deg om det eller før hun rører deg. Men ta masse på armer , rygg, mage og legger og lår. (hvorfor glemmer mannfolk at vi har noe nedenfor trekanten?) Små hverdagslige overraskelser hjelper også på lyst/humør. At du har vasket huset UTEN at hun har bedt deg om det. At du feks rydder og skifter på senga og setter inn et duftlys og kanskje kjøper henne en bok. Det er så mange småting man kan gjøre for å vise partneren at man setter pris på h*n - og det trenger ikke koste penger - det er ikke det det dreiser seg om- men om å bli sett og verdsatt. Dette ble muligens FRYKTELIG rotete og jeg skrev meg på en måte helt bort her :-) Håper du får noe ut av dette og at det ordner seg - lykke til! Og husk (selv om du sa det selv) utroskap løser ikke noe! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-99279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondemann Skrevet 30. mars 2001 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2001 Jeg hadde det slik en periode for noen år siden med min mann. Vi hadde det godt men jeg var bestandig sliten og vi slet med økonomi, huset skulle bestandig vaskes, det var bestandig ting jeg måtte gjøre, klær å vaske, tung jobb osv. Når jeg er sliten og har mye å tenke på, mye jeg burde ha gjort så har jeg ikke lyst på sex. Kanskje dere bare er kommet inn i en ond sirkel - når min mann "maste" på meg eller nevnte det så fikk jeg helt sperre og enda mindre lyst - følte som om jeg var oppe til eksamen hver gang han tok i meg...." får hun lyst nå - klarer hun det?" Tils lutt ble vi enige om at vi ikke under noen omstendigheter skulle ha sex før om en måned men at vi skulle kose masse(kyssing og klemming men ikke mer), massere hverandre, ligge naken under teppet og se på TV. Først irriterte det meg at sambo gikk rundt /lå ved siden av meg å var kåt men han gikk aldri videre eller indirekte presset meg og når det var gått et par uker var jeg bare SÅ klar for sex. Tror det er viktig å kose masse men gjøre det helt klart for henne at det blir ikke noe sex før HUN tar initiativ til det - men at du gjerne vil være nær henne. Dvs ikke tenk engang på å røre pupper og trekant før hun ber deg om det eller før hun rører deg. Men ta masse på armer , rygg, mage og legger og lår. (hvorfor glemmer mannfolk at vi har noe nedenfor trekanten?) Små hverdagslige overraskelser hjelper også på lyst/humør. At du har vasket huset UTEN at hun har bedt deg om det. At du feks rydder og skifter på senga og setter inn et duftlys og kanskje kjøper henne en bok. Det er så mange småting man kan gjøre for å vise partneren at man setter pris på h*n - og det trenger ikke koste penger - det er ikke det det dreiser seg om- men om å bli sett og verdsatt. Dette ble muligens FRYKTELIG rotete og jeg skrev meg på en måte helt bort her :-) Håper du får noe ut av dette og at det ordner seg - lykke til! Og husk (selv om du sa det selv) utroskap løser ikke noe! Hei, og takk for svar! Det er på en måte "betryggende" å vite at en ikke er alene om å ha opplevd dette. Men hvis mulig, vil jeg gjerne stille ett spm tilbake til deg. Den tiden du ikke hadde lyst, gjaldt det bare din mann? Eller hadde du overhodet ikke seksuelle fantasier i det hele tatt? Ingen selv-tilfredsstillelse eller fantasier om andre menn? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-99390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest teev Skrevet 30. mars 2001 Del Skrevet 30. mars 2001 Hei, og takk for svar! Det er på en måte "betryggende" å vite at en ikke er alene om å ha opplevd dette. Men hvis mulig, vil jeg gjerne stille ett spm tilbake til deg. Den tiden du ikke hadde lyst, gjaldt det bare din mann? Eller hadde du overhodet ikke seksuelle fantasier i det hele tatt? Ingen selv-tilfredsstillelse eller fantasier om andre menn? Jo jeg hadde lyst, men bare alene for å si det sånn :-) Det var ingen andre som interesserte meg eller som jeg svermet for. Nei dere er ikke alene om å være i en sånn situasjon - har et vennepar (jeg og hun kan snakke om alt mulig) og de var i en lignende situasjon og det var "fullstendig tørke" :-) i månedsvis. De dro på ferie og da fant de tilbake til hverandre og ble bestekompiser igjen (og sexen ble bedre enn noen gang) Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-99405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. mars 2001 Del Skrevet 31. mars 2001 Jeg er spent på BG sitt svar. Jeg har vondt for å tro at hun elsker deg. Det er ikke kun sex hun avstår fra. Hun ligger på eget rom, og hun vil ikke ha noen form for fysisk kontakt. Kan hun elske deg da? Finnes det kjærlighet uten begjær? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-99605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondemann Skrevet 1. april 2001 Forfatter Del Skrevet 1. april 2001 Jeg er spent på BG sitt svar. Jeg har vondt for å tro at hun elsker deg. Det er ikke kun sex hun avstår fra. Hun ligger på eget rom, og hun vil ikke ha noen form for fysisk kontakt. Kan hun elske deg da? Finnes det kjærlighet uten begjær? Hei, og takk for svar! Jeg har stilt meg det samme spørsmålet om igjen og om igjen, og når jeg spør henne, svarer hun ubetinget JA, at hun elsker meg. Hvis hun IKKE elsker meg, hva er da motivet for at hun blir? Hvorfor ikke da si at hun vil ut og bort? Jeg har overhodet ingen lyst å bo sammen med ei som ikke elsker meg. Orker ikke bo sammen med noen av praktiske årsaker. Ikke trenger jeg det - økonomisk sett heller. Jeg har lyst å stille et ultimatum, men samtidig vet jeg ikke om det er rette veien å gå. Eller å gi henne ennå mer tid. Og hvor lenge? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-99768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 Hei, og takk for svar! Jeg har stilt meg det samme spørsmålet om igjen og om igjen, og når jeg spør henne, svarer hun ubetinget JA, at hun elsker meg. Hvis hun IKKE elsker meg, hva er da motivet for at hun blir? Hvorfor ikke da si at hun vil ut og bort? Jeg har overhodet ingen lyst å bo sammen med ei som ikke elsker meg. Orker ikke bo sammen med noen av praktiske årsaker. Ikke trenger jeg det - økonomisk sett heller. Jeg har lyst å stille et ultimatum, men samtidig vet jeg ikke om det er rette veien å gå. Eller å gi henne ennå mer tid. Og hvor lenge? Noen (kvinner?) har en annen forståelse av ordet elske (en partner av motsatt kjønn)enn det vi andre vanligvis forstår med ordet. De legger det samme i begrepet elske som når en elsker sitt barn, sine foreldre eller sine søsken. Dette er ofte umodne personer med avhengige trekk. De blir fordi de ikke tør gå, eller fordi de tror dette er å elske. Du kan kanskje ta dette opp med henne. Spør henne om hun ser noen forskjell på å elske deg som mann og det å elske sine barn, foreldre eller søsken. Kanskje hun helst vil at du skal være storebroren hennes? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-99809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Takk for svar. Vi er begge i begynnelsen av tredveårene, og hun har brukt p-piller i lang tid, også dengang det fungerte bra for oss. Og jeg vet at hun i en periode også har kuttet ut p-pillen, over flere måneder. Så jeg tror ikke det er grunnen. Men, takk for forslag til forklaring likevel. Kanskje hun innerst inne er lespisk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23452-hun-elsker-meg-men-har-ikke-lyst-p%C3%A5-meg/#findComment-107702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.