Gå til innhold

Ostekake - haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har laget ostekake. Hadde lyst til å pynte litt på den, for de hadde ikke noen frukter på rimi som så bra ut. Fant en pakke gele i skapet. Kaken er laget med mandarin ost og sitron gele. Er det da litt uheldig å bruke markjordbær i et tynt lag oppe på toppen? Krasjer det veldig?

Har forresten laget kaken med maryland cookies, syntes det ble veldig smørete og fett. Tror dere det blir bedre når den er kald?

Takk for evt. svar...

Videoannonse
Annonse
Gjest togli
Skrevet

Jeg bruker alltid mandarin/ananasost og sitrongele inni kaka. Oppå varierer jeg med markjordbær eller bringebærgele. Kjempegodt det!

Det andre spørsmålet ditt kan jeg desverre ikke svare på...

Skrevet

Jeg bruker alltid mandarin/ananasost og sitrongele inni kaka. Oppå varierer jeg med markjordbær eller bringebærgele. Kjempegodt det!

Du svarte mer enn nok! Tusen takk. Har tyvsmakt på bunnen så pent at ingen kan se det. Den er altfor full av smør. Skulle hatt mindre smør og mer kjeks. Men resten er nydelig. Er ikke så glad i disse sweat meal eller digestive kjeksene så den med sjokoladebiter fristet mer... Altså bare mindre smør.

Da går jeg får et lite lag markjordbær!

Skrevet

Forresten, halverer du vannmengden på toppen?

Skrevet

Jeg gjør i alle fall det når jeg lager ostekake.

Jeg foretrekker Bixit-kjeks, har du prøvd med den?

Gjest togli
Skrevet

Jeg husker ikke helt om jeg halverer vannmengden, men jeg har iallefall mye mindre vann enn det som står på pakken!

Kaka blir nok god :-)

Skrevet

Du svarte mer enn nok! Tusen takk. Har tyvsmakt på bunnen så pent at ingen kan se det. Den er altfor full av smør. Skulle hatt mindre smør og mer kjeks. Men resten er nydelig. Er ikke så glad i disse sweat meal eller digestive kjeksene så den med sjokoladebiter fristet mer... Altså bare mindre smør.

Da går jeg får et lite lag markjordbær!

Jeg bruker Bixit-kjeks i bunnen, søte havrekjeks. Og et par teskjeer kanel.

Og jeg lager verdens beste ostekake, asså!! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...