Gå til innhold

Fortelle venninne om typens flørt med andre?

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelig ja
Skrevet

Du har en pakt, og så fortalte du det ikke? Hva om hun får greie på det senere da?

Jeg vet .... men jeg blei for feig .... dette er nå ca 10 år siden, hun har aldri fått greie på det, og mannen hennes har så langt vi vet holdt seg på matta ....

Så egentlig i dette tilfellet så sparte jeg henne allikevel kanskje for en vond tid .....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forholdet blir jo ikke skadet om det bare er sladder? De greier da vel å snakke med hverandre om det?

Selvsagt kan et forhold bli skadet av sladder.

Gjest vanskelig dilemma
Skrevet

Venninneforholdet blir skadet om man farer med sladder om slikt.

Vet ikke om jeg kan kalle det sladder akkurat. JEG har jo ikke sett eller opplevd det, men ei venninne av meg kom og fortalte at han hadde prøvd seg på hennes venninne. Hadde pågått over lang tid, og hun overlot til meg om jeg ville fortelle det. Skulle ønske hun hadde latt være å si noe til meg!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis jeg var den forsmådde ville jeg satt pris på at du fortalte meg det.

Men jeg vet ikke hva jeg ville gjort selv. Det avhenger av hva som hadde skjedd, kompisen - hvordan han så på den slags, og uansett ville jeg nok forsøkt å ta det opp med jenta først - forutsatt at jeg kjente henne godt - og det gjør man jo gjerne.

Jeg ville sett an situasjonen. Folk reagerer jo så ulikt. Jeg skulle også vært sikker i min sak. Du begynner ikke å våse om noe sånt hvis du baserer dine antakelser på sladder.

Gjest Settlers
Skrevet

Tja... Skal man fortelle videre rykter.. eller burde man fortelle videre det man VET`?

Tenk om jeg hadde skadet forholdet deres, uten at det var noen grunn til det?

Du skriver at mannen til venninnen din er notorisk utro. Er dette noe venninnen din også vet da? Hvis han er notorisk utro, så er det vel stor sjanse for at det ikke er løse rykter denne gangen heller..

Skrevet

Vet ikke om jeg kan kalle det sladder akkurat. JEG har jo ikke sett eller opplevd det, men ei venninne av meg kom og fortalte at han hadde prøvd seg på hennes venninne. Hadde pågått over lang tid, og hun overlot til meg om jeg ville fortelle det. Skulle ønske hun hadde latt være å si noe til meg!

Det er sladder. Det kan godt være sant, men din venninnes venninne kan også være en person som det skal lite til før at hun føler at noen prøver seg på henne. Det kan ikke du vurdere, siden du ikke var der og ikke vet hva som ble sagt.

Gjest jeg hadde sagt det
Skrevet

Tja... Skal man fortelle videre rykter.. eller burde man fortelle videre det man VET`?

Tenk om jeg hadde skadet forholdet deres, uten at det var noen grunn til det?

Ryktene kommer jo fra et sted .... det er sjeldent det er vitner til utroskapen .... hva tror du skjer med vennskapet deres om det nå kommer ut at han har vært notorisk utro, og hun får greie på at du har visst det ?

Ikke noen venninne du da akkurat i mine øyne.

Angelica :o)
Skrevet

Ryktene kommer jo fra et sted .... det er sjeldent det er vitner til utroskapen .... hva tror du skjer med vennskapet deres om det nå kommer ut at han har vært notorisk utro, og hun får greie på at du har visst det ?

"Ryktene kommer jo fra et sted "

En fjør kan lett bli ti høns, eller noe sånt..

Jeg har selv opplevd å få høre at jeg hadde både ligget med en kar og vi hadde rotet ute flere helger, enda vi bare pratet sammen på et nachspiel. Men da bodde jeg i en mindre by...

Gjest sandex
Skrevet

Nei, er egentlig helt enig! - men snakket med en av mine veninner som er den næreste til hun dette gjelder.. Ho gav grei beskjed om at det er utenkelig at han er utro... og at det nok var bare rykter..

Men jeg har hørt nok til at JEG er overbevist.. Men hva skjer om jeg forteller dette til henne, og resten av vennegjengen var mot å fortelle det.. Da kan han/og de andre overbevise henne om atdet nok er rykter.. Og da blir nok jeg utsøtt :) For - hvordan skal dette bevises?

Skrevet

Jeg fortalte en forhenværende venninne at mannen hennes hadde ei elskerinne på femte året. Hun trodde meg ikke og ble sur. Han ble forøvrig ikke sur men lo fordi han regna med at kona ikke trodde meg uansett.

Morsomt, elskerinna bodde over gata for meg og vi var stadig ute på samme pub alle tre. Han var hos henne hele helga hver uke. Da er du dust hvis du ikke tror det.

Uansett, ved et glipp hadde jeg nok ikke fortalt det, ved lange utenomekteskapelige forhold, hadde jeg nok sagt det etter en stund.

Skrevet

jeg har fortalt venninna mi alt dritt jeg vet om typen hennes (eks nå). Hehe. Men jeg kjenner ei han hadde vært sammen med tidligere og hadde sett hvordan han oppførte seg når hun ikke var tilstede. Han prøvde bl.a. å kysse meg, og kysset vilt på andre. Og jeg kjente ham godt, og visste utrolig godt at han er særdeles flink til å snakke for seg og overbevise... Jeg "advarte" henne før de ble sammen. Og ting jeg fant ut etterhvert fortalte jeg henne. Hun ble alltid lei seg, men var glad for at jeg sa det. Han var mindre glad for det :P

Uansett klarte han alltid å bortforklare alt, og hun gikk på. Men det er slutt mellom dem nå. Heldigvis. Han var utro og ga henne klamydia etterhvert....

Gjest sigdis
Skrevet

Opplevd det der med 2 forskjellige venninner.

Første gang sa jeg ingenting, hun fant det ut til slutt, og fant også ut at jeg hadde visst det. Hun ble kjempelei seg, og vi ble uvenner en stund pga det. Kunne visst ikke stole på meg, selv om jeg forklarte at det var for å skåne henne.

Neste gang jeg hadde det problemet trodde jeg at jeg hadde lært av første gang, og bestemte meg for å si det med en gang. Venninna mi ble sur og nekta å tro noe sånt om typen sin.

Jeg tror at sånne ting er best å ikke vite :) Blir galt uansett!!

Skrevet

Har heldigvis aldri befunnet meg i en slik situasjon.

Heldigvis, fordi: Uansett hva man velger å gjøre, så blir det galt.

Forteller man, vil man i de aller fleste tilfeller ikke bli trod på.

Forteller man ikke, vil man bli anklaget for ikke å være til å stole på.

Så noe konkret råd i en slik situasjon er vanskelig å gi. Det blir som å velge mellom pest og kolera - ingen av alternativene er spesielt attraktive.

Skrevet

Jeg ville selvsagt satt pris på å få høre det. men det må være sikkert da, ikke bare noe du har hørt av noen som har hørt av noen, kanskje liksom.

Gode venner sier fra om sånt, så man selv kan finne ut hvor en står i forholdet. Det er jo alltid den bedratte som får vite det sist og da ser man jo hvor dårlige venner man har om de ikke har sagt noe...

Det er vel ikke SÅ ofte man ser utroskap med egne øyne, med mindre man er med på leken selv.. Hører man noe fra en relativt pålitelig kilde, syns jeg man kan skal fra, men med forbehold at dette kun er rykter, ikke noe annet. Så får det bli opp til ekteparet å finne ut av hva som skal skje.

Skrevet

Du kunne godt fortalt meg det, men det er ingenting jeg ikke er klar over. Hehe.

Selv har jeg også truffet de samme folkene om igjen og om igjen, men det har aldri blitt noe mer enn fylleflørting av den grunn.

Men selvfølgelig, dersom du mente at typen min faktisk hadde et forhold på si, ut over fylleflørt, så ville jeg gjerne visst om det - ja.

Gjest Vanskelig dilemma
Skrevet

Du kunne godt fortalt meg det, men det er ingenting jeg ikke er klar over. Hehe.

Selv har jeg også truffet de samme folkene om igjen og om igjen, men det har aldri blitt noe mer enn fylleflørting av den grunn.

Men selvfølgelig, dersom du mente at typen min faktisk hadde et forhold på si, ut over fylleflørt, så ville jeg gjerne visst om det - ja.

Det var vel fylleflørt første kvelden, ettersom jeg forsto. Det kan tilgis. Om det blir en fylleflørt tiul (ikke planlagt selvfølgelig) med samme person, så, skitt au, en tilgir. Men hanher har aktivt sendt tekstmeldinger over langt tid for å forsøke å 'få til noe', og han har også underslått at han har dame.

Jaja, har ikke sagt noe enda. Får kanskje manne meg opp.

Skrevet

Det var vel fylleflørt første kvelden, ettersom jeg forsto. Det kan tilgis. Om det blir en fylleflørt tiul (ikke planlagt selvfølgelig) med samme person, så, skitt au, en tilgir. Men hanher har aktivt sendt tekstmeldinger over langt tid for å forsøke å 'få til noe', og han har også underslått at han har dame.

Jaja, har ikke sagt noe enda. Får kanskje manne meg opp.

Da tror jeg at jeg gjerne ville hørt det.

Kan hende jeg hadde blitt småsur og forsvart typen min, men det er nok mest en beskyttelsesreaksjon. Går fort over, og så flytter surheten seg til rett person.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...