Gå til innhold

Henge opp bilder uten å lage hull i veggen...

Anbefalte innlegg

Vi leier leilighet og utleier vil selvsagt ikke at vi lager hull i veggen. Nå har vi bodd her en stund og savnet etter bilder på veggen begynner å bli stor for min del. Spesielt siden jeg maler selv og har mange lerret som jeg kunne tenke meg å henge opp.

Veggene er av mur eller gips, jeg er ikke helt sikker.

Noen som har tips til hva jeg kan bruke for å henge opp lerret med trerammer? Og evt. hvor jeg kan få kjøpt slikt?

Fortsetter under...

Gjest Calóni

Da jeg bodde på studentby var det satt opp lister sånn rundt 30 cm fra takhøyde. De var ikke spesielt prangende. Det var ikke lov å lage hull i veggen, men i de listene som var på alle veggene fikk vi lov å spikre og skru. Kan du ikke høre med huseier om dere får tillatelse til å henge opp lister? Det vil være nyttig for kommende leieboere også.

Annonse

Da jeg bodde på studentby var det satt opp lister sånn rundt 30 cm fra takhøyde. De var ikke spesielt prangende. Det var ikke lov å lage hull i veggen, men i de listene som var på alle veggene fikk vi lov å spikre og skru. Kan du ikke høre med huseier om dere får tillatelse til å henge opp lister? Det vil være nyttig for kommende leieboere også.

Kan vel alltids høre...men tror ærlig talt ikke det ville tatt seg ut med lister her...Ganske høyt opp under taket og litt spesiell planløsning (tak-leilighet).

Men samtidig har jeg ikke peiling på slikt. Skader jo ikke å spørre:)

Finnes det ikke slike kroker som man henger opp ved hjelp av en "tapebit"? "Tapebiten" er trekantet og kroken henger fast i den. Jeg vet ikke hvor tunge ting man kan henge i da.

Jo, jeg har tenkt på slike kroker. Må nok en del til for å henge opp et lerret da. Pluss at de kanskje ikke sitter så godt på veggen siden det er mur/gips...*Sukk*

Kan vel alltids høre...men tror ærlig talt ikke det ville tatt seg ut med lister her...Ganske høyt opp under taket og litt spesiell planløsning (tak-leilighet).

Men samtidig har jeg ikke peiling på slikt. Skader jo ikke å spørre:)

Her jeg bor har jeg lister ca. 30 cm nedenfor taket. Ganske høyt under taket er det også. Jeg synes faktisk det ser veldig bra ut. Har litt mørkere vegg på undersiden av listene. Listene, veggen over og taket er samme farge. Kjempepraktisk å spikre på oversiden av listene og henge ting ned.

Gjest Astral

Jeg henger opp alt med Scotch monteringstape:) En som er ca 2,5 cm bred og noen millimeter tykk, slik at den får skikkelig feste på murveggen, og 10 cm tape holder til 1 kg veggpynt. Fant ikke noe bilde av nøyaktig den jeg bruker, men den ser ca slik ut: http://www.action-electronics.com/grc/3m114.jpg

Gjest Astral

Jeg henger opp alt med Scotch monteringstape:) En som er ca 2,5 cm bred og noen millimeter tykk, slik at den får skikkelig feste på murveggen, og 10 cm tape holder til 1 kg veggpynt. Fant ikke noe bilde av nøyaktig den jeg bruker, men den ser ca slik ut: http://www.action-electronics.com/grc/3m114.jpg

Kan jo legge til at med denne tapen har jeg lerret (jeg maler jeg også) opp til 60 x 80 cm oppspent på lister hengende på veggen, smijernslysestaker, speil og mye mer, så den holder til mitt bruk i alle fall!

Annonse

Kan jo legge til at med denne tapen har jeg lerret (jeg maler jeg også) opp til 60 x 80 cm oppspent på lister hengende på veggen, smijernslysestaker, speil og mye mer, så den holder til mitt bruk i alle fall!

Åh, tusen takk for svar! Tror jeg går for den jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...