Gå til innhold

å måle andre med blikket

Anbefalte innlegg

Gjest mette maria
Skrevet

Bruker dere å måle andre med blikket?

Jeg gjør det aldri selv, men mange har gjort det på meg. F.eks en dag da jeg leverte barnet mitt i barnehagen, så smilte jeg til en av de andre foreldrene som var der. Jeg kjenner ikke henne og hun smilte ikke tilbake. Hun bare så på meg og deretter nedover kroppen mitt. Huff, det var virkelig ubehagelig. Må si hun andre forelderen virket arrogant.

Selv synes jeg at jeg ser helt gjennomsnittlig ut. Jeg har noen kilo for mye, men har ingen komplekser av den grunn. Men jeg begynner jo å lure på hva det er som er galt, siden folk måler meg sånn.

Jeg har aldri registrert at menn måler meg med blikket. Kun jenter/damer. Hva er et med dere damer???

Angelica :o)
Skrevet

Kanskje de bare syntes du har kledd deg pent? Eller er fin? :)

Gjest anonym da
Skrevet

Jeg har opplevd at noen ser på magen min. Jeg er ikke gravid, men jeg har lagt på meg etter fødsler. Det er svært ubehagelig og uhøflig!

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1150195538' post='3161377]

Kanskje de bare syntes du har kledd deg pent? Eller er fin? :)

Da måtte hun jo være misunnelig i stedet for glad på hennes vegne, ellers ville hun vel ha kostet på seg et smil og et hei..?

Skrevet

Da måtte hun jo være misunnelig i stedet for glad på hennes vegne, ellers ville hun vel ha kostet på seg et smil og et hei..?

Hun ble nok bare målløs ;)

Skrevet

Jeg vet om to damer som måler meg med blikket, en av mødrene i barnehagen og ei avlagt venninne av meg.

Sistnevnte lar blikket sveipe opp og ned over meg et par ganger før hun smur seg bort - eller (hvis jeg "går meg på henne" i byen) ser hun ned og bort og ut og later som jeg ikke eksisterer.

De første gangene opplevde jeg dette som veldig ubehagelig, men nå driter jeg i det. Jeg hilser like ufortrødent, jeg! Og jeg gjør mitt beste for hverken å "måle" folk eller glo, for jeg vet hvor ubehagelig det føles.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1150196245' post='3161412]

Hun ble nok bare målløs ;)

Hehe, ja kanskje det :o)

Skrevet

Hehe, ja kanskje det :o)

*Evig opptimist*

:)

Skrevet

Jeg smiler til kjente og ukjente, og smiler alltid tilbake dersom noen smiler til meg. Men, kanskje damen ble i stuss om hun burde vite hvem du var? Kanskje det var grunnen til at hun målte deg med blikket, og innen hun konkluderte med at "nei, kjenner ikke henne," så var det for sent å smile :-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg måler folk med blikket hvis de er sure og uhøflige.

Skrevet

Hva det er med oss? Tja, jeg tror ikke jeg holder på sånn. Det måtte i så fall være på faenskap fordi vedkommende har vært ufin.

Skrevet

Jeg måler folk med blikket hvis de er sure og uhøflige.

Ja, det har du sannelig rett i, jeg pynta nok litt vel mye på meg sjøl lenger ned her.

Snille, hyggelige eller i det minste alminnelige mennesker måler jeg ALDRI med blikket.

Sure, frekke, uhøflige og ufine mennesker derimot, kan jeg alltids måle demonstrativt. Eller kanskje NAGLE med blikket mitt (uhu)

Men aldri de snille :o)

Skrevet

Jeg ser at menn kikker på jenter, men ikke at de måler dem opp og ned.

Men du verden så mange jenter jeg ser som måler andre jenter opp og ned. Min påstand er at over 90 % av jentene gjør dette.

Skrevet

Jeg ser at menn kikker på jenter, men ikke at de måler dem opp og ned.

Men du verden så mange jenter jeg ser som måler andre jenter opp og ned. Min påstand er at over 90 % av jentene gjør dette.

Da tror jeg vi legger forskjellige ting i "å måle noen opp og ned". For meg er det noe negativt. Å bruke blikket på en måte som setter den andre på plass.

Jeg har ikke lagt merke til at så mange jenter gjør det, men vi kikker på hverandre. Vurderer hverandre, studerer antrekk osv. Det er ikke samme sak, synes jeg. Det trenger ikke å være negativt det:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har bare målt noen med blikket en gang bevisst.

Det var da jeg var student. En av de mannlige studentene hadde det med å måle jentene på en ganske arrogant måte.

Så jeg gjorde det samme tilbake på han. Tenkte hardt at jeg vurderte om han "var bra nok" (for å være sikker på å ha riktig ansiktsutrykk.) Så lot jeg blikket langsomt gli fra ansiktitet hans ned til føttene og opp igjen. Når så ansiktet hans var i mitt synsfelt igjen, var han sprutrød!

He he, jeg frydet meg selvsagt.

Skrevet

Da tror jeg vi legger forskjellige ting i "å måle noen opp og ned". For meg er det noe negativt. Å bruke blikket på en måte som setter den andre på plass.

Jeg har ikke lagt merke til at så mange jenter gjør det, men vi kikker på hverandre. Vurderer hverandre, studerer antrekk osv. Det er ikke samme sak, synes jeg. Det trenger ikke å være negativt det:-)

Hva som ligger bak dette vet ikke jeg, men det er ganske tydelig hvordan jenter ser på andre jenter, det er helt andre blikk enn hva menn har.

Det går mer på hvordan ser hun ut, passer buksen, blusen, hvordan er figuren, passer fargene sammen osv. Det er en måte som ikke er bare positivt etter min mening, selv om det ikke legges så mye i det.

Men det er forskjell på de bllikkene som er nedlatende og som den ene vil at den andre skal se, enn som de fleste gjør, måler dem bak ryggen deres.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Kanskje du rett og slett er lekker uten å vite det? ;o)

Andre damer liker ikke det vettu. Ikke alle iallefall...

Gjest Rusle
Skrevet

Måler aldri med blikket, synes det er ufint.

Gjest blame
Skrevet

Jeg gjør det KUN hvis det er noen som oppfører seg ufyselig, som er ufine i kjeften etc.

Sånn som den dama som stoppet meg på gata i oslo og sa at hvis jeg ikke var gravid, burde jeg slanke meg..

Skrevet

Jeg gjør det KUN hvis det er noen som oppfører seg ufyselig, som er ufine i kjeften etc.

Sånn som den dama som stoppet meg på gata i oslo og sa at hvis jeg ikke var gravid, burde jeg slanke meg..

Hæ? Er det mulig? Kjente du henne eller var det en fremmed dame? Virket hun psyk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...