Gå til innhold

Selvbruningskrem, hjelp...

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve meg på leggene...

Men skal den smøres på foten og, under tærne og foten?? Vil det ikke bli gult på den tørre huden på helen?

Gode tips til fint resultat ønskes, gjerne step-by-step:o)

Har aldri gjort dette før jeg...

Videoannonse
Annonse
Gjest jevnt og pent
Skrevet

Smør bare der du pleier å bli brun til vanlig.

Tynn ut fra ankelen og ned mot føttene så blir det penere overgang.

Gjest brun og blid
Skrevet

Skal bare smørs der hvor du ville fått farge ellers, dvs ikke på forsålen og mllom tærne og slikt. Men vær veldig forsiktig på foten, for det kan lett bli skjoldete.

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Smør bare der du pleier å bli brun til vanlig.

Tynn ut fra ankelen og ned mot føttene så blir det penere overgang.

Blir man brun "gjennom" dette?

Må jeg bruke solkrem utenpå? Eller kan jeg ikke det, kanskje det ødelegger effekten??

Hvordan går det bort? Litt og litt, eller vil det "flasse" av?

Nå er jeg spentt altså, blir aldri brun på bena jeg føler jeg... Så hvis dette blir bra blir jeg glad:o)

Skrevet

Må jeg bruke solkrem utenpå? Eller kan jeg ikke det, kanskje det ødelegger effekten??

Nå er jeg spentt altså, blir aldri brun på bena jeg føler jeg... Så hvis dette blir bra blir jeg glad:o)

Peeling er et supert tips for å få gjevn brunfarge!

Peel først, tørk godt og smør med fuktighetskrem - og såå kan du bruke "hjelpekrem"!

Husk at farven kommer litt etterhvert, så ikke pøs på med farge, men da heller en ny runde dagen etter...

Bruk solkrem oppå om du blir lett solbrendt...

Lykke til!

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Peeling er et supert tips for å få gjevn brunfarge!

Peel først, tørk godt og smør med fuktighetskrem - og såå kan du bruke "hjelpekrem"!

Husk at farven kommer litt etterhvert, så ikke pøs på med farge, men da heller en ny runde dagen etter...

Bruk solkrem oppå om du blir lett solbrendt...

Lykke til!

og, kan jeg bruke bodylotion over???

Glemte det først jeg...:o(

Og jeg er vel litt tørr i morgen kanskje?? Kan vel det?

Gjest lurt å bruke hansker
Skrevet

Bruk hansker når du smører på...da slipper du å bli brun inni håndflatene, som gjerne gir inntrykk av skitne hender.

Peel deg gjerne før du har på, for å få jevnere resultat.

Det vil ikke flasse av, men blekes gradvis. Jeg smører meg ca. 2 gr. pr. uke for å holde på fargen.

Jeg kjøpte Natusan fuktighetskrem som også har selvbruningseffekt. Synes den var ganske OK, og kostet ikke mer enn 60-70 kr. Ganske drøy var den også.

Gjest brun og blid
Skrevet

Den brunfargen du får av selvbruningskrem beskytter ikke mot sola. Du må derfor betraktes som "blek" fortsatt når det gjelder solbeskyttelse.

Støtter forslag om peeling og bruk av krem - blir penere resultat da.

Videre anbefaler jeg bodylotion med mild bruningseffekt fremfor "full-styrke-selvbruningskrem", rett og slett fordi det er lettere å få et jevnere og finere resultat. Ulempen er svakere bruning, men fordelen er at du kan smøre oftere, og lukten er mildere.

Hvis du allerede har kjøpt selvbruningskrem kan du bruke den nå, men kanskje følge opp med slik bodylotion.

Husk å vaske hendene veldig godt etter å ha brukt selvbruningskrem! Det er fort gjort å få brune flekker på hender/håndledd.

Lykke til.

Gjest trusemor
Skrevet

Bruk hansker når du smører på...da slipper du å bli brun inni håndflatene, som gjerne gir inntrykk av skitne hender.

Peel deg gjerne før du har på, for å få jevnere resultat.

Det vil ikke flasse av, men blekes gradvis. Jeg smører meg ca. 2 gr. pr. uke for å holde på fargen.

Jeg kjøpte Natusan fuktighetskrem som også har selvbruningseffekt. Synes den var ganske OK, og kostet ikke mer enn 60-70 kr. Ganske drøy var den også.

Også stinker den noe alldeles forferdelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...