Gå til innhold

Betaling for malearbeid

Anbefalte innlegg

Gjest maleren
Skrevet

Jeg skal male huset til min onkel. Han har sagt jeg skal få betalt, men jeg vet ikke hvor mye jeg skal ta.

Hva er vanlig?

Huset er av middels størrelse.

Videoannonse
Annonse
Gjest prust
Skrevet

Vi fikk et tilbud fra noen litauere i fjor på husmaling. To strøk for 12000 kr tror jeg det var. Og da var vel muligens malingen utenom?

Det endte med at vi leide lift og malte sjøl :-)

Gjest maleren
Skrevet

Vi fikk et tilbud fra noen litauere i fjor på husmaling. To strøk for 12000 kr tror jeg det var. Og da var vel muligens malingen utenom?

Det endte med at vi leide lift og malte sjøl :-)

Hadde tenkt å si 5000,- Men det blir bare ett strøk.

Vasker, skraper og maler

Gjest prust
Skrevet

Hadde tenkt å si 5000,- Men det blir bare ett strøk.

Vasker, skraper og maler

De vi spurte skulle ha 9000 for ett strøk og 12000 for to strøk. Vasking skulle vi gjøre selv tror jeg, skraping beøhvdes bare på ett vindu. Vi syntes det var for dyrt.

Onkelen din slipper godt unne med 5000 kr hvis du sier det. Synes du kunne foreslått f.eks. 7500 og sett hvordan han hadde reagert på det.

Det kommer selvfølgelig litt an på forholdet ditt til ham og hva slags økonomi han og du har også - når det er familie.

Gjest maleren
Skrevet

De vi spurte skulle ha 9000 for ett strøk og 12000 for to strøk. Vasking skulle vi gjøre selv tror jeg, skraping beøhvdes bare på ett vindu. Vi syntes det var for dyrt.

Onkelen din slipper godt unne med 5000 kr hvis du sier det. Synes du kunne foreslått f.eks. 7500 og sett hvordan han hadde reagert på det.

Det kommer selvfølgelig litt an på forholdet ditt til ham og hva slags økonomi han og du har også - når det er familie.

God ide:)

Tror han har nok av penger, - Og jeg er veldig blakk!!

Gjest prust
Skrevet

God ide:)

Tror han har nok av penger, - Og jeg er veldig blakk!!

Lykke til da! Kom forresten på at jeg malte det DIGRE huset til besteforeldrene mine en sommer da jeg var ca 16 år. Skraping og to strøk. Men jeg aner ikke hvor mye jeg fikk for det. Sikkert ikke så mye... :-(

Det var en grei sommerjobb, men med den vepseangsten jeg har, så var det fryktelig å stå høyt oppe i stigen og ha flere veps surrende rundt. Noen ganger hadde jeg med meg RADAR oppi stigen og sprayet på dem!

Gjest maleren
Skrevet

Lykke til da! Kom forresten på at jeg malte det DIGRE huset til besteforeldrene mine en sommer da jeg var ca 16 år. Skraping og to strøk. Men jeg aner ikke hvor mye jeg fikk for det. Sikkert ikke så mye... :-(

Det var en grei sommerjobb, men med den vepseangsten jeg har, så var det fryktelig å stå høyt oppe i stigen og ha flere veps surrende rundt. Noen ganger hadde jeg med meg RADAR oppi stigen og sprayet på dem!

Har truffet på en og annen veps, ja. For ikke å snakke om edderkopp. Håper jeg ikke blir overrasket, når jeg står øverst i stigen, på den høyeste siden, og strekker meg på tå mot mønebordet;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...