Gå til innhold

Vaske sandaler

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg må nå vaske sandalene mine for nå stinker dem skikkelig tåfis. Går det greit å bare smelle dem inn i vaskemaskinen en tur? Tåler vaskemaskinen det? Jeg har 3 par, skal jeg ta alle på en gang?

Jeg har gjort dette før, men da med en sånn vaskekjeller-vaskemaskin i en blokk jeg bodde i. Gikk fint det, men tenkte kanskje at disse var mer hardføre, dessuten var den større.

Skrevet

Det kommer vel litt an på hva slags sandaler det er :-p Regner med at det ikke er skinnsandaler liksom?

Har du forresten prøvd å legge dem i en pose i fryseren et døgn? Det tar gjerne knekken på tåfis-lukt ;-p

Gjest trultemor26
Skrevet

Det kommer vel litt an på hva slags sandaler det er :-p Regner med at det ikke er skinnsandaler liksom?

Har du forresten prøvd å legge dem i en pose i fryseren et døgn? Det tar gjerne knekken på tåfis-lukt ;-p

Sandalene tåler det, jeg er mer usikker på vaskemaskinen. Føler at jeg må få vaska dem skikkelig, luktfjerner er ikke godt nok her.

Har prøvd tidligere å legge dem i badekaret i grønnsåpevann, men det ble ikke helt bra.

Gjest ghres
Skrevet

Hva slags sandaler er det snakk om her? Ingen av mine sko hadde tålt vaskemaskin det er sikkert.

Skrevet

Vanlige vaskemaskiner tåler da fint både barnejoggesko og cherrox så et par sandaler skulle ikke være noe problem.

Gjest trultemor26
Skrevet

Hva slags sandaler er det snakk om her? Ingen av mine sko hadde tålt vaskemaskin det er sikkert.

Sandalene tåler det, garantert, har vaska dem mange ganger.

Gjest Calóni
Skrevet

Sandalene tåler det, jeg er mer usikker på vaskemaskinen. Føler at jeg må få vaska dem skikkelig, luktfjerner er ikke godt nok her.

Har prøvd tidligere å legge dem i badekaret i grønnsåpevann, men det ble ikke helt bra.

Hvilken type sandaler har du? Jeg har et par sandaler som også lukter vondt, men vil ikke tro jeg kan putte de i vaskemaskinen. De er av type Ecco.

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi har vasket alle slags barnesko og -støvler i vår vaskemaskin, og den tålte det fint.

Så om sandalene tåler det, er det nok ikke noe problem for maskinen.

Gjest trultemor26
Skrevet

Hvilken type sandaler har du? Jeg har et par sandaler som også lukter vondt, men vil ikke tro jeg kan putte de i vaskemaskinen. De er av type Ecco.

2 av dem er Sportec, det siste et eller annet billigmerke, så det er ikke noe krise hvis dem blir ødelagte.

Gjest Calóni
Skrevet

2 av dem er Sportec, det siste et eller annet billigmerke, så det er ikke noe krise hvis dem blir ødelagte.

De her kostet 800 kroner tror jeg, så jeg vil helst ikke ta noen sjanser...men jeg kan prøve grønnsåpevann først, kanskje? Jeg har forsøkt å ha dem i fryseren, men det hadde null effekt. Ikke x-it heller. I det siste har jeg prøvd å bruke sånn skodeoderant på dem mellom hver gang jeg bruker dem, og det holder jo vekk lukten sånn der og da, men det er jo dumt å måtte sprute dem ned med sånt for at de skal holde i to-tre timer, liksom.

Gjest trultemor26
Skrevet

De her kostet 800 kroner tror jeg, så jeg vil helst ikke ta noen sjanser...men jeg kan prøve grønnsåpevann først, kanskje? Jeg har forsøkt å ha dem i fryseren, men det hadde null effekt. Ikke x-it heller. I det siste har jeg prøvd å bruke sånn skodeoderant på dem mellom hver gang jeg bruker dem, og det holder jo vekk lukten sånn der og da, men det er jo dumt å måtte sprute dem ned med sånt for at de skal holde i to-tre timer, liksom.

Hmm.. skjønner at du ikke vil ta noen sjanser ja! Hva med å høre i en skobutikk? Da får du sikkert skikkelig svar. Tør ikke svare deg noe jeg, for jeg vet jo ikke. Er det ekte skinn så er det jo ikke sikkert dem tåler å ligge i vann da.

Gjest Calóni
Skrevet

Hmm.. skjønner at du ikke vil ta noen sjanser ja! Hva med å høre i en skobutikk? Da får du sikkert skikkelig svar. Tør ikke svare deg noe jeg, for jeg vet jo ikke. Er det ekte skinn så er det jo ikke sikkert dem tåler å ligge i vann da.

Nei, du sier noe..Jeg er ikke sikker på hva det er. Det er liksom sånn skinnaktig som er litt mykt. Semsket skinn, kanskje? Er det det det heter? (oi, det var mange "det"!)

Gjest trultemor26
Skrevet

Nei, du sier noe..Jeg er ikke sikker på hva det er. Det er liksom sånn skinnaktig som er litt mykt. Semsket skinn, kanskje? Er det det det heter? (oi, det var mange "det"!)

Hvis det er semsket skinn så tror jeg nok ikke jeg ville ha lagt dem i vann nei..

Gjest Calóni
Skrevet

Hvis det er semsket skinn så tror jeg nok ikke jeg ville ha lagt dem i vann nei..

Hmf...noen andre råd?

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg var innom skobutikken i dag og spurte! Butikkdamen sa at jeg kan godt legge dem i vann, helst i zalo. Det er liksom ikke semsket skinn heller...jeg klarer ikke helt å forklare det. Litt som "mykt" skinn liksom, som en enda litt glattere enn semsket skinn. Vet ikke om det er skinn i det hele tatt, det kan godt være det ikke er det.

Hun sa "vi pleier ikke" å anbefale vask i vaskemaskin. Det aner meg at hun insinuerte at "joda, du kan jo prøve, men ikke skyld på oss!", men jeg prøver meg med et lite zalobad først :)

Gjest snadalus
Skrevet

Sandalene tåler det, garantert, har vaska dem mange ganger.

Snakker vi plast sandaler her eller? Eller hva slags type? Lurer på om mine også tåler vask?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...