Gå til innhold

deoderant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den rosa Snoopy deodranten fra Hennes&Mauritz faktisk... Lukter godt:)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hatsumomo

8

• flisa

2

• meg__123!

2

• Idéfix

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Betyr det at du dusjer bare 2 ganger i uka - eller holder det seg gjennom dusjinga.

Du smører det på før du legger deg. Så tørker det inn temmelig raskt.

Så vasker du det av om morningen med såpe.

Jeg dusjer om kvelden så da smører jeg det på etter dusjen.

Og tørker lett av om morningen.

Skrevet

Den rosa Snoopy deodranten fra Hennes&Mauritz faktisk... Lukter godt:)

Palmolive er også bra

Skrevet

Apoteket ja, heter aluminimklorid.

Veldig drøy i bruk, ihvertfall hos meg da.

Om det er skadelig? Hmm det vet jeg ikke, men står jo bruksanvisning osv.

Det stopper vel porene eller noe, men svetten kommer ut andre steder på kroppen.

Jeg har brukt det i 6-7 år, og ikke merket noe uvanlig for å si det slik :)

Jeg trener hardt, og likevel er jeg helt tørr under armene, når jeg bruker aluminiumklorid. Begynte bruke den fordi jeg alltid får svetteflekker under armene på genseren, og må ha svart genser, nå kan jeg ha lys genser, hvilken som helst genser jeg vil.

men svetten kommer på ut på magen!! Rett under brystet liksom. Men dette ser jeg kun når jeg trener hardt, ikke i det daglige, da slipper jeg bare den svetteflekken under armen i lys genser... :)

Så du dør ikke av innestengt svette, svetten greier komme ut likevel.

Skrevet

Det heter deOdOrant - da *host*

Jeg syns ikke de har noen gode lenger -før i tiden var det jo hyllemeter på hyllemeter - nå er det bare sånne treige 24 hour og sånt tull.

Ikke sexy akkurat

Jeg sniker meg til å bruke ungenes Date.

Gjest Aina E
Skrevet

DER er jeg kresen, der. Jeg bruker ikke noe annet enn "Ever Shield" fra Forever Living Products.

Den er uten aluminium og i stedet for å stoppe til porene og forhindre at svettelukta kommer ut, så dreper den bakteriene og gjør at det ikke stinker.

En teori:

I armhulen er det tynn hud, mange porer og kjertler. Dvs. et lettopptakelig sted for avfallstoffer. Hvorfor fylle på med tungmetaller på et sånt sted? Brystkreft starter gjerne nærmest armhulen. Jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men det hadde vært interessant om det var gjort noen studier på dette.

Her er to utfordringer:

1: Prøv å finne en deodorant UTEN aluminiumsrester i.

2: Om du finner en, prøv å få den til å fungere...

Gjest Personifica
Skrevet

Jeg er ikke allergisk mot noe, men av en eller annen grunn reagerer jeg på enkelte deodoranter. For tiden bruker jeg sønnen min sin Puma stick. Det er den beste deodoranten jeg noensinne har brukt. Lukter ikke svette av meg uansett. Men jeg lukter mann da...

bugge -jenta
Skrevet

Jeg brukte lenge Biotherm, men ble allergisk etter flere års bruk. men den er god. Nå veksler jeg mellom Arden og Clarins. Førstnevnte foretrekker jeg for tiden.

hare1365380455
Skrevet

Palmolive eller sterilan. Eller en uten parfyme.

Skrevet

DER er jeg kresen, der. Jeg bruker ikke noe annet enn "Ever Shield" fra Forever Living Products.

Den er uten aluminium og i stedet for å stoppe til porene og forhindre at svettelukta kommer ut, så dreper den bakteriene og gjør at det ikke stinker.

En teori:

I armhulen er det tynn hud, mange porer og kjertler. Dvs. et lettopptakelig sted for avfallstoffer. Hvorfor fylle på med tungmetaller på et sånt sted? Brystkreft starter gjerne nærmest armhulen. Jeg vet ikke om det har noen sammenheng, men det hadde vært interessant om det var gjort noen studier på dette.

Her er to utfordringer:

Det HAR vært studier om sammenhengen mellom deodorantbruk og brystkreft.

Deodorant ble frikjent :)

Skrevet

En teori:

Her er to utfordringer:

http://www.mozon.no/hud_og_h_r/andre_saker/bruk_deodorant

Skrevet

Jeg bruker deostift i samme merke som parfymen jeg bruker. Jeg får kløe under armene av roll-on fra butikken.

Gjest Denne MÅ du prøve
Skrevet

Jeg har brukt forskjellige deodoranter og ingen fungerte skikkelig, men så prøvde jeg Vichy som en får kjøpt på apoteket. Det er absolutt ingen tvil. Den er den beste! Jeg svetter aldri under armene lenger. Den er ekstremt god.

Skrevet

Ok, dette må jeg undersøke :)

Vær forberedt på å måtte stå opp midt på natta for å vaske deg under armene - den kan klø noe helt forjævlig. Prøvde den en periode i tenårene, men måtte bare gi opp. Det klødde så jeg ikke fikk sove.

Men Hatsumomo sier ikke noe om det, så kanskje det bare var meg.. :-)

Gjest Nei takk!
Skrevet

Jeg har brukt forskjellige deodoranter og ingen fungerte skikkelig, men så prøvde jeg Vichy som en får kjøpt på apoteket. Det er absolutt ingen tvil. Den er den beste! Jeg svetter aldri under armene lenger. Den er ekstremt god.

MAn skal da svette, skille ut asvfallsstoffer og varme. Slikt stoppende øker vel brystkreftfaren mener jeg å ha lest.

Skrevet

MAn skal da svette, skille ut asvfallsstoffer og varme. Slikt stoppende øker vel brystkreftfaren mener jeg å ha lest.

Såvidt jeg har lest har man ikke klart å påvise noen sammenheng mellom brystkreft og deodorantbruk.

Gjest trultemor26
Skrevet

Vær forberedt på å måtte stå opp midt på natta for å vaske deg under armene - den kan klø noe helt forjævlig. Prøvde den en periode i tenårene, men måtte bare gi opp. Det klødde så jeg ikke fikk sove.

Jeg har også prøvd den, og det svir og klør noe helt for j..!!! Men jeg syntes det var verdt det. Heller et par søvnløse netter i uka enn svetteringer under arma.

Har ikke brukt den på en stund nå, for det er jo ganske sterke saker, så jeg har ikke villet bruke den når jeg er gravid og ammer.

Skrevet

Jeg er også godt fornøyd med den. Den er ikke så klissete som mange andre er. Og så får jeg ikke eksem av den, det er en fordel :-)

Skrevet

Nei det verken klør eller svir hos meg.

Eller,hvis jeg nettopp har barbert armhulene, og tar det på. Da svir det en liten stund.

Men ellers ikke. Kanskje har brukt det så lenge at jeg ikke reagerer noe særlig på det?

Skrevet

Hvordan kan det øke kreftfaren? Man stopper jo ikke svetten, den går jo ut andre steder på kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...