Gå til innhold

å måle andre med blikket

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Det tror jeg virkelig ikke jeg gjør..:-o

De eneste jeg innimellom måler med blikket er snasne gutter man får øye på.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det KUN hvis det er noen som oppfører seg ufyselig, som er ufine i kjeften etc.

Sånn som den dama som stoppet meg på gata i oslo og sa at hvis jeg ikke var gravid, burde jeg slanke meg..

herregud for ei kjerring!!!!!

serendipity
Skrevet

Har vel hendt at en og annen mann har blitt utsatt for dette av meg, he he. Men ikke andre damer..

Skrevet

Hva som ligger bak dette vet ikke jeg, men det er ganske tydelig hvordan jenter ser på andre jenter, det er helt andre blikk enn hva menn har.

Det går mer på hvordan ser hun ut, passer buksen, blusen, hvordan er figuren, passer fargene sammen osv. Det er en måte som ikke er bare positivt etter min mening, selv om det ikke legges så mye i det.

Men det er forskjell på de bllikkene som er nedlatende og som den ene vil at den andre skal se, enn som de fleste gjør, måler dem bak ryggen deres.

For meg er det i alle fall sånn at blikket søker mot de jeg synes er fine, så de som blir studert av meg kan ta det som et kompliment:-)

Skrevet

Det tror jeg virkelig ikke jeg gjør..:-o

De eneste jeg innimellom måler med blikket er snasne gutter man får øye på.

:-)

Men du ser selvsagt etter den indre skjønnheten først, ja? Tenkte vel det;-)

laguna1365380434
Skrevet

Men du ser selvsagt etter den indre skjønnheten først, ja? Tenkte vel det;-)

Å ja, selvsagt! ;-) Hver eneste gang! ;-P

Skrevet

Det kan jo hende hun gjorde det ubevisst. Bare lurte på om hun kjente deg eller noe

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jeg har bare målt noen med blikket en gang bevisst.

Det var da jeg var student. En av de mannlige studentene hadde det med å måle jentene på en ganske arrogant måte.

Så jeg gjorde det samme tilbake på han. Tenkte hardt at jeg vurderte om han "var bra nok" (for å være sikker på å ha riktig ansiktsutrykk.) Så lot jeg blikket langsomt gli fra ansiktitet hans ned til føttene og opp igjen. Når så ansiktet hans var i mitt synsfelt igjen, var han sprutrød!

He he, jeg frydet meg selvsagt.

Hehe.. du er ond! ;)

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, det har du sannelig rett i, jeg pynta nok litt vel mye på meg sjøl lenger ned her.

Snille, hyggelige eller i det minste alminnelige mennesker måler jeg ALDRI med blikket.

Sure, frekke, uhøflige og ufine mennesker derimot, kan jeg alltids måle demonstrativt. Eller kanskje NAGLE med blikket mitt (uhu)

Men aldri de snille :o)

Vi er harde mot de harde. ;o)

Gjest blame
Skrevet

herregud for ei kjerring!!!!!

Ja, jeg lurte på om jeg skulle dra til henne med veska mi, for det er vel kun det språket sånne røyer forstår.. men så er man da dannet også.. hehe

Gjest blame
Skrevet

Hæ? Er det mulig? Kjente du henne eller var det en fremmed dame? Virket hun psyk?

Fremmed dame som kom og spurte meg om den og den bussen stoppet på busstoppet hvor jeg sto. Jeg svarte på det, og da spurte damen om jeg er gravid. "Nei" svarte jeg og håpet hun skulle synke i jorda av skam, sånn som oppegående mennesker ville gjort.. men neida. "Da burde du slanke deg, og da er det veldig bra og sunt med brokkoli og blomkål" og bla bla.. Jeg var for sjokkert til å svare, jeg bare stappet øreproppene til mp3spilleren GODT inn i ørene igjen.

Hva skulle jeg gjort? :) Hadde jeg hatt hermetikk i veska så skulle jeg kastet det på'a ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hehe.. du er ond! ;)

Det stemmer en sjelden gang det ;-)

Skrevet

Fremmed dame som kom og spurte meg om den og den bussen stoppet på busstoppet hvor jeg sto. Jeg svarte på det, og da spurte damen om jeg er gravid. "Nei" svarte jeg og håpet hun skulle synke i jorda av skam, sånn som oppegående mennesker ville gjort.. men neida. "Da burde du slanke deg, og da er det veldig bra og sunt med brokkoli og blomkål" og bla bla.. Jeg var for sjokkert til å svare, jeg bare stappet øreproppene til mp3spilleren GODT inn i ørene igjen.

Hva skulle jeg gjort? :) Hadde jeg hatt hermetikk i veska så skulle jeg kastet det på'a ;)

Milde Moses, for ei kjerring! Nei hva sier man når folk klemmer ut av seg sånne kommentarer? Du burde i alle fall sørget for at hun kom seg på feil buss;-)

Skrevet

"Jeg er feit, du er stygg, jeg kan slanke meg." ;o)

Gjest blame
Skrevet

"Jeg er feit, du er stygg, jeg kan slanke meg." ;o)

Vet du.. Jeg vant faktisk noen greier på Kanal 24 en gang fordi jeg kom med det sitatet der.. hehe.

Men når man ikke forventer å få høre noe sånt, så blir man jo helt blank i hodet.. Jeg blir iallfall det :)

Gjest blame
Skrevet

Milde Moses, for ei kjerring! Nei hva sier man når folk klemmer ut av seg sånne kommentarer? Du burde i alle fall sørget for at hun kom seg på feil buss;-)

Hun skulle spurt om bussen til Tøyen gikk derfra ETTERPÅ ja.. håhå. Da skulle jeg sørget for å sette henne på en ekspressbuss som ikke stoppet før den var halvveis til Fauske.. hehe.

Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha opplevd sånne ting egentlig - og jeg håper da virkelig at jeg ikke ser på andre på en måte som gjør at de føler seg utilpass. I såfall er det ikke med vilje. Jeg pleier i hvertfall å smile tilbake når noen smiler til meg da :o)

matildes mor
Skrevet

Jeg ser at menn kikker på jenter, men ikke at de måler dem opp og ned.

Men du verden så mange jenter jeg ser som måler andre jenter opp og ned. Min påstand er at over 90 % av jentene gjør dette.

Kan vel si meg enig i den uttalelsen der ja.

matildes mor
Skrevet

Typisk jenteting.Tror noen gjør det helt automatisk.Noen gjør det fordi de syns du ser pen ut mens andre gjør det fordi de føler seg så myyyye bedre selv.

Svigermor og svigerinnen min er typiske eksempler på det.Benytter enhver anledning til å måle meg opp og ned.(til og med gubben min har lagt merke til det).

Min store trøst er at de tydeligvis ikke har skikkelige speil hjemme slik at de får sett seg selv;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...