Gå til innhold

Penger i gave til 7-åring; barnebursdag - hvor mye?

Anbefalte innlegg

mental1365380830
Skrevet

Min sønn skal i dag i barnebursdag til en kompis som blir 7 år. Vi hadde sett ut en gave, men så hadde ikke butikken den allikevel...masse stress. Fant ut at denne gangen fikk vi heller gi penger og et hyggelig kort.

Så slår det meg: hva er vanlig å gi? Vi har allerede puttet kort og penger oppi konvolutten, men hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
Gjest et forslag
Skrevet

Du kan gå på mega f.eks. og kjøpe fargestifter og tegneblokk.

Gjest prust
Skrevet

Jeg hadde vel gitt ca 70 kr tenker jeg.

Tabbet meg forresten ut her på søndag da min 7-åring skulle i bursdag. Jeg skrev kortet fordi vi var litt sent ute. I farten skrev jeg "Hilsen ...." og da ikke min sønns navn, men MITT navn!!!! Guttungen min syntes det var en helt forferdelig ting å gjøre, og han var ordentlig sint på meg :-(

Gjest Lysglimt
Skrevet

Her er det vanlig at man gir 50 kr i barneselskap,blir jo mange selskaper i lengden,ergo mange penger.

Skrevet

Tabbet meg forresten ut her på søndag da min 7-åring skulle i bursdag. Jeg skrev kortet fordi vi var litt sent ute. I farten skrev jeg "Hilsen ...." og da ikke min sønns navn, men MITT navn!!!! Guttungen min syntes det var en helt forferdelig ting å gjøre, og han var ordentlig sint på meg :-(

Nå fikk jeg meg en god latter ;)

Skrevet

Her er det vanlig å gi 50 kr til så små barn.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Her er det vanlig å gi 50-70 kr, noen få gir 100. Blir gjerne mer enn 50 om man kjøper gave. Men de aller fleste gir penger.

Mrs. Wallace
Skrevet

Da ville jeg gitt 50 kroner.

Om barnet og familien var en veldig god og nær venn av vår familie, ville jeg kanskje gitt 100.

Skrevet

I klassen til vår 9-åring er vi enig om 50,- , dette for å ikke sette noen i forlegenhet.

Skrevet

Her er det vanlig å gi 100;

Det synes jeg er for mye.

Skrevet

I klassen til snuppa (førsteklasse) har vi blitt enige om at 50,- er passe. Så det har vi holdt oss til.

Det kan bli mange bursdager, så jeg er glad for det.

Skrevet

Absolutt utilgivelig :-))

Datteren min fikk et kort av tanten og onkelen sin da hun ble 4 år eller noe sånt, i hvert fall før hun kunne lese selv, med påtrykt tekst som startet med "Hei, bursdagsgutt!"

Jeg leste det ikke høyt før hun uttrykkelig ba om det, men du skulle sett fjeset på tanten da.

Gaven bar imidlertid preg av at de visste hvilket kjønn hun var, så det ble ingen kjempesak...

Skrevet

LOL!!!

Jeg har gjort det samme en gang, men oppdaget det i tide til å kaste kortet og skrive på et nytt! ;-)

Skrevet

Her er vi enige om kr 50,-. Greit det, så går det ikke inflasjon i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...